Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TV hüvitab reklaami tellijale saamata jäänud kontaktid

    Telekanalid annavad meediaagentuurile prognoosi, kui palju kontakte eri aegadel reklaami näidates saab. Pärast näitamist saab reklaamiklient oma reklaami tulemuslikkust kontrollida, kasutades BMF Gallup Media tele- ja raadioauditooriumi päeviku-uuringu telearuannet ning reklaamikulutuste uuringut. Iga 2-3 nädala tagant saab uuringust vaadatavuse 15 minuti kohta.
    Meediaagentuuri CMS tegevdirektor Kristian Hein ütleb, et meediaagentuur ei saaks rahvusvahelisi kliente muidu teenindadagi, kui ei telliks vastavat uuringut ega pakuks puudu jäänud telereklaamikontaktide hüvitamist. Väiksemad firmad aga ei oska sellist tingimust alati küsida. Tõsi, kui saadud kontaktide arv ületab prognoosi, klient juurde maksma ei pea.
    On juhtunud, et mingi telekanali kontaktide arvu prognoos ja reaalsus on teineteisest erinenud umbes neljandiku võrra. Puudu jäävate kontaktide arvu suurus on seotud telerivaatamisele kulutatava aja sesoonsusega. Nii on kevadeti prognoosi ja reaalsuse vahe enamasti suurem kui sügisel. See on nii sellepärast, et kevadel telerivaatamisaktiivsus langeb kuust kuusse (aprillis vaadatakse telerit vähem kui märtsis, mais vähem kui aprillis). Kui maikuu saadete reitinguid on prognoositud aprilli tulemuste pealt, on prognoos suurem kui tegelikkus ja tekib vahe meediast ostetud/kliendile müüdud kontaktide ja tegelikult saadud kontaktide vahel.
    Televisioonis on tulemuse saamine (kontaktide ostmine-saamine) olemasoleva süsteemi piirides suhteliselt hästi kontrollitav.
    Samas siiski ei saa väita, et televisioon on kõige kindlam meediakanal, kust kõik lubatud kontaktid kätte saab. Kui osta TVst 100 GRPd (kontakti) ning kui väiksema arvu GRPde saamise korral puudu jääva osa kompenseerib telekanal, siis ikka jääb ju küsimus, kas see inimene, kes kirjutas BMFi TV-uuringusse, et ta vaatas saadet, kus oli minu reklaam, seda reklaamklippi ka tegelikult nägi. Sama on olukord trükimeediaga (kas inimene märkas mingit konkreetset reklaami).
    Ainult televisioonis ostetakse kontakte (sellepärast neid ka kompenseeritakse juhul, kui neid vähem saadi), teistes meediates aga mitte. Raadios ostetakse sekundit, trükimeedias lehepinda, välimeedias perioodi. Internetis saab samuti osta kontakti ja seal on see ka tagatud (sarnaselt TV-le). Juhul kui raadios jäi sekundeid puudu, siis ka see hüvitatakse.
    Kompenseeritavate kontaktide saamise aluseks on nende (puudu jäänud kontaktide) arv. Seega, meediaagentuur või ka klient ise võib saadaolevate kontaktide ulatuses enda suva järgi valida saate, kus ta soovib oma reklaami näidata.
    Kompenseerimise osas on TV3-l teistest kanalitest erinevad tingimused. Vastavalt hinnakirjale hüvitab TV3 mittekättesaadud kontakte ainult sellisel juhul, kui kampaania on korraldatud Run By Station (RBS) meetodil. See tähendab, et TV3 koostab ise meediaplaani (valib saated) vastavalt kliendi poolt TV3 hinnakirjast valitud sihtrühmale ning kliendi soovitud kontaktide arvule valitud sihtrühmas ning kliendi määratletud perioodile, millal reklaam eetris peab olema.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Suurbritannia keskpank jättis intressimäärad muutmata
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.