Suurepärased turunduslahingud raamatust

Anu-Mall Naarits 25. juuli 2001, 00:00

Parima kirjanduse valikut oli mul üsna raske teha, sest enamik minu välismaal veedetud ajast kulub raamatukauplustes riiulite vahel veetes ja loomulikult ka parimate kaasa ostmises. Siiski ? raamatutest on viimase aja lemmik olnud Morgani ?Eating the Big Fish? ning kaua aega on parimate hulgas Slywotzky ja Morrisoni ?Profit Zone? ning selle edasiarendus ?Profit Patterns?.

?Eating the Big Fish? on suurepärane raamat turunduslahingutest ja sellest, milliseid strateegiaid on kasutanud väljakutsujad. Nii nagu igal turul on oma liider, on ka vähemalt üks alternatiiv. Kui varem teati turu teise strateegiana põhiliselt Avise ?We Try Harderit? ja Pepsi ?For the New Generationit?, siis selles raamatus tuuakse välja palju suurepäraseid näiteid teiste Eestis rohkem või vähem tuntud brändide edu kohta. Samas on juures ka nn õpikulaadne osa, kus on esitatud juhendid konkreetsete mõttemudelite genereerimiseks, et saadud teadmisi ükskõik millises ärivaldkonnas ära kasutada.

Raamatutes ?Profit Patterns? ja ?Profit Zone? on ära toodud tänapäeva äris valitsevad seaduspärasused kasumlikkuse, firma väärtuse kasvatamise, tehnoloogia muutuste kohta. Võrreldud on erinevate valdkondade tegijaid ning nende ärimudeleid ja tehtud järeldusi selle kohta, millel põhineb edukas äritegevus. Lisaks on toodud ära juhendid, kuidas modelleerida valdkonna strateegilist maastikku ja kuidas sellest järeldusi teha. Olen seda mudelit ise korduvalt kasutanud erinevate valdkondade mõistmiseks ja minu arvates on see üks lihtsamaid ning paremini töötavaid.

Puhtalt turundusalastest raamatutest on ülekaalukalt parim Hugh Davidsoni ?Even More Offensive Marketing?, mis kirjeldab praktikule turundust ülima süsteemsusega. Tähelepanu on pööratud kõikidele turunduse valdkondadele ja kirjeldatud just igapäevaelus kasutatavaid lähenemisi nii planeerimise kui ka elluviimise poolelt. Palju on häid ja aktuaalseid näiteid ka kiiresti arenevast tehnoloogiamaailmast.

Meeldisid ka ?Piisoni lend? ja juhtimist käsitlev ?The One Minute Manager?. ?The One Minute Manager? jutustab ülimalt lihtsalt ja haaravalt sellest, kuidas edukas juht annab oma filosoofiat edasi püüdlikule noormehele.

Hea näide, mida olen püüdnud oma töös arvestada, on selgitus küsimusele, miks inimesed kurdavad tihti, et nad ei ole motiveeritud. Vastuses sellele küsimusele võrdles Suur Juht juhtimist keeglimänguga. Isegi tööl kõige vähem motiveeritud inimesed satuvad keeglit mängides hasarti, sest pärast iga viset näevad nad kohe, kas ja kui palju kurikaid maha langes. Kui nad aga oma töös ei tea, kus on kurikad, mida nad peavad pikali viskama, ega ka seda, kui palju nendest pikali kukkus või püsti jäi, siis on nad töötades loomulikult vähe motiveeritud.

Turundusalastest ajakirjadest leidsin oma öökapilt SellingPoweri, Marketing Weeki ja rootsikeelse Resume. SellingPoweris avaldatakse tihti küll pisut puust-ette-ja-punaseks, kuid siiski kasulikke müügi ja müügijuhtimisega seotud nõuandeid. Marketing Week ning Resume on kasulikud pigem üldiseks valdkonnaga kursisolekuks.

Kuigi olen pigem raamatute ja ajakirjade kui veebi lugeja, on erandiks üks veebisait, mida üritan pidevalt jälgida. See on http://www.emeraldinsight.com , mis hoiab kursis nii turunduse, juhtimise kui ka teiste valdkondade aktuaalsete teemadega. Emeraldinsight.com pakub väljavõtteid pea kogu maailma majandusalastest teadusajakirjadest, nende perioodilist tasuta lugemist. Lisaks sellele on seal palju huvitavaid intervjuusid tuntud teoreetikutega. Viimane väga põnev intervjuu oli Geert Hofstedega rahvuslikest väärtustest ja nende arengust. Soovitaksin emeraldinsight.com?i eriti just tudengitele, kes kirjutavad diplomi- või bakalaureusetööd.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing