Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tootearendus tagab ettevõtte edu
Ettevõtte edukus rajaneb eelkõige tootearendusel ja tugeval kaubamärgikujundamisel, millega kaasneb õige turunduspoliitika ja hästi ajastatud reklaamikampaania.
Teatud osa on soodsal turukonjunktuuril, mille õigeaegne tunnetamine annab ettevõttele hea stardipositsiooni. Näiteks 1999. aasta madalad toorainehinnad soodustasid lihatööstuse kasumi suurenemist. Tarbijate nõudluse kasv kanaliha järele, kuna sigade ja veiste lihas võis olla ohtliku haigust, võimaldas rohkem toota kanalihatooteid ja suurendada müügikäivet, soe suvi mõjus soodsalt õlletööstusele 1999. ja 2000. aastal. Ka ekspordivõimalused aitavad ettevõtte edukusele kaasa.
Soodsa turukonjunktuuriga peaksid kindlasti kaasnema nii tootearendus kui ka õige turunduspoliitika, nagu seda on teinud senised TOPi esikolmikus esinevad ettevõtted.
Need kaks faktorit ? tootearendus ja tugeva kaubamärgi kujundamine, mida on tehtud turu ja sihttarbija käitumise tunnetamise kaudu ? ongi olnud peamisi edu allikaid TOP 2000 esikolmiku ettevõtetele. Sealjuures on nende kolme ettevõtte turundusstrateegiad küllaltki erinevad. Tartu Õlletehase AS tuli turule jõuliselt A. le Coqi kaubamärki kandva õllega, kuna turul oli ees tugev konkurent, Saku Õlletehas. Kasutati kõiki müügivõimalusi kauplustes ja pubides. Uue kaubamärgi turuletoomisega kaasnesid nii reklaami- kui ka võidumängude kampaaniad. Uue kaubamärgi turuletulekule järgnesid kohe uued õllesordid ja tooted ? siidrid, limonaadid, mineraalveed.
ASile Tallegg oli 2000. aasta soodne küll turukonjunktuuri poolest ? nõudluse kasv linnulihale ? kuid ettevõte alustas juba varem laialdase tootearenduse programmiga, kus on esindatud lai valik nii valmis- kui ka pooltooteid, mida järjekindlalt reklaamitakse.
AS Japsi edu alus on olnud orienteeritus välisturule. Ettevõttel on Euroopa Liidu tunnustus juba neli aastat ning peaaegu kogu toodang eksporditakse. AS Japs fileerib, külmutab ja pakendab nii magevee kui ka pelaagilisi kalu ? kilu ja räime. Fileerimine on käsitsitöö ning odav tööjõukulu on võimaldanud ettevõttel läbi murda välisturu konkurentsist.
Toiduainetööstusele püsib soodne turukonjunktuur ka edaspidi, sest elanikkonna ostujõud tõuseb ning nõudlus järjest suureneb.
Autor: Liina Ernits