Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Voyager pakub maanteenaudingut

    Hiljuti ?taastusravi? läbinud mahtuniversaalide vaarisa Chrysler Voyager kangastub enamikule meist kui ameerikaliku luksuse musternäidis, millega lausa iseenesestmõistetavalt kaasneb ülimahukas bensiinimootor, mis ämbrite kaupa kütust põletab, automaatne käiguvahetus, ülisoolane poehind jms.
    Kuid võta näpust! Uuestisündinud Voyageri rooli taha istudes selgub, et ameerikalikust priiskamisest pole enam jälgegi. Kui prooviautole lisavarustusena paigaldatud elektrilised külguksed välja arvata, on tegemist autoga nagu iga teine. Käe alt leiab pesuehtsa viiekäigulise manuaalkäigukasti kangi ja kui süütevõtit keerata, hakkab kapoti alt kostuma täpselt samasugune diislimürin nagu VW Sharanil. Ning pärast enam kui sajakilomeetrist proovisõitu ei kuku kütuseosuti mitte üks kriips ? milleks kõigeks küll jänkid euroturu vallutamise nimel valmis pole!
    Kas ameerikaliku pereauto uuestisünd euroopaliku mahtuniversaalina on hea või halb, on maitse küsimus. Paras kompott on ta aga neist mõlemast ja mis seal salata, linnaliikleja jaoks paraku mitte just kõige õnnestunum. Manuaalkäigukastiga varustatud koguka autoga tihedas linnaliikluses vehklemine ei sobi Voyageri imagoga küll mitte kuidagi kokku. Pealegi on esimesed kolm käiku üsna visad oma õigesse asendisse minema ning jääb üle vaid loota, et see on mõnisada kilomeetrit läbinud auto puhul lastehaigus, mis ajapikku kaob.
    Seevastu on Voyager ja tema 2,5-liitrine V6 turbodiisel mootor maailma ökonoomseim kooslus ja seda ilma igasuguse liialduseta. Nimelt kuulub just Voyagerile omalaadne maailmarekord, mil tema 75-liitrise paagitäiega sõideti ilma tankimata 1724 kilomeetrit järjest. See tegi keskmiseks kütusekuluks 4,35 liitrit sajale kilomeetrile, mis on ületamatu ka enamustele väiksematele sõidukitele. Meie kütusega seda imet taga ajada pole siiski mõtet, ehkki kütusekulu jääb üllatavaks väikseks ka siinsetel teedel proovisõitu tehes.
    Samas tahab see imemootor saada linnasõidul pidevalt üksjagu pöördeid ning elektrooniline gaasipedaal parema jala all käitub harjumatult umbmääraselt. Vaiksel kiirusel või paigalt võttes jääb mootor mõneks ajaks ?mõttesse?, kui pöörded jõuavad umbes 2000 juurde minutis ja turbokompressor tööle rakendub, siis ?ärkab? ka auto ning selg vajub istmesse.
    Seevastu neile, kes sõidavad pikki otsi, on ?euro-ameerikalik? Voyager kui rusikas silmaauku. Auto ?astub? meie lainelisi teid mööda isegi 180 km tunnikiirusega sellise kindlusega, milles ei suuda teda mõjutada ei tugev külgtuul ega juhi ettevaatlikus. Ta lihtsalt sõidab ja kui pilku spidomeetrile ei pööraks, ei usuks ilmaski, et kiirus nõnda suur on. Pehme, mugav, kütusesäästlik, püsib hästi kursil ja mida enamat pikka maad sõitev seltskond ühelt 7kohaliselt mahtuniversaalilt tahta oskakski. Ja käike pole tarvis pidevalt vahetada.
    Lisaks on kõikidel autodel baasvarustuses konditsioneer, 6 kõlariga korralik stereosüsteem, keskmise varustusastmega lisandub ka püsikiiruse hoidja, ta on ruumikas, tüüpiline istmepaigutus (keskel kaks ja taga kolm) jätab reisijatele piisavalt liikumisvabadust ning taha parasjagu pagasiruumi.
    Ja kui sellest kõigest veel väheseks jääb, võib osta Grand Voyageri, mis tavalisest ligi 30 sentimeetrit pikem. Tõsi küll, iga sentimeetri eest tuleb välja käia üks ?Jakobson?, kuid 15 000 krooni Voyageri 384 500 ja 484 800 krooni vahel kõikuvas hinnaskaalas ei peaks olema enam määrava tähtsusega.
    Ja kui tavalise Voyageri ostja saab valida vaid kahe varustusastme vahel (SE ja LX), siis Grand Voyageril on saadaval ka Limited variant, mis oma nahksisu, elektriliste külguste ja muude lisadega annab juba ehtameerikaliku sõiduelamuse. Grand Voyageri hinnad kõiguvad veelgi suuremas vahemikus: alates 399 700 kroonist kuni 637 800 kroonini.
    Mootoreid on mõlemal variandil saadaval kolm: 2,4 ja 3,3-liitrised bensiinimootorid ning 2,5-liitrine diiselmootor. 2,4-liitrine on saadaval nii automaat-, kui manuaalkäigukastiga, 3,3-liitrine ainult automaatkäigukastiga ning diiselmootor ainult manuaalkäigukastiga.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.