Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ärritav reklaam arvutiekraanil

Katrin Kurss 05. november 2001, 00:00

Kuuldes arvuti taga tööd tegevate kolleegide sajatamist, ei saa päris kindel olla, et kõik sellest uuendusest rõõmu tunnevad.

Hansapanga fantoom-bänner on üles riputatud mitmesse populaarsesse veebikeskkonda, sealhulgas portaalidesse ja meediaväljaannete lehekülgedele. Üle ekraani laotab see end siis, kui ühe neist lehekülgedest lahti jätate ja arvutiga kümme minutit midagi ei tee.

See on üks innovatiivsetest lahendustest, mille Hansapank veebis reklaamimise võimaluste mitmekesistamiseks kasutusele on võtnud, räägib panga internetiturunduse osakonna juhataja Tanel Talve. Tema sõnul ei ole kampaania kohta negatiivset tagasisidet seni laekunud.

Häirivaks osutub reklaam, mida inimene ei oska oodata, räägib Tele2 e-kommertsi juht Andres Jõesaar. "Kui reklaam ilmub meie ette ootamatult, võib selle mõju olla negatiivne vaatamata sellele, et see pälvib palju tähelepanu," tõdeb Jõesaar.

Telereklaam pole vähem agressiivne ja ärritab samal moel, märgib reklaamiagentuuri Division juht Rain Pikand. Tema sõnul on aga teles võimalik reklaami teha pisut kenamini ning üleminek programmilt reklaamile on sujuvam, samuti oleme reklaamiplokkidega teles juba harjunud.

Tegelikult oleme ju näinud ka kõiksugu kirevat veebireklaami, kuid Eesti oma keskkondades pole agressiivset reklaami seni üldse tehtud, on mõlemad reklaamispetsid nõus.

Bänner on üks vähemmõjusaid internetis reklaamimise võimalusi. Mujal maailmas on näiteks küllalt levinud, et soovitud leheküljele minekuks pead täitma kümne küsimusega ankeedi suvalise toote kohta, toob Jõesaar näiteks.

Jõesaare hinnangul on Hansapank olnud oma e-kommertsilahendustes väga innovaatiline, püüdes siiski tarbijat mitte ärritada. Hiljuti kasutati lahendust, kus teatud tegevuse peale käivitus vee tilkumise heli ettemängiv fail.

Pikandi väitel ei ole iseenesest ärritavat reklaami olemas, küsimus on vastuvõtja tajus. Neti-tarbija peab aru saama, miks see reklaamkast tema ekraanile ronib.

Pedagoogikaülikooli reklaami ja meedia osakonna juhataja Tiina Hiobi võib reklaam agresiivsena võib tunduda siis, kui tema sõnum on sisuliselt agressiivne ("Kiirusta, sest kaupa jätkub vaid esimesele 30-le!") või ta on vormistatud olemaks agressiivne ("Point ruulib!") või katkestab ta meie tähelepanuprotsesse täiesti ootamatutel hetkedel (bännerireklaam) või siis on reklaam pealetükkiv liigse kordumise tõttu (kopraonu-sündroom).

"Agressiivsus on ilmselt korvamas ideevaesust - maailma reklaamiklassika paremikku kuuluvad reklaamid hiilgavad ikka pigem idee kui pealetükkivuse poolest," ütleb Hiob.

Hiob lisab, et võib-olla kujundaks palju parema vastuvõtu ning hoiaku reklaam, kus kohe alguses vabandatakse, et vaataja aega ning tähelepanu oma huvides kasutatakse ning esitatakse oma sõnum viisakalt ja lühidalt ning siis tänatakse inimesi reklaamile pühendatud hetkede eest. Nimelt selline telereklaam võitis kunagi suure poolehoiu Jaapanis. Sellelt äärmuslikult näitelt võiks õppida küll.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing