Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubandus peab muutuma efektiivsemaks

    Smarteni logistikakeskuse juhi Martin Petjärve sõnul on kaubanduse põhiküsimuseks see, kas kaubanduspindade juurdekasvust tingitud käibe langust on võimalik efektiivsusega kompenseerida.
    Aastal 2001 tõusis Kesko mõjukaimaks väliskaubandusettevõtteks
    Eelkõige näitas Soome kaubandusettevõte Kesko oma tõsist huvi Eesti turu vastu: avas uue lao, ostis Säästumarketi keti. See tõstis Kesko teiste väliskaubandusettevõtete seas esikohale.
    Kõik suured muutused ei toimu ainult Tallinnas
    Astri kaubanduskett kukkus tegijatel nii hästi välja, et ETK ostis selle oma positsioonide kindlustamiseks ära. Teine näide on Tartu Lõunakeskuse avamine.
    Teised Balti riigid Eesti turul
    Edaspidi ei saa välismaistest jaekaubanduskettidest rääkides silmas pidada ainult Skandinaavia või Kesk-Euroopa ettevõtteid. Näiteks avas 7 miljardi krooni suuruse käibega Leedu ettevõte Vilniaus Prekyba eelmisel aastal esimese poe Pärnus. Kuigi nad ise nimetavad seda katsepoeks, tuleks edaspidi lõuna suunas tähelepanelik olla.
    VIA 3L tulek Eestisse
    Smarteniga analoogilise jaotusfirma tegevuse alustamine Eestis on aja märk. See näitab, et kaubanduses hakatakse järjest rohkem sisse ostma seni strateegiliseks peetud jaotusteenuseid ja et tugev konkurents sunnib keskenduma oma põhitegevusele.
    Kaubandust mõjutavad trendid
    Tugeva kontseptsiooniga ettevõtted muutuvad järjest tugevamaks ning suurendavad turuosa. Konkurentsi tihenemine sunnib hindu langetama.
    Kaubandusega seotud pinnad muutuvad järjest korralikumaks, mis on tingitud uute kaubanduspindade lisandumisest ning teiselt poolt on mõjutatud ka seadustest. Näiteks peavad kõik laod vastama aastaks 2003 kehtestatud normidele ning omama ka sellekohast litsentsi.
    Kui vaadata ahelat tootjast jaemüüjani tervikuna, siis on tootja ja hulgimüüja positsioon pidevalt nõrgeneb ning jaekaupmehe oma tugevneb. Jaekaubandus tugevneb põhiliselt ketistumise kaudu.
    Millest kirjutavad ajalehed?
    Ajalehed kirjutavad põhiliselt kahest vastuolulisest asjast. Esiteks muretsevad pankurid, kas neid kauplusi liiga palju ei saa. Teiseks rõõmustatakse tarbijaid: ruumi on veel küll ja teeme neid juurde.
    Kas kaubanduspindade juurdekasv on olnud liiga kiire?
    Käive on viimastel aastatel tõesti vähenenud. Näiteks aastal 2000 on ühe ruutmeetri käive vähenenud ligi 5 protsenti. Põhjuseks ongi see, et ehkki jaekaubanduse käive kasvab, kasvab uute pindade kasutusele võtmine kiiremini (ca 10 aastas).
    Eelmisel aastal oli jaekaubanduse käive 23 miljonit krooni ja kaubanduspinda kokku 800 000 ruutmeetrit.
    Ketistunud kauplused on edukamad
    Ketistunud kauplustel läheb paremini ja need töötavad efektiivsemalt.
    Efektiivsuse tähtsus ehk millele pöörata järgmisel aastal tähelepanu
    Efektiivsuse suurendamiseks tuleb mõista, et edu ei seisne ainult selles, kui me teeme oma lüli väga hästi. Tuleb tunda kogu protsessi ning arvestada kõigi teiste, kogu ahela lülide tootjast jaekaupmeheni huve. See muutub eriti oluliseks majanduslanguse tingimustes.
    Varude optimaalne juhtimine
    Varude juhtimine on oluline efektiivsuse saavutamise vahend. Alustada võiks sellest, et mitte tellida lattu väheostetavaid kaupu, kuigi kaupluse soov võib olla võimalikult lai sortiment.
    Hulgikaubanduse varude all on pidevalt kinni umbes 5 miljardit krooni ja jaekaubanduses ligi 2,5 miljardit krooni. Ringluse aeg näitab, kui kaua seisab kaup laos, enne kui ta läheb müüki. Kui ettevõtted suudaksid võita ühe päeva, see tähendab, et telliksid kauba lattu vaid ühe päeva võrra hiljem, vabaneks täiendavalt umbkaudu 200 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.