Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seltsid ahistavad autoomanikke

    Suund odavamate ehk nn B-varuosade kasutamisele ning firmateenindustest hoidumine on suuremal või väiksemal määral omane kõikidele kindlustusseltsidele. ?Kannatavad eelkõige autoomanikud, kelle autole on otsa sõidetud või kes ise kellelegi otsa sõitnud,? väitis Japauto avariiekspert Marko Vainus. ?Autodele lähevad B-jupid külge või viiakse nad hoopis mujale töösse.? Vainuse sõnul on nende praktikas isegi juhtum, kus mujale remonti suunati kaks kuud vana auto.
    ?Keredetailide puhul on B-osasid harva, küll suruvad kindlustusseltsid peale kõiksugu muid odavamaid vidinaid, nagu tuled, iluvõred, põrkerauad, radiaatorid,? loetles ASi Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu.
    Kindlustusfirmade püüet odavuse poole kinnitas ka Veho Eesti kereremonditöökoja juhataja Paavo Zopp. ?Garantiiaja kehtides veel kasutatakse meie teenindust ja ei juleta klienti mujale suruda? sõnas ta. ?Hiljem aga ei saadetagi autot enam siia remonti.?
    Firmateenindustest ja A-varuosadest hoidumise põhjuseks on kindlustusfirmade soov väiksemate väljamaksetega läbi ajada. ?Mujal remontides ja B-varuosi kasutades võib remont tulla isegi kaks korda odavam,? kinnitas Marko Vainus. ?Samas võib auto remont maksta sada tuhat ja enamgi krooni.?
    Kliendile tekitab kindlustusfirmade püüe odavuse poole kahju nii auto kehvema välimuse kui kere garantii katkemise tõttu. ?B-varuosade sobitamine on vaevanõudev, mittekvaliteetsete osade kasutamine jääb ka silmaga näha,? rääkis Kommest Auto keretööde meister Indrek Seene.
    Kindlustusseltside surve võib edaspidi veelgi suureneda, sest automüüjate väitel kooskõlastavad seltsid omavahel autohooldajatega suhtlemise põhimõtteid. ?Juttu on olnud sellest, et vanemale kui nelja-aastasele autole enam originaalvaruosa ei panda,? kinnitas oma nime avaldamist hoiduda soovinud müügijuht.
    Kindlustusseltside Liidu tegevdirektor Katrin Hanko ei julgenud nelja aasta väidet kinnitada, küll väitis ta, et ühiste seisukohtade otsimisega on seltsid tegelenud.
    Autohooldusfirmade keretööde meistrite sõnul on kindlustusfirmade praegune suhtumine klienti väga erinev. ?Kahjude käsitlemine on kiire ja korrektne Sampos,? väitis Paavo Zopp. Samas kinnitasid Sampo kliendid, et originaalvaruosadest hoidumise suund on ilmnenud ka selles firmas, seda autode puhul, mille üldgarantiiaeg on lõppenud.
    Sampole, keda tunnustas kliendisõbralikuma seltsina enamik küsitletud autoremontijaist, järgnesid väikeste mööndustega BICO-Leks ja Seesam.
    Eelviimase koha sai kindlustusfirmade vastutulelikkuse edetabelis Salva, konkurentsitult viimasele kohale jäi Nordika.
    ?Nordika on allpool igasugust arvestust,? hindas Indrek Seene Kommest Autost. ?Arvan, et ta varsti hääbub üldse.?
    Eesti Liikluskindlustuse Fondi peadirektori abi Ilmar Raudmägi sõnul näeb liikluskindlustuse seadus ette, et varakahjude hüvitamisel liikluskindlustusjuhtumis kannatanutele hindab varakahju suuruse kindlustushüvitise taotleja.
    ?Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumi eelse vara olukorra taastamise kulud,? väitis ta. ?Kui samaväärse kulumisastmega osasid ei ole võimalik või otstarbekas hankida, hüvitatakse uute osade hind ning nende paigaldamine.?
    Raudmägi sõnul pole andmeid mingi kindla vanusepiiri kehtestamisest varuosade kategooria määramisel Liikluskindlustuse Fondini jõudnud.
    Tarbijakaitse esindajate sõnul on samaväärse kulumisastmega osade probleem mitmeti mõistetav ja klientide kaebusi seetõttu raske hinnata.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.