Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Superlaev viib tunniga üle lahe

    300 reisijat mahutav kiirlaev hakkab järgmisel aastal Tallinna ja Helsingi vahel kurseerima 6 korda päevas. Lindaliini andmetel läheb Peterburis ehitatav laev maksma 5,5 miljonit USA dollarit ehk 90 miljonit Eesti krooni. Projekti rahastab Hansaliising.
    Uus laev võimaldab sõita kiirusega 55 sõlme tunnis. Tallinnast Helsingisse tahetakse jõuda tunniga, millest 45 minutit kulub merel ning 15 minutit sadamas manööverdamiseks. Firma juhtide sõnul on laeva eelis ka see, et see sildub nii siin kui ka sealpool lahte kesklinnas.
    Eckerö Line?i Eesti filiaali juhataja Katrin Sirk Auna sõnul paneb Lindaliini projekti puhul imestama laeva kiirus ja graafiku tihedus.
    ?See on riskantne projekt,? märkis konkureeriva firma esindaja Sirk Aun. ?Ühe tunniga on võimalik üle lahe sõita ainult vaikse ilmaga. Eesti ja Soome vahel on aga sageli väga tormine ning kõrgete lainete puhul venib ülesõit 1.45ni.? Sirk Aun lisas, et katamaraanide kütus on väga kallis ning mida kiiremini sõita, seda enam kulub ka kütust. ?Neil hakkab raske olema ajagraafikust kinnipidamisega,? ennustas ta.
    Nordic Jet Line?i pressiesindaja Sigrid Tammese sõnul võimaldavad praegu Helsingi ja Tallinna vahel kurseerivad katamaraanid arendada kiirust kuni 38 sõlme. ?Kui uuele laevale kavandatakse peale võtta ka autod, siis on tunni ajaga üle lahe saada küll ilmvõimatu,? kommenteeris Tammes. ?Hea ja terve konkurents on muidugi teretulnud ning sellest võidab ainult klient,? ütles ta ning lisas, et reisijate puuduses ta probleemi küll ei näe.
    Möödunud aastal tuli turule Silja Super SeaCat, mis Eckerö Line?i juhataja hinnangul näitas, et nõudlus on ikkagi piisavalt suur ning reisijaid Tallinna?Helsingi liinil jätkub.
    13 korda päevas Tallinna ja Helsingi vahel lende korraldava Copterline Eesti juhataja Tõnis Lepp on seisukohal, et reisija jaoks pole trump kiirus, vaid hoopis see, kuidas klienti teenindatakse. ?Kui üle lahe hakkaks käima kümnele inimesele mõeldud laev, kus oleksid nahkistmed ja kvaliteetne teenindus, oleks meil põhjust muret tunda reisijate mahu vähenemise üle,? ütles Lepp. ?See laev on aga taas üks 300 reisijaga kombinaat.? Copterline plaanib lähinädalatel tõsta lendude arvu 30ni kuni tiiburlaevade navigeerimise alguseni. Kopter võimaldab peale võtta 12 reisijat, keda teenindab kuus inimest. Möödunud aastal oli ühe lennu ajal pardal keskmiselt neli reisijat.
    ?Ega me ei kadesta, kui keegi tuleb välja hea ideega ja selle ka teoks teeb,? ütles Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant. ?Kas reisijaid jätkub ning kuidas turg jaotub, sõltub kõik pilti hinnast.?
    Enn Pandi sõnul on 5,5miljoniline laev üsna normaalse hinnaga, sest mõne aasta vanuse katamaraani saab praegu kätte umbes 2 miljoni dollari eest.
    Lindaliini AS ei soostunud uut projekti lähemalt tutvustama, sest leping allkirjastatakse alles järgmisel nädalal.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.