Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võimalik transiidiliin avastamata

    Endine teede- ja sideminister ning praegune naftatransiidi korraldaja ASi Pakterminal juhatuse esimees Raivo Vare ütles, et uus raudteesõlm suurendaks rongide läbilaske kasvuga transiidimahtusid.
    ?Praeguseks on saavutatud rongide läbilaske lagi Narva ja ka Pihkva suunast. Koidula piirijaama väljaehitamine teeks piiriületusprotseduurid kiiremaks, aitaks vältida nõuetele mittevastava kauba või vagunite raudteed koormavat tagasisaatmist Tartu tollivormistuspunktist Venemaale ning ka ülekoormuse tõttu ümbersõitu Valga kaudu Tartusse,? ütles Vare.
    Valga vabakaubandustsoonis tolli-, lao- ja ekspediitoriteenuseid pakkuva ASi ERTS Valga Vaba Terminal juhataja Uno Heinla sõnul võiks Valgast läbimineva transiitkauba kogus tänu Eesti-Vene piirijaamale suureneda kuni viis korda ehk 12 000 tonni võrra päevas.
    ?Vene-poolse teatud kaupade erimaksustamise tõttu tuleb praegu Venemaalt läbi Eesti peamiselt metall ja puit, kuid paraku tuleb seda vedada enne Lätisse saatmist Tartusse, sest Valga piiripunktis tollivormistust Venemaaga teha ei saa,? ütles Heinla.
    Vare sõnul võimaldaks iga täiendav läbilastav rong kaubakäibe kasvu aastas 1?1,2 miljonit tonni. See omakorda annaks lisategevust sadamatele, raudteefirmadele, ekspediitoritele kuni toitlustajate-teenindajate ja energiatootjateni välja.
    Eelmisel nädalal käisid Koidula piiriületuskohta vaatamas ka Euroopa Liidu ametnikud ja nad on langetanud otsuse eraldada jaama projekteerimiseks ja keskkonnauuringuteks 20 miljonit krooni.
    Raha eraldatakse Kesk- ja Ida-Euroopa kandidaatriikidele mõeldud ISPA programmi raames, programmist kavatsetakse hakata Eesti projekte toetama 325 kuni 570 miljoni krooniga aastas. Tõenäoliselt jätkatakse ka Koidula piiripunkti rajamise finantseerimist, kokku kuluks piirijaama rajamiseks ligi 300 miljonit krooni.
    Lisaks läbilaskevõime piiratusele valmistab piirijaama puudumine probleeme ka tervisekaitse seisukohast, sest näiteks põllumajandussaaduste sanitaarkontroll viiakse läbi samuti alles Tartus, kui rong on läbinud Eesti territooriumil juba 80 kilomeetrit.
    Teede- ja sideministeeriumi raudteeosakonna juhataja Jüri Värgi sõnul ootab Euroopa Liit piirijaama tegemist Eesti-Vene piirile, mis oleks kooskõlas ELi nõuetega.
    Venemaa on osale transiidina veetavatele kaubagruppidele, nagu nafta ja väetised, kehtestanud tariifisoodustused, mis Vare andmetel moodustavad sõltumata läbitavast riigist 20 protsenti. Soodustus kehtib aga ainult juhul, kui kaup suundub pärast transiitriigi piiri ületamist otse sadamasse.
    Läbi Eesti, Pihkva kaudu Valgasse, ei olegi seetõttu Vene ärimeestel praegu nimetatud kaupu kasulik saata, sest vahetolli tõttu kaoks soodustus ära. Olgugi et otse Lätti suunatav transiit teeb sel moel umbes 80 kilomeetrise ringi, on Vare sõnul seda probleemi kõige raskem lahendada. Eesti eeliseks naftatransiidi puhul on Narvast Tallinna kulgev suhteliselt lühem raudteelõik.
    Seni seisab Pihkva suunast Valgasse kulgev raudteelõik peaaegu kasutuseta. Tee aga on Eesti üks kvaliteetsemaid, sest seda renoveeriti 1980ndate aastate lõpus.
    Kui veel 90ndate aastate alguses kasutas nimetatud lõiku 20 paari ronge ööpäevas, sealhulgas ka Peterburi?Riia reisikiirrong, siis nüüd kasutab seda korraliku teed vaid 1?2 rongi päevas.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.