Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meid suunavad ja sunnivad elementaarsed tõsiasjad

    Keegi on öelnud, et presidendil tuleb olla Eesti imago müügimees. Mõnes mõttes on see õige ? president tutvustab oma riiki välismaal, olles omamoodi sümbol või vapiloom, kui soovite. Võib juhtuda, et selle sümboli põhjal teeb võõramaalane laiema üldistuse kogu Eesti rahva ja riigi kohta. Kui üldistus ? olgu siis õige või vähe vildak ? on positiivne, saavad presidenti välisvisiitidel saatvad ettevõtjad mõnevõrra hõlpsamalt oma võimalike partneritega jutule.
    Presidendi välisest särast (keele- ja suhtlemisoskus) ehk siis müügimehetehnikast ainuüksi ei piisa. Parseldab ju iga mustlane oma hobuse edukalt maha, kuid ostja kirub pärast veel aastaid. Nagu korralik pank, saab ka riik müüa ennekõike stabiilsust ja usaldust, president aga rõhutada neid väärtusi, mida tema kodumaal oluliseks peetakse. Riik peab välis-, aga ka kodumaistele partneritele ? nii ettevõtjale kui töövõtjale ? sisendama kindlustunnet, et Eestis tegutsedes kaitseb tema huve seadus.
    Riik peab sisendama teadmist, et ettevõtteid ei hakata poliitilistel põhjustel ühtäkki natsionaliseerima ega sõlmitud lepinguid ühepoolselt katkestama. Riik peab süvendama veendumust, et eduka majandamise eeldus on Eestis äriplaan, mitte meelehea valmistamine korrumpeerunud riigiesindajatele.
    Ma ei tea, kas üks mu hea konkurent presidendivalimistel ikka mõtiskles, millise signaali saatis maailma äriringkondadele tema ettepanek peatada Eesti laienemisläbirääkimised Euroopa Liiduga? Ja millise jõu saab see signaal siis, kui ta valitakse riigi etteotsa?
    On ju päris selge, et Eesti üha enam Läände orienteeritud majandussidemed, Eesti rasked ja vahel ka väga valulised püüdlused muuta meie elu- ja majanduskeskkond üha euroopalikumaks rajanevad suurel määral veendumusel, et Eestist saab mõne aasta jooksul Euroopa Liidu liige. Selle veendumuse kadumisel või isegi ähmastumisel muutub Eesti paljude partnerite silmis küsimärgiks. Küsimärgiga väikeriigile ei hakka keegi aega kulutama, rahast rääkimata.
    Meil on juba aastaid käibinud legend, et Eesti konkurentsieelised nii Läänemere regioonis kui laiemalt on meie odav tööjõud. Valitsuse ja parlamendi püüded juurutada uusi, väga paljudes riikides täiesti elementaarseid sotsiaal- ja töövaldkonda reguleerivaid seadusi põrkuvad sageli ettevõtjate, aga ka mõne poliitiku vastuseisule. Kuuleme jutte tööjõu kallinemisest, konkurentsieelise kahanemisest ning sellest johtuvaist võimalikest tagasilöökidest Eesti majandusele.
    Ühepäevamentaliteeti iseloomustab teatavasti ütlus ?olgu või kehv, peaasi, et odav?. Olen veendunud, et Eesti arengu saab tagada vaid hea väljaõppega kvaliteetne tööjõud. See aga pole odav. Inimene ei ole odav, sellest võiks ju 10. taasiseseisvusaastal hakata aru saama! Inimese kui tööjõu vääristamiseks tuleb teda esmalt väärtustama hakata temasse investeerides, teda harides, tema initsiatiivi arendades.
    Väikeriigi võimalused maailma muuta pole üldjuhul teab kui suured. Küll on päris head meie võimalused maailma globaalseid suundumusi aimates praegusega võrreldes teisiti käituma hakata ja seeläbi teistele eeskujuks olla. Pean silmas nii inim- kui keskkonnaressursi seisukohalt säästlikku arengut, mille eest kogu maailmal pole lihtsalt pääsu. Eeldusel muidugi, et me ei soovi juba lähemal sajandil omaenda toodetud prügisse uppuda, rikutud õhu kätte lämbuda või senitundmatutesse haigustesse surra.
    Visalt taanduva industriaalajastust pärineva mõtteviisi kõrval ei näe ma väga suuri takistusi, miks ei võiks Eestist juba lähikümnendil saada teerajaja uute, säästlike ja keskkonnasõbralike tehnoloogiate ellurakendamisel. Olgu jutt siis energeetikast, põllumajandusest või transpordist.
    Uue mõtlemise kujundamisel vajame kogu rahva abi, presidendil kui suguharupealikul lasub kohustus seda protsessi koos ühiskonna targemate peadega väsimatult tagant torkida.
    Autor: Andres Tarand
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.