Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Fiat tõi turule oma väikekaubiku

    Vaatamata sellele, et Eestis Fiati tarbesõidukeid peamiselt Ducato nimega seostatakse, ei ole äsja müügile jõudnud väikekaubik Doblo siiski kaugelt esimene seda tüüpi kaubaauto, mis Torino autotootja väravast välja on veerenud. Itaalia kohalikel teedel on väikekaubik Fiorino, temast pisut suurem Scudo, samuti pealt lahtise kaubaruumiga Strada valdavad sõidukid, millega sealsed ettevõtjad oma kaupa veavad. Seda enam on rõõm tõdeda, et midagi sellest loetelust ka lõpuks Eesti turule on jõudnud.
    Uus Fiat Doblo on sama kontseptsiooniga sõiduriist, nagu Renault Kangoo, Peugeot Partner, Citroen Berlingo, ehk väikekaubik, millel on ka oma sõiduautoversioon. Kui Doblo kaubik kannab liignime Cargo, siis sõiduautoversioon Panorama.
    Täiesti kohane nimi, sest aknad on sel autol nii suured, justkui oleks akvaariumile rattad alla pandud. Seevastu Cargo tagaosa on aga täiesti kinnine kong, kus ei ole ühtegi akent. Ei ees vaheseinas ega tagumistes ustes. 1200 krooni eest saab ka aknaga vaheseina, 2300 krooni eest soojendusega klaasid tagaustele, parempoolse lükandukse eest peab maksma 4600 krooni baashinnale lisaks. Seega on 145 000kroonise hinnaga baasauto nii lihtne, kui üks kaubaauto üldse olla saab. Aknad peab vändaga alla keerama, peegleid läbi akna näpuga paika lükkama ja ka kõlariaukudest vaatab vastu tühjus, rääkimata raadiost endast. Lisaraha eest on mõistagi kõik need puudused likvideeritavad ja iga ettevõtja saab omale komplekteerida just sellise auto nagu tal tarvis. Tõsi küll, sellisel juhul jääb täisvarustuses auto hind juba umbes 170 000 krooni piiresse.
    Sellele vaatamata on ka 145 000kroonine variant täiesti sõidetav auto. Ka näeb ta väga omapärane välja. Esmapilgul ehmatavalt väikese töömahuga mootor (vaid 1,2 l), ei ole sugugi nii äbarik, kui arvata võiks. Punto sama töömahuga mootoril baseeruva (küll 5 hj võimsama) jõuallika ülekanne on pisut aeglasem, mistõttu on tal jaksu 1210kg tühimassiga Doblot linnatänavatel üsna muretult edasi liigutada. Aeglasem ülekanne mõistagi ei tee temast maanteel erilist lennukit ning 142 km/h tema tippkiiruseks ka jääb. Kes aga kaubikuga kiiremini sõidakski. Pealegi on kevadeks oodata ka uut 1,6-liitrist bensiinimootorit ja 1,9-liitrist diiselmootorit. Igatahes juhitavuse ja juhikoha mugavuse osas ei ole Doblole küll midagi ette heita. Ega sisedisainile, mis on vägagi omanäoline. Olgugi, et koosneb ta kõige ehedamast plastmassist. Kaubaruumi mahutavuses on ta hetkel koguni turuliider, sest kui valdavalt mahutavad väikekaubikud 2,9?3 m³, siis Doblo kaubaruumi maht on 3,2 m³. Liidri rolli saab Doblo nautida kevadeni, kui Eestisse jõuab uus Opel Combo, millel samuti 3,2kuupmeetrine kaubaruum.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.