Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta 2000 ? materjalitootjate viimase kuue aasta tipp

    Esikümnesse on naasnud näiteks betoonitootjad, kes 1999. aastal TOPi lõppu kukkusid, kuna kodumaisele turule mõeldud toodangul minekut ei olnud.
    Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektori Enno Rebase sõnul tegidki suurima tõusu mullu betoontooted ja kaubabetoon, mille müük kasvas rohkem kui 2/3. Kolmandiku võrra müüdi enam seina- ja katusematerjale.
    Ehitusmaterjalide tootjate TOPis on välja kujunemas ka omamoodi kurb traditsioon ? eelmisel aastal esikoha võitnud firma põrub järgmisel aastal nii kõvasti, et jääb TOPis viimastele kohtadele või kukub sellest üldse välja.
    1998. aasta võitja AS E-Betoonelement sai 1999. aastal 45.?46. koha, kuna elemenditööstuses kaks aastat tagasi toimunud suur langus avaldas ettevõtte käibele ja kasumile laastavat mõju.
    1999. aasta TOPi võitja Est-Stein-B OÜ kukkus mullu TOPist välja. Ettevõtte finantsjuht Krista Vulp sõnas, et tegemist on tavapärase tegevuskahjumiga ? firma tootmisvõimsused on suuremad kui turg. TOPi võitmise aastal õnnestus ettevõttel lihtsalt sõlmida üks erakorraline tehing.
    Investeeringute poolest paistsid möödunud aastal silma klaasitööstus (Elvex, Baltiklaas) ja betoonitööstus (E-Betoonelement, Tarim). Uut tehast hakkas mullu suvel Lääne-Virumaale Kunda-Arusse rajama poorbetoonist seinaplokkide tootja OÜ Aeroc, kust praegu tuleb juba proovitoodang.
    Igal aastal on ehitusmaterjalide tootjad ka eksporti kasvatanud. Mullu eksporditi 27 enam kui 1999. aastal, ekspordi osakaal oli 29. Suurimad eksportijad olid AS Wiekor ning AS Fenestra.
    Tänavuseks ennustavad materjalitootjad veelgi paremat aastat, kui oli mullune.
    ___________________________________________
    Baasandmed
    TOPi võis pääseda iga ehitusmaterjale tootev firma, kellele see oli põhitegevusala ehk moodustab üle 50 toodangust. TOPi koostamiseks saatis toimetus kirjad kõigile eelmise aasta TOPis osalenud ettevõtetele, Äripäevas ilmus mitu korda ka andmeküsitlusleht. TOPis osalemise eelduseks oli ettevõtte majandustegevus täies ulatuses nii 1999. kui ka 2000. aastal.
    Metoodika
    Kolmandat aastat kasutame TOPi pingerea arvutamisel metoodikat, mis arvestab ettevõtte efektiivsuse näitajana rentaabluse kasvu asemel varade tootlikkust. Varade tootlikkus on rahvusvaheliselt tuntud kui ROA (return on assets). Sama metoodika järgi koostatakse ka kõik teised Äripäeva TOPid.
    Firmad seatakse pingeritta kuue finantsnäitaja järgi: käive 2000. aastal, käibe kasv kordades võrreldes 1999. aastaga, kasum pärast makse ehk puhaskasum 2000. aastal, kasumi kasv absoluutarvudes võrreldes eelmise aastaga, rentaablus ja varade tootlikkus 2000. aastal.
    Nende põhjal tekkinud pingeridade kohapunktide summa annab koha TOP 50 põhijärjestuses. Kõige edukam on kõige vähem punkte kogunud firma.
    Metoodika püüab vähendada erinevusi suurte ja väikeste firmade võimaluses saada paremat tulemust. Suurettevõtted koguvad tavaliselt punkte absoluutnäitajates: käive, kasum ja kasumi kasv kroonides. Väikefirmadel on võimalus paremaid tulemusi saada käibe kasvu ja rentaabluse osas.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.