Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Politsei

    Esmalt tuleb lahti selgitada mõisted. Liiklusjärelevalve teostamise kord on reguleeritud Vabariigi Valitsuse 20. veebruari 2001 määrusega nr 67. Samas liiklusjärelevalve põhimõtted ei ole oluliselt muutunud viimase kümne aastaga. Liiklusjärelevalvel on neli põhieesmärki, millised võib kokku võtta lühidalt - see on liiklusohutuse ja ?sujuvuse tagamine.
    Politsei tegevus on avalik ning üldjuhul on politsei oma tööd tehes ka selgesti nähtav ja eristatav teistest inimestest. Selleks kasutab politsei erilist vormiriietust ja erilise värvikombinatsiooniga sõidukeid. Samas ei ole sellisel viisil politseil alati võimalik efektiivsel tegutseda ning teatud õiguserikkumiste tõkestamiseks või avastamiseks üritab politsei sulanduda keskkonda märkamatult. Nii ei kasuta näiteks kriminaalpolitseinikud üldjuhul vormi. Liiklusnõuetest kinnipidamise kontrolli üheks efektiivsemaks mooduseks on samuti tsiviilvärvides sõidukite kasutamine.
    Õiguslikult ei ole vahet, kas politseiametnik täidab tööülesandeid sini-valges masinas või eravärvides sõidukiga. Peatumismärguanne on kohustuslik hoolimata sõidukist, millest see antud on. Küsimus võib kerkida vaid peatamismärguandes eneses. Sõidukist antavad peatumismärguanded jagunevad kolmeks:
    käega (lisaks võib olla ka sau, helkurketas vm selline abivahend) ? peatumismärguande andja on vormiriietuses.
    politseisõiduki vilkuritega ? peatumine on kohustuslik, kui sisse on lülitatud sinine ja punane vilkur;
    valjuhääldi kaudu.
    Peatumismärguanne võib olla antud ka mitme ülalnimetatud viisi kombinatsioonina. Seejuures auto värvus või värvikombinatsioonid ei ole olulised.
    Praktikas on tekkinud probleeme pinnalt, et autojuhid väidavad nagu ei saaks nad eravärvides politseisõidukist antavast peatumismärguandest aru või kardavad peatuda, kuna tegemist võib olla kurjategijatega. Sellisteks juhtudeks on politseil kaks soovitust:
    Kui autojuht ei ole kindel peatumismärguanne andmises või kas see anti temale, siis on alati õigem peatuda ja veenduda asjaoludes.
    Kui tekib kartus, et peatumismärguande andja on kurjategija, siis võta kohe ühendust politseikorrapidajaga lühinumbril 110 või tuleks sõita rahulikult ja ohtu põhjustamata rahvarohkesse kohta.
    Ka on hirmu korral õigem peatada sõiduk, kuna ärritunud inimene autoroolis võib põhjustada ohtliku olukorra, halvemal juhul raske liiklusõnnetuse. Peatumismärguannet eirava sõiduki peatamiseks on politseil muuhulgas õigus kasutada ka relva ning tulistada näiteks sõiduki kummidesse. Üldjuhul lõppevad sellised põgenemised tupikusse sõitmisega, halvemal juhul liiklusõnnetusega. Politsei kasutuses olevad autod on piisavalt võimsad ning patrullautode juhid piisava koolitusega, et põgenejat tabada.
    Sõiduki peatamisel peab liiklusjärelevalve teostaja end peatatud sõiduki juhile esitlema ning juhi nõudmisel esitama ametitõendi või muu oma volitusi kinnitava dokumendi.
    Vastavalt liikluseeskirjal peab liikleja peatuma, kui kui reguleerija on tõstnud käe üles ja osutab peatumiskohta, peatamismärguanne võidakse anda ka sõidukist ja/või valjuhääldi kaudu.
    Autojuht peab märguande korral jääma seisma parempoolsel teepeenral.
    Autor: Indrek Sirk
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.