Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edelaraudteele pääseb kaubaga üheksast jaamast

    Edelaraudteele kuuluvad raudteeliinid Tallinn?Lelle?Viljandi ja Lelle?Pärnu?Mõisaküla. Neil liinidel on kokku 37 jaama, milles kaubavedusid saab teostada üheksas.
    Soovides alustada Edelaraudtee kaubajaamadest kaubavedu, peab klient raudteefirmale teatama kuu aega ette ja koostama vedude kuu plaani. Kuu plaanis peab olema kirjas aeg, millal tahetakse kaupa vedada, transpordi alg- ja lõppjaam ning kaubakogused. Hiljemalt kolm päeva enne vedu tuleb saata täpsustatud plaan vagunite tellimiseks. Kui vedu väljub Edelaraudtee liinidelt Eesti Raudtee liinidele, tuleb Eesti Raudteelt taotleda kliendikood. Edelaraudtee kaubaveoteenistuse direktori Jaan Ratniku kinnitusel on kliendikoodi taotlemine vaid päeva küsimus.
    Edasi tuleb otsustada, kuidas hakkab toimuma jaamas kauba laadimine. Kui Eesti Raudtee kaubajaamades on firmad, kes osutavad laadimisteenust, siis Edelaraudtee jaamades peab kauba omanik kauba ise vagunisse laadima. See tähendab, et kauba omanikul peab olema spetsialist, kes on teinud Eesti Raudtees eksami kaupade vagunisse laadimise kohta. ?Selleks on terve suur raamat erinevate kaupade kohta ja kuidas neid endise N Liidu vaguniparki laetakse,? räägib Ratnik. Laadimisspetsialisti koolitamine ongi Ratniku väitel kaubavedude alustamise juures kõige aeganõudvam tegevus, sest laadimisreeglitega raamat nõuab tutvumiseks paar õhtut ja päeva, enne kui teha Eesti Raudtees vastav eksam.
    Kaubavedude planeerimisel peab arvestama ka laadimiseks kasutatavate haruteede vagunite mahutavusega. Paljud haruteed kuuluvad eraomanikele ning nende kasutamiseks peab olema omaniku luba. Näiteks kuulub eraomanikule Edelaraudtee kaubajaamades olev ainus vedelkütuste laadimise harutee Viljandis.
    Suurem osa ülejäänud Eesti raudteeliinidest kuulub Eesti Raudteele (v.a Riisipere?Haapsalu raudteeliin). Eesti Raudtee liinidel asuvast 41 kaubajaamast võib lugeda järgmisest transpordi rubriigist.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.