Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koolitustellimuse kujunemine uueneb

    Vastutuse kandumine tööandjalt töötajale ning info piiramatu kättesaadavus muudab koolitusplaani kujunemise protsessi firmas ning sunnib koolitusfirmasid leidma otseteid kõigi potentsiaalsete osalejateni individuaalselt.
    Juba hea mitu aastat on uue majanduse prohvetid kirjeldanud muutuseid tööjõuturul, mida iseloomustavaks jooneks on töösuhte liikumine permanentselt tööandja juurde kuuluvuselt individuaalseks töövõtuks tähtajaliste projektide alusel. See trend ei väljendu mitte ainult vormilises küljes. Pigem on see mõttelaadi muutus, mis algab töötajast enesest.
    Töötajad ei eelda tööandjalt enam turvalist pikaajalist kaitstud keskkonda. Pigem vajab töötaja võimalust midagi reaalset korda saata ning teha seda keskkonnas mis soodustab tema kompetentsuse kasvu. Selle trendi käigus suureneb iga töötaja roll oma töö ja selle resultaatide kujundamisel.
    Töötaja ise hoolitseb selle eest, et tal oleksid töövahendid ning piisavalt muid ressursse rahuldamaks oma kliendi-tööandja vajadusi. Uks olulisemaid ressursse on sealjuures ka vajaliku oskusteabe olemasolu.
    Seetõttu on ka vastutus kompetentside kujundamise ja arendamise eest üha rohkem kandunud tööandjalt töötajale. Töötaja ise peab hoolitsema selle eest, et tema teadmiste ja oskuste tase pidevalt kasvaks. Töötajale jääb vastutus nii enese kompetentsuse hindamise, enese arenguprogrammi koostamise kui ka täitmise eest. Ta peab ise leidma ja realiseerima need võimalused, mis tagavad tema töö- ja konkurentsivõime säilimise pikaajalises perspektiivis.
    Tööandja roll töötajate kompetentsuse tagamisel on taandunud. Veel kümme aastat tagasi ülimalt populaarsed firmasisesed akadeemiad on asendunud hoopis töötaja kompetentside kaardistamise mudelitega. Mudelite reaalseks rakendumiseks integreeritakse need tulemusvestlustega ning luuakse töötajatele niinimetatud ?eneseabi paketid?, mis annavad juhiseid, kuidas töötaja saaks kõige tulemuslikumalt ületada soovitud ja olemasolevate kompetentsuste vahelist lõhet. Ühtlasi eraldatakse töötajale rahaline ressurss tema koolitamise ja arengu toetamiseks.
    Kindel koolitusplaan, mille abil planeeriti aastane koolitustellimus firmakeskselt, on asendumas arendussuundadega, mis võimaldab töötajal valida enesele sobilikke võimalusi individuaalse arenguplaani realiseerimiseks.
    Seda tendentsi tasakaalustab pisut toote eluea lühenemise fenomen. Uues majanduses peavad firmad oma konkurentsivõime säilitamiseks oma taktikat pidevalt ümber vaatama ja firma tegevust ümber korraldama.
    Tihtilugu on sellisteks muutusteks tarvilik ka uute kompetentsuste kaasamine suuremas mahus. See tähendab uue personali värbamist või mahukate firmasiseste koolitusprojektide korraldamist, et lühikese ajavahemiku sees mastaapselt uusi oskuseid omandada ja mõttelaadi ümber kujundada.
    Ometigi ei anna seda teha enam lihtsal ?ülalt alla? meetodil. Firma muutus ei saa toimuda, ilma et töötajate individuaalsed arenguplaanid oleksid sellesse integreeritud. Edukas koolitusstrateegia ühendabki tänapäeval firma muutumise vajadused indiviidide isiklike arengusuundadega.
    Tööandjale näiliselt keerukamaks muutunud olukorda lihtsustab suuresti infokeskkonna muutus. Internet on loonud igaühele võimaluse ammutada detailset informatsiooni koolitusvõimalustest. Põhimõtteliselt on igal töötajal oma individuaalse arenguplaani koostamisel piisavalt informatsiooni ja abivahendeid.
    Uues majanduskeskkonnas on muutunud mitte ainult ettevõttesisesed protsessid. Olukorras, kus tegeliku koolitustellimuse kujundab iga töötaja oma isiklikke arenguvajadusi silmas pidades, peavad koolitusfirmad oma turundustegevusega jõudma iga üksiku töötajani.
    Oluliseks on saanud kohalolek õigel ajal õiges kohas. Enam ei piisa vaid otsepostituse tegemisest firmade tippjuhtidele ja personaliosakondadele, sest neile on jäänud sekundaarne toetav ja assisteeriv roll. Vaja on leida võimalus pakkuda piisavalt rikast informatsiooni võimalikult suurele hulgale inimestele otse ning saada suunatud tähelepanu infohanke varases faasis. Koolitusfirmadel on oluline luua lihtsalt leitavad ?teerajad? oma informatsioonini. Võidavad need, kes ennast juba olemasolevates tähelepanukeskustes silmapaistvalt esitlevad ning seal kvaliteetset tasakaalustatud ja külluslikku informatsiooni pakuvad.
    Uuenenud koolitustellimuse kujunemise protsessist võidavad tegelikult kõik osapooled. Tänu suurenenud individuaalsele motivatsioonile investeerida kompetentside arengusse aega ja raha kasvab ka firmasisene töötajatepoolne sund ettevõttele leida täiendavaid ja efektiivsemaid ressursse töötajate arengu tagamiseks ja toetamiseks. Vastutasuks toetab organisatsiooniliikmete areng firmade toimetulekuvõime kasvu. Tellijate arvu kasv tõstab aga koolitusturu käibe potentsiaali ning ka koolitusturu efektiivsust, mis lõppkokkuvõttes tõstab koolitusteenuse kvaliteeti tervikuna.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investeerimiskonto laieneb krüptosse ja ühisrahastusse
Valitsus kiitis heaks seadusemuudatused, millega saab investeerimiskonto vahendeid paigutada pandikirjadesse, reguleeritud ühisrahastusse ja krüptovaradesse.
Valitsus kiitis heaks seadusemuudatused, millega saab investeerimiskonto vahendeid paigutada pandikirjadesse, reguleeritud ühisrahastusse ja krüptovaradesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallink seab kasumlikkuse agressiivsest laienemisest olulisemaks
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Prilliäris uus liikumine: Soome kett ostab Eagle Visioni poed
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.