Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müügikarjääri analüüs aitab paremaid otsuseid teha

    Kui purjetaja tahab sõita Tallinnast Helsingisse, ei näe ta poolel teel ei Tallinna ega Helsingit. Kui ta sel hetkel ei oma mõistlikku ülevaadet olukorrast, võib ta lihtsalt ära eksida ja jõuda välja hoopis mujale. Mida täpsemalt purjetaja teab, kus ta hetkel on, kust ta tuleb ja kuhu ta läheb, seda õigemaid tegevusi saab ta ka valida ? tegevusi, mis aitavad tal jõuda täpselt sinna, kuhu ta tahab.
    Samadel põhimõtetel ? lähtepositsiooni, minevikku ja tulevikku hinnates ning analüüsides ? saab ka müügiinimene oma karjääri analüüsida. Lihtsaim variant on analüüsida karjääri kolme erineva mätta otsast: müüginumbrid, kliendid koos toodetega ning isiklik finantsseis.
    Müügimees peab leidma vastused järgnevatele küsimustele:
    - Kui palju ma praegu müün ja kui palju teenin?
    - Kui palju ma müüsin ja teenisin üks, kaks ja kolm aastat tagasi?
    - Milliseid trende need numbrid mulle näitavad?
    Pea sealjuures meeles, et heaks müügimehe palgatõusu tasemeks peetakse 10?20 aastas.
    Üks põhimõte, mida situatsiooni analüüsimisel kasutada, on n-ö jäämäe tipu vaatamine. Nagu kõik teavad, on 90 jäämäest vee all, nähtaval aga vaid väga pisike osa.
    ?Jäämäe nipp? seisnebki oletuses, et kõik, mis äris või isiklikus elus juhtub, viitab mingile sügavamale trendile, mis ei ole palja silmaga nähtav või on raskesti seletatav. See oletus kehtib, kuni vastupidist pole tõestatud ehk kuni ei saa kindlasti öelda, et antud sündmus oli erand ja sellel pole mingit seost ?suure pildiga?.
    Head müügimehed on tuntud selle poolest, et nad otsivad pidevalt seoseid, kas see, mis praegu nende müügitulemustes või turul üldse toimus, võiks olla märk mingist suuremast trendist. Nii saavad nad analüüsida seda, kuhu nende tänane tegevus neid viia võib. Unustada ei maksa, et kuhupoole siht on seatud, sinna ka välja jõutakse.
    Järgmise sammuna tuleks heita pilk sellele, mida ja kellele müüakse ning kui palju erinevatele toodetele ja klientidele aega kulutatakse.
    Siinkohal tasub endalt küsida:
    - Milliste toodete müügile ma kõige rohkem aega kulutan? Millised on proportsioonid?
    - Kas ma pühendan kõige rohkem aega sinna, kust ka kõige rohkem müüki tuleb?
    - Milline oli situatsioon aasta tagasi?
    - Kui ma jätkan nagu praegu, siis kus ma tõenäoliselt aasta pärast olen?
    - Kuidas on minu kliendibaas muutunud?
    - Kas teen enamiku ärist olemasoleva klientuuriga või tuleb ka uusi kliente juurde?
    - Missugused kliendid teevad lõviosa minu käibest?
    - Kui praegune trend jätkub, siis kust tuleb minu põhikäive aasta pärast?
    - Kas trendid on ?terved? või pigem ?ebaterved??
    Kokkuvõttes tasub müügimehel analüüsida, kas tal õnnestub äritegemine eriti hästi mingi kindla klienditüübiga. Juhul kui see on nii, peaks ta mõtlema, kas tal oleks mõistlik rohkem just sellistele klientidele aega pühendada. Targad müügiinimesed on oma tugevustest ja nõrkustest teadlikud ning üritavad aega kulutada selles kliendisektoris, kus neist kõige rohkem klientidele ja ka neile endile kasu on.
    Nagu panka laenu küsima minnes, tasub ka müügimehel teha nimekiri kõikidest oma varadest ja kohustustest. Olles kirja pannud kõik rahalist väärtust omavad varad, tuleb kokku liita nende turuhind. Seejärel tuleb sellest lahutada kõik kohustused. Saadud number näitab tänast varade tegelikku väärtust ning on karjääri analüüsimisel väga kasulik.
    Umbes 70 müügiinimestest ei oma tegelikult mingit sissetulekut. Loomulikult saavad nad kõik palka ja neil on sissetulek selle sõna tavatähenduses.
    Tegelikult aga kulutades jooksvalt kõik, mida nad teenivad ja natukene veel pealegi, on nad omadega lihtsalt nullis. Nad ei teeni sentigi rohkem, kui on nende kulutamisvajadus ja seega ei ole neil sissetulekut, kui antud termin äriettevõtte kasumiga võrdsustada.
    Kuna öeldakse, et ka müügimeest peab käsitlema ennast kui äriettevõtet, on väga tähtis, milline on tema tegelik netokasum. Kui tulud vaid kulud katavad, ei ole ettevõte kasumis ega väljundit leidnud. Sama kehtib ka inimeste kohta.
    Müüginumbrite analüüsist saadakse müügimehe eelnevate aastate netokasum. See arv näitab, kui kasumlikult ta on suutnud tegelikult oma äri ajada.
    Saadud numbri võib vajadusel jagada veel töötatud aastate arvuga ning seejärel töötatud päevade arvuga, leidmaks päevakasumi. Kui kogu müügimehe varad on näiteks 20 000 krooni ning ta on müügitööd teinud 5 aastat, on tema aastasissetulek olnud 4000 krooni ning päevasissetulek umbes 15 krooni. Siinkohal peabki müügimees enda käest küsima, kas ta on oma aega hästi investeerinud või on tal võimalik oma äri siiski kasumlikumalt opereerida?
    Isikliku finantsanalüüsi tegemine on esimene samm finantsilise iseseisvuse saavutamisel.
    Autor: Urmas Purde
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.