Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansatee kavandab juba teise suure laeva ehitamist

    Hansatee juhatuse esimees Enn pant ütles, et aastast 2003 võiks laevafirma hakata investeerima ka järgmise suure laeva ehitusse, mis tähendab, et uue lepingu laevatehasega võiks sõlmida aasta pärast. Läbirääkimised pankadega on juba käimas ja seni on need andnud positiivseid signaale, lausus ta.
    Kui mais valmiv laev läheb Helsingi vahet sõitma, siis järgmine võib Pandi sõnul leida endale koha näiteks Rootsi-liinil. Uus suur laev parandab Pandi sõnul eelkõige reisimise kvaliteeti. ?Eestlastel pole ju olnud uusi laevu, kui meie Georg Ots välja arvata,? lausus ta. Võrreldes olemasolevatega mahutab uus laev ligi tuhat reisijat enam ja neile kõigile on ka istekoht. Laeva ehitamisse läks suur osa tänavu teenitud 194 miljoni krooni suurusest kasumist. Ehituse ajal tuleb tasuda viiendik laeva 2,2 miljardi krooni suurusest maksumusest, ülejäänu 11 aasta jooksul pärast selle üleandmist. Pandi sõnul on ettevõttel pikaajalisi laene praegu 400 miljoni krooni eest ja lühiajalisi 300 miljoni krooni eest, samas on omakapitali suurus 800 miljonit krooni. Selline suhe võimaldab tema sõnul võtta laenu veel ühe suure laeva ehitamiseks. Seda enam, et teised laevad saavad lähema kahe aasta jooksul välja makstud.
    Selle aasta teine suur ettevõtmine oli Pandi hinnangul Rootsi-liini käivitamine. Kui varem maksis Eesti Merelaevandus liinile kõvasti peale, siis nüüd teenib see juba väikest kasumit.
    Augustiga lõppenud majandusaasta tulemuste kohta ütles Pant, et ei saa öelda, et halvasti oleks läinud, sest nii dollari kui kütuse hinnad sel ajavahemikul tõusid. Hansateel on tavaliselt kolm eelarveprognoosi, üks neist hädaolukorraks, teine positiivne ja kolmas keskmine. Lõppenud aasta õnnestus keskmise eelarve kohaselt. 2,4 miljardi kroonise käibega oli Hansatee Äripäeva TOPis Eesti Energia ja Telekomi järel kolmandal kohal.
    Reisijate arv on stabiliseerunud ja selle kasvu Pandi hinnangul eriti ette näha pole. Ka Hansatee turuosa püsib endiselt 40?50 protsenti vahel. ?Me ei ole viimaste reisijate saamiseks valmis nullkasumiga tööd tegema,? selgitas Pant.
    Eckerö Line?i Tallinna filiaali juhataja Katrin Sirk ütles, et on arvestanud Hansatee uue laeva mõjuga tuleva aasta eelarve koostamisel. Eriti suureks ta seda mõju siiski ei hinnanud. Maikuu tulud võivad seetõttu Nordlandia laeval kahaneda kuni viis protsenti. ?Ehkki kruiisilaevana on tegu täiesti teistlaadi tootega, tahab osa inimesi kindlasti uue laeva ära proovida,? rääkis Sirk. Rohkem puudutab see tema sõnul just eestlasi, kes võivad oma Soome sõidu seetõttu kruiisiga ühendada.
    Nordic Jetline?i turundusjuhi Sigrid Tammese sõnul konkureerivad nende laevad eelkõige Tallinki kahe kiirlaevaga ja uus laev seetõttu erilist konkurentsi ei paku. Viimase aasta tulemused näitavad, et just kiirlaevad on suurtelt praamlaevadelt reisijaid üle võtnud, märkis ta.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.