Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi maine maksab miljoneid

    Ettevõtlusorganisatsioonide ettepanekud mainekujunduskampaania osas jõudsid peaministri kätte juba juuni algul. Ettevõtjad soovivad neile igapäevaselt vajalike mainekujundusmaterjalide, nagu vaatefilmid, reklaamklipid ja muu selline valmistamist.
    Ettepanekute väljatöötamises osalenud suurärimees Tarmo Sumbergi sõnul oli nendes ettepanekutes kõige olulisem ära määrata institutsioon, kes süsteemselt tegeleks Eesti kui riigi turundusega. Selleks sai majandusministeeriumile alluv Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.
    Sumbergi hinnangul ei erine riigi turundusprotsess ükskõik millisest muust toote või teenuse turundusest. ?Peamine eripära on vaid oluliselt keerulisemas ja tähtsamas ettevalmistusprotsessis, mis peab kaasama kõiki ühiskonnagruppe,? märkis Sumberg.
    Sumbergi kinnitusel on huvi mainekampaania vastu ettevõtjate hulgas väga suur. ?Kes on hoolikalt järele mõelnud, saab aru, et iga ettevõtja kauba ja teenuse müümine eriti välisostjale sõltub väga palju Eesti tuntusest. Ja sellesse tuleb investeerida,? ütles Sumberg.
    Eelmisel reedel toimus Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuses esimene suurem nõupidamine riigi mainekampaania teemal. 14. augustiks, kui peaminister Mart Laar naaseb puhkuselt, peab majandusministeerium esitama valitsusele esialgse ajakava mainekampaania kulgemise kohta.
    Eelmisel nädalal asus Eesti Päevalehe endine turundusjuht Evelin Int Lambot tööle Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse juurde mainekujunduskampaania projektijuhina.
    ?Mainekampaania lähteülesannete väljatöötamine põhineb paljuski ettevõtjate esitatud ettepanekutel,? märkis Lambot.
    Lamboti sõnul arutati reedesel nõupidamisel, milline võiks olla töö skeem, millised töögrupid moodustada jms. ?Mainekampaania peamisesse juhtorganisse hakkavad kuuluma kõigi oluliste valdkondade esindajad, seda hakkab juhtima peaminister,? ütles Lambot.
    Sumbergi hinnangul peaks Eesti iga-aastane turunduseelarve olema 30?50 miljonit krooni, mis tagaks normaalse arengu ja kasvu. ?Kõik Eesti suuremad firmad ja ettevõtted peaksid olema huvitatud selle toetamisest, kuid on selge, et riik peaks võtma selles tegevuses juhtiva ja suunaandva rolli enda kanda,? väitis Sumberg.
    Lamboti kinnitusel pole veel määratud mainekampaania rahastamise aluseid, sest igasugused numbrid on seni spekulatsioon, kuni pole selge, mida kampaania endast üldse kujutab.
    Majandusministeeriumi nõuniku Ülo Veldre sõnul tuleks riigi mainekampaania kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvad prognoositavad kulud kanda riigieelarvel. Samas on ka ettevõtjad valmis mainekujundust rahastama.
    Lamboti väitel tuleb paika panna, kui suure osa kannab riik ja kui suure osa ettevõtjad, kes on ilmutanud suurt huvi riigi mainekujunduse vastu.
    Hansapanga juhatuse esimehe Indrek Neivelti hinnangul on riigi mainekujunduses tähtsam rahast ja mingitest projektidest meie inimesed. ?Lennart Meri on oma tegudega tekitanud ja parandanud Eesti riigi mainet rohkem kui paarisaja miljoni krooniga on võimalik kusagilt osta,? väitis Neivelt.
    Neivelti sõnul saab rahastamise hulka arutada siis, kui on olemas konkreetne projekt. ?Heale projektile leiab alati finantseerimise,? märkis pangajuht.
    Samas lisas Neivelt, et kõike pole võimalik rahas mõõta, sest riigile maine kujundamine on meiesugusele väikeriigile hädavajalik. ?Panganduses võiks näiteks võrrelda internetipangandusega,? selgitas Neivelt. ?See on kallis, sa ei tea, missugune on aastate pärast tulemus, aga samal ajal ilma ka ei saa.?
    Veldre lisas, et mainekampaania täpsema kondikava valmimisest võib rääkida alles aastavahetuse paiku, sest kogu protsess on pikk ja keeruline.
    ?Kindlasti tuleb arvestada väga erinevate riiklike institutsioonide, ettevõtjate ja ka laiema avalikkuse huvide ja arvamustega,? selgitas Veldre. ?Kas ja kuidas seda arvesse võtta, paralleelselt näiteks valitsuskomisjoni ja spetsialistide ümarlaua kaudu või ühise juhtgrupina, pole veel lõplikult otsustatud.?
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.