Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hind on turunduse põhiküsimus

    Jaanus Palm,
    Eesti Kõrgem Kommertskool
    Ettevõtluskeskkond muutub järjest konkurentsitihedamaks ning tarbijad järjest nõudlikumaks. Ettevõtete põhiprobleemiks saab küsimus, kuidas leida turul olevad atraktiivsed positsioonid.
    Kui ettevõte ei tunne oma klientide soove ega vajadusi, ei suuda ta õiget positsiooni kindlasti leida. Nii võib turunduslikku mõtteviisi pidada ettevõtte jaoks kriitiliseks eduteguriks. Sama kriitiline teema kui turundus tervikuna on hinna ja selle kujundamise temaatika turunduse sees.
    Hind on raha hulk, mida tuleb maksta selleks, et hankida kauba või teenuse kasutamise õigus. Sealjuures on võimalik omandada kauba/kaupade täielikud omamisõigused või ainult kasutamise õigused, nagu rendi ja liisingu puhul.
    Hind on ainus turundusmeetmestiku osa, millel on otsene mõju firma kasumile. Turundusmeetmestiku muud osad eeldavad kõigepealt kulusid, mis alles mõnevõrra hiljem võivad realiseeruda tuludena.
    Tihti arvatakse, et madalamad hinnad viivad automaatselt suurema läbimüügini ning seetõttu minnakse turundusmeetmestiku kujundamisel liigagi kergelt madalate hindade taktikale. On jäetud arvestamata kahe olulise tõsiasjaga: tarbijate nõudmised ja soovid muutuvad järjest komplekssemaks ning toote hind ei ole sama mis tarbija poolt tajutud hind ehk tarbijaväärtus (consumer cost).
    kõik see, millest tarbija peab loobuma, et saada kauba/teenuse omamisega/kasutamisega kaasnevad hüved.
    need, mida tooted pakuvad tarbijatele, esindades põhjuseid, miks neid tooteid soovitakse.
    Tarbijad ei taha tooteid toodete endi pärast, vaid nad soovivad tooteid hüvede pärast, mida need talle pakuvad.
    Eeltoodu illustreerimiseks on hea näide auto ostu ja kasutamisega kaasnevad kulud, mis ei piirdu ainult auto enda hinnaga. Kogukulu, millega tarbija peab arvestama, sisaldab veel kütust, hooldust, finantskohustusi, kindlustusi, parkimistasusid, ajakulu ostu sooritamiseks ning kõikvõimalikke kaudseid makse.
    Tarbija võrdleb saadud hüvesid ja makstud raha ning selle võrdluse põhjal teeb otsuse ostu õnnestumise üle. Seega on ettevõtte jaoks üheks võtmeküsimuseks leida võimalusi, kuidas vähendada just toote/teenuse omandamise ja omamisega kliendile kaasnevaid kulusid. Kui ollakse edukas, siis koguhind tarbijale väheneb, samal ajal kui ettevõtte marginaal püsib samal tasemel.
    Samal ajal ei saa ettevõtjad oma hinnakujunduses jätta arvestamata oma sihtturul tegutsevate konkurentide tegevust ning peavad silmas pidama kolme tegurit:
    Millise hinnaga on kliendid nõus tooteid ostma?
    Millise hinnaga oleme võimelised ja tahame oma tooteid pakkuda?
    Millise hinnaga müüvad analoogseid tooteid meie otsesed konkurendid?
    Oma kliente ja konkurente hästi tundes saab hinnast kujundada tugeva konkurentsistrateegia elemendi.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.