Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    PDI pani insenerid kukalt sügama

    Uuemate Volkswagenite mudelinimistust leiab huvitava lühendi ? PDI ja kes on sõitnud uue VW Sharani või Passatiga, see teab, et pumppihustiga diiselmootor on üllatavalt jõulise pöördemomendiga juba väga madalates pööretel, vaikne ning kulutab väga vähe kütust. Et enne PDI valmimist pidid insenerid lahendama mitu rasket probleemi, pole sõidu ajal tunda.
    Diiselmootorite toitesüsteemides tekitab pump kütuses rõhu mis juhitakse torudega pihustitele. Mida suurem rõhk, seda peenemaks uduks kütus pihustub ja seda täiuslikum on põlemine. Rõhu suurendamist piiravad torud, millega juhitakse kütus pihustitele. Kõrge rõhu all paisuvad torud jämedamaks, rõhu langedes tõmbuvad jälle kokku. Samuti peab pihustuse lõppemisel kütuserõhk kiiresti langema ja pihusti nõel kiiresti sulguma. Vastasel korral toimuks pihustamise lõpuosas veel pihustamine väikesel rõhul, kütusepiisad jääksid suureks, põlemine oleks ebatäiuslik ja mootor ei töötaks korralikult. Pikkade torustike puhul on seda raske saavutada.
    Nimetatud piirangud viisid insenerid mõttele tekitada rõhk pihustis, et torustike ?mängivus? jääks mootori tööprotsessis ?mängust välja?. Pumppihustite süsteemis imeb toitepump paagist kütuse ja surub selle 7 bar rõhuga läbi plokikaanes asuva jaotustoru pumppihustitele, kus tekitatakse juba kuni 2050 bar suurune surve.
    Suurimaks probleemiks oli kütuse temperatuur. Paagist pihustitesse liikudes muutuks kütus järjest kuumemaks ja erinevatesse silindritesse jõudev kütus oleks erineva temperatuuriga. Mootor töötaks ebaühtlaselt ja esimesed silindrid kuumeneksid rohkem. Lahendusena tehti ühenduskanal, kus toitepumbast tulev kütus seguneb pumppihustitest tagastuva kuuma kütusega ja kõikidele pihustitele saabuv kütuse temperatuur ühtlustub. Samas tekkis aga vastupidine probleem. Pumppihustites on kütuse rõhk väga suur ja kütus kuumeneb seal nii palju, et tagasivoolu sattuv kütus võib saada ohtlikuks plastist kütusepaagile ja ?tasemeandurile. Kütuse jahutamiseks ehitati mootori jahutussüsteemist sõltumatu jahutussüsteem.
    1. Jahuti ? jahutab tagasivoolavat kütust kaitstes paaki liiga kuuma kütuse eest.
    2. Kütuse temperatuuriandur3. Möödavoolukanal ? ülesanne juhtida süsteemi sattunud õhk paaki tagasi (näiteks tühja paagi korral).4. Rõhuregulaator ? hoiab tagasivoolukanalis rõhu 1 bar.5. Toitepump ? pumpab kütuse paagist pumppihustitesse.6. Drossel ? kaudu juhitakse õhumullid tagasivoolukanalisse.7. Plokikaas8. Sõelfilter ? eemaldab kütusest õhumullid ja suunab need tagasivoolukanalisse.9. Ühesuunaklapp ? väldib kütuse tagasivoolamise.10. Kütusefilter ? eemaldab kütusest vee ja mustuse.11. Toiterõhuregulaator ? hoiab kütuse rõhu 7,5 bar.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.