Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmajuhtidel puudub usk internetireklaami kasulikkusesse

    Emori hinnangul jagus 2000. aasta Eesti meediareklaami umbes 700 miljonist kroonist internetireklaamile 1,9 %. See on veidi alla 14 miljoni krooni. Jagunedes mitme reklaami müüva internetikeskkonna vahel pole summa lahedaks äraelamiseks ja arenguks kuigi suur. Ometi on Eesti 1,9 protsendiga teiste riikidega võrreldes esimeste hulgas. Miks siis reklaamitakse internetis nii vähe?
    Suur hulk firmajuhte suhtub internetireklaami kahtlusega. USA-s (Double Click) läbiviidud uuring näitas, et peamiselt kaheldakse interneti reklaami kasuteguris ? puuduvad tõendid, et investeeritud raha tagasi tuleb.
    Suhtumine on samane kogu maailmas, mille tõestuseks on internetireklaami madal osakaal meediareklaamis.
    Eestis ei ole firmajuhtide suhtumist internetireklaami põhjalikult uuritud. Intervjuudest firmajuhtidega selgub, et harjumuspäraselt peetakse heaks reklaami, mis reklaamitellijale endale silma hakkab. Kuna firmajuhi päev on tavaliselt täidetud tegevustega, mis ei jäta kuigipalju aega internetile, võib sinna tellitud reklaam jääda juhile märkamata. Nii tekibki tunne: kes seda ikka vaatab! Kui firmajuht näeb toote reklaami suurtel plakatitel, ajalehtede esikülgedel, televisioonis, tekitab see lisaks uhkustundele (minu firma!) usu, et kui ikka kõik suurt plakatit näevad, siis küllap see ka mõjub ja küllap ka ostetakse. Paljud aga vaevuvad mõtlema, et kui sajast tuhandest nägijast on vaid tuhat need, kes pakutavat kaupa vajavad, on niisuguse reklaami efektiivsus ääretult madal. Kui suur osa elava liiklusega Järvevana teel sõitjatest on näiteks katusekattematerjali potentsiaalsed ostjad? Ometi kutsub suur kallilt ja hästi kujundatud plakat ostma katusematerjali nii möödasõitvaid kontoriametnikke kui ka ärimehi, kes tellivad oma maja katuse koos materjaliga ehitusfirmalt, samuti suurt hulka möödasõitjaid, kellel ehitusega mingit pistmist pole. Vaid pisike osa reklaami vaatajaid on tegelik sihtrühm, need, kellele sõnum tõesti huvi pakub.
    Siin avaldubki interneti reklaami eelis. Internetireklaam võimaldab täpsemini jõuda teatud kaubast või teenusest huvitatud inimesteni. Arvestatavad internetireklaami keskkonnad riputavad reklaamibännerid välja vastava valdkonna lehekülgedele, kus potentsiaalsed kliendid suurema tõenäosusega ringi liiguvad. Seega on ka ostu tõenäosus suurem, kui laiale massile suunatud meediakanalites reklaamides. Internetis saab näiteks ehitusmaterjale reklaamiva sõnumi suunata neile, kes ehituse vastu huvi tunnevad ja mitte raisata ressurssi teistele.
    Internetireklaami puhul saab ka küllalt täpselt määrata bännerit vaadanud inimeste hulka. Klikkamiste alusel ka seda, kui paljud leheküljel käinutest tundsid pakutava toote või teenuse vastu tõsisemat huvi, seega hinnata kaudselt reklaami efektiivsust.
    Teine oluline põhjus, miks interneti reklaami vähe paigutatakse, tuleneb meediaagentuuride tegevusest. Kuna meediaagentuuride huvi on eelkõige käibe kasvatamine, on nad huvitatud ennekõike kallimate ja väljapaistvamate kanalite, millega kaasneb suurem agentuuritulu, kasutamisest. Seega jääb ka internetireklaam tagaplaanile.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv kasvas märtsis jõudsalt
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.