Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rohke taustainfo andis keskpärase tulemuse

    Eelmise aasta aprillis saabus aeg, kus mõni kuu varem tehtud otsust - hakata tootma Ösel Foodsi tehases mahla Baltimaade jaoks - tuli hakata turunduslikult juhtima.
    Nagu alati, tunduvad suured mõtted alguses imelihtsad.
    Meil olid ju kõik eeldused luua Baltimaade juhtiv mahlabränd: tulemas oli uus tootmisliin, unikaalse kujuga pakend ja vahva kork ning kui Lätit mitte arvestada, siis oli mahlade brändilojaalsus suhteliselt madal. Teadsime, et inimesed ostavad erinevaid maitsed, kuid mitte brändi. Mis saaks olla lihtsam, kui luua tugev bränd ja ampsata endale sellega suur tükk lojaalsust!
    Ilus tulevik silme ees terendamas saabus reklaamiagentuuri valiku aeg. Otsustasime korraldada agentuuride vahel konkursi, et selgitada välja väga heal tasemel disaini ja strateegilise mõtlemisega agentuur. Selleks oli vaja koostada brief.
    Mida kirjutada brief'i ja mida mitte? Põrkusid vastandlikud huvid: tahame agentuurilt parimat tulemust, kuid ei julge avalikustada kogu strateegiat; tahame, et agentuur saaks parima taustinfo, kuid tahame ka näha, kas agentuur suudab ilma kõike etteantut paberilt lugemata strateegiliselt mõelda.
    Saanud brief'i valmis, saatsime selle kuuele reklaamiagentuurile Eestis ja Lätis. Läti agentuurid valisime seetõttu, et nad kujundasid ning tõid turule põhikonkurendid Gutta ja Cido. Lootsime, et saame nende kogemusi ära kasutada.
    Brief'i kirjutades tegime esimese vea, millest saime aru küll alles kuu aega hiljem. Taotledes korraga maksimaalse info edasiandmist ja teisalt agentuuridelt suurt iseseisvat mõtlemist, tuli brief'i taustainfo rohke ja pigem tehniline, vähem pöörasime tähelepanu taotletavale imagole. Kirja sai peamiselt see, mille poolest meie Tulevane Tegija peab teistega sarnanema. Ehk näitasime ära, mis tol hetkel turul kindlasti müüs ja mis mitte, kuid peaaegu üldse ei rääkinud me eristumisest. Mahlaturu äärmiselt tiheda konkurentsi juures oleks aga asjatu lootus pürgida turuliidriks imagoga, mis on äravahetamiseni sarnane mõne juba olemasoleva kaubamärgiga. "Kuidas eristuda?" oli meie jaoks peamine küsimus. Olime seda meelt, et konkurentide kasutatavaid väärtusi tuleks osaliselt kasutada ja osaliselt mitte, kuid just agentuuridelt ootasime nõuannet: mida võtta ja mida jätta. Mida me ei adunud, oli agentuuride oskus brief'i lugeda: nad loevad brief'i täpselt nii, nagu see kirjutatud on. Kui on loetletud omadused, mis turul olevate kaubamärkide puhul on sarnased ja müüvad, liigub ka reklaamiagentuuri mõte sarnanemise suunas. Kui brief'is on kirjas, et disain peab olema modernne, pilkupüüdev ja kosmopoliitne (neid tähtsaid sõnu lugesime ja teadsime kasutada tänu taustauuringutele), siis on järeldus lihtne tulema: joonistame paki peale suured ja ahvatlevad viljad ning kasutame pakenditekstides moodsat kirjatüüpi. Mitte kusagil brief'is ei olnud kirjas, mida see modernne, pilkupüüdev ja kosmopoliitne tähendab. Tegelikult on need sellised mõisted, mida võib vabalt kasutada nii mahla, auto kui ka uue supelkostüümi kohta.
    Seega jõudsime olukorrani, kus agentuurid, olles analüüsinud põhjalikku taustainfot, tõdesid, et juba läbi proovitud imago töötab kindlasti, vaja on vaid konkurentidega võrreldes järjepidevamat ja huvitavamat reklaami. Tagantjärele targana võib öelda, et tehniline info on väga vajalik, kuid samavõrra tähtis on brief'is pöörata tähelepanu imagole. Tahta agentuuridelt vastust küsimustele: "Mis on tulevase brändi tuum? Kuidas tekib tulevase brändi lugu?" Arvasime brief'i välja saates, et sellest räägitakse meile niikuinii, kuid eksisime.
    Autor: Katre Kõvask
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.