Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BMW koostetehas Eestisse. Alles klar!

    Välisinvesteeringute pommuudis on BMW koostetehase võimalik ületoomine Kaliningradist ühte Balti riiki. ASi United Motors müügidirektori Toomas Pärna sõnul on koostetehase siirdamise tõenäolisem asukoht praegu Läti, kuid Eestit pole kandidaatriikide hulgast välja jäetud.
    Majandusminister Mihkel Pärnoja peab nüüd elu eest võitlema, et suur välisinvesteering ikkagi Eestisse jõuaks. See oleks positiivne näide riigi sekkumisest majandusse.
    Tselluloositehas ja Undva süvasadam on kahjuks näited suurte välisinvesteeringute luhtumisest. Selleni on viinud Eesti-sisene kemplemine. Meelt ei tohi siiski heita ? seda visamalt tuleb uue projekti õnnestumise nimel töötada. BMWga oleks tulekul ikkagi 8 miljardit krooni investeeringuid ja 2500 uut töökohta. Eesti peab selgelt välja tooma oma majanduspoliitilised eelised.
    Esiteks, sadama, raudtee ja lennuvälja lähedus, sõnaga ? soodne logistika.
    Teiseks, selge ja ettevõttesõbralik maksusüsteem ning investeeringute tulumaksuvabastus. Poliitikud peavad sakslasi veenma, et järgmine valitsus ei kehtesta investeeringutele uuesti tulumaksu. Üldine maksukoormus, mis Eesti enda jaoks on kõrge, võib BMW-le tunduda madal.
    Kolmandaks, Eesti poliitiline stabiilsus, pürgimine Euroopa Liidu ja NATO liikmesriigiks.
    Neljandaks, Eesti liberaalne väliskaubanduspoliitika, kuulumine WTOsse. Eesti on suurema majandusvabadusega riik, võrreldes Ida- ja Kesk-Euroopaga, samuti Põhjamaadega. Eesti on teinud läbi mitmed edumeelsed reformid ning oleme saavutanud momendil kiire majanduskasvu perioodi.
    Viiendaks, kvalifitseeritud tehnilise kaadri olemasolu perioodist, mil Eestis töötasid suured masina- ja aparaadi-, ka sõjatehased. Metallitööteadmised ja -oskused ei ole veel ajahambast puretud. Ametiühinguliikumine on Eestis (traditsiooniliselt?) nõrk.
    BMW-le Eesti riigi garantiide andmisse tuleb suhtuda ettevaatlikult, ent konkreetsetest garantiidest hetkel juttu pole olnudki. Rõhumine soodsale majanduskeskkonnale on isegi veenvam kui garantiide andmine.
    Mis puutub väidetavasse krooni devalvatsiooniriski katmisse, siis niisuguse lepingu saab alla kirjutada üksnes mõni kommertspank. Usutavasti oleks see kommertspangale üsnagi soodne tehing, arvestades Eesti rahasüsteemi stabiilsust ja suubumist varem või hiljem eurosse.
    Vastuväidetena võib tuua liigse sõltuvuse ühest suurinvesteeringust, kui tehas ikkagi Eestisse tuleb. Ent kas Soome on Nokia üle õnnetu? BMW koostetehas võib tuua Eestisse suure hulga võõrtööjõudu ? kas Eesti on selleks valmis? Ent see tööjõud on kõrge kvalifikatsiooniga ega tohiks seetõttu probleeme tekitada.
    BMW koostetehas tasakaalustaks Eestis nn uue ja vana majanduse omavahelisi positsioone. Praegu on veel nii, et suured rahad ja käibed pärinevad majanduse traditsioonilisemast sektorist.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.