Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadamamonopoli asemele vaba konkurents

    Koloriitne ärimees, ASi Petromaks Stividor juhatuse esimees Robert Lepikson nuriseb eilses Äripäevas, et Tallinna Sadam korjab rentnikelt ja laevafirmadelt liigkõrgeid makse, ning teeb ettepaneku suur ja monopoolne ettevõte restruktureerida.
    Äripäev leiab, et Tallinna Sadam tuleb tükeldada ja erastada.
    Paldiski, Muuga, Paljassaare ja Vanasadama (reisisadama) eraldi erastamisel tekib sadamate vahel konkurents. See on kasulik operaatoritele ja kaubavedajatele ning lõppkokkuvõttes meile kõigile. Praegu, kui kõik sadamad on ühe omaniku käes, ei ole nt Paldiski sadamal huvi võistelda Muuga sadama või reisisadamaga. Kui aga Paldiski ja Vanasadam hakkavad võistlema reisijate ning Paldiski ja Muuga kaubavoogude pärast, on tõenäoline, et hinnad langevad.
    Pakterminali liider Aadu Luukas väitis läinud aasta novembris Äripäevale vastupidist ? tema kartis, et Tallinna Sadama tükeldamisel suurenevad halduskulud ja tõusevad sadamamaksud. Esmalt võib see ju nii olla, ent peagi paneb konkurents asjad paika. Kui ei, on põhjust kahtlustada kartellilepet.
    Sadama tükeldamise idee ei ole uus, kinnitamata andmed kabinetivaikuses sündinud võimukoalitsiooni otsusest Tallinna sadam neljaks jagada, et seda hiljem soodsalt erastada, jõudsid ajakirjandusse juba möödunud aastal. Et nad säärastest plaanidest kuulunud on, kinnitasid Äripäevale nii Luukas kui ka keskerakondlasest riigikogu liige Liina Tõnisson. Majandusminister Mihkel Pärnoja nimetas seda tollal kuulujutuks ja väidab ka praegu, et erastamine on päevakorrast maas.
    Nojah ? miks peaks riik maha müüma oma väga hea rahamasina. Tallinna Sadam on aastaid olnud riigile kuuluvatest äriühingutest suurim dividendimaksja, pealegi tuleb tal valitsuse otsuse kohaselt nüüd juba eelmise aasta kasumilt dividendideks ära anda 70. Üks variant oleks müüa ettevõte tervikuna ? st erastada Telekomi põhimõttel, kus leitakse tuumikaktsionär ja viiakse ettevõte börsile. Nii teeniks riik tõenäoliselt rohkem, kui sadamaid ükshaaval erastades. Samuti tähendaks see suurfirma tulevasele omanikule kopsakamat tulu. Samas aga säilib sellisel juhul monopol ja sadamateenuse kasutaja, rentniku, operaatori jaoks ei muutu midagi.
    Peaminister Mart Laar ütles Kiiresti Arenevate Ettevõtete Kongressil, et valitsuse ülesanne on luua ettevõtluseks soodne keskkond ja ajada liberaalset majanduspoliitikat. Mis võiks siis riiki takistada soodustamast vaba konkurentsi teket. Valdkondades, kus on võimalik monopol kaotada, tuleb seda ka teha. Ja Tallinna Sadam neljas osas erakätesse müüa. Tsiteerides taas Laari: ?Inimesed, kes opereerivad oma rahaga, teavad paremini, kuhu investeerida, kuidas toimida. Ei istu ju valitsuses kunagi mingid geeniused, kes peavad langetama ainuõigeid otsuseid.?
    Üks õige otsus ? Tallinna Sadamat puudutav ? tuleb siiski veel langetada.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.