SMS võib ettevõttele olla mobiilseks reklaamikanaliks

Eda-Liis Kann 11. detsember 2001, 00:00

Radiolinja Eesti teenusoperaatorüksuse juht Andrus Hiiepuu sõnul pole mobiilsideoperaatori jaoks enam esmane pakkuda liitumisi, vaid lisaväärtust ja lahendust, millest kasvab selgelt mõõdetav kasu. ?Tegu on win-win situatsiooniga, kus võitjateks on kõik osapooled (klient?ettevõte?operaator).

Radiolinja viis koostöös Maksimarketiga suvel läbi reklaamikampaania. Kõik kliendid, kes viibisid erinevate Maksimarketite läheduses, said oma telefoniekraanile teate ?Maksist suvehind?. Vastav teade andis selge sõnumi, et Maksimarketis on sooduspakkumisi. Detailsema info saamiseks jäi kliendil võimalus sisestada sama märksõna tekstisõnumina ning saata see infosõnumi numbril. Vastuseks tuli: ?Juulis Maksimarketi suvekaubad kuni 40 soodsamalt: saadaval spordikaubad, laste-, meeste- ja naisteriided ning aia-, matka- ja vaba aja tarbed. Tule Maksisse!? Tulemuseks oli keskmiselt 50 kampaaniateemalist kõnet päevas, mis võttes arvesse teenuse esmakordsust, oli igati arvestusväärne tulemus. Samalaadselt on Radiolinja teinud koostööd ka Leiburiga. Leibur ASi turundusjuhi Lena Murde sõnul oli tegemist uue kuklisarja lansseerimiskampaaniaga käesoleva aasta suvel. Tarbijamäng ?Eesti oma Nosija 2001? oli suunatud nooruslikule inimesele, kes on suvel mobiilne ja aktiivne, ning mõistagi armastab pehmeid ja maitsvaid kukleid nosida. Kampaania keskendus lihtsale, vaimuka alatooniga tarbijamängule osta ? saada SMS ? võida. Kampaanias osalemiseks tuli kuklipakil oleval kampaaniakleebisel leiduv numbrikombinatsioon saata SMS?sõnumiga teatud lühinumbrile. Osalejate vahel loositi välja peaauhinnana motoroller.

Kampaania plussid:

  • esimene SMS?kampaania, milles said osaleda kõikide mobiilioperaatorite kliendid

  • osalemine oli posti teel saatmisest mugavam ja kiirem

  • osalejaid oli üle ootuste palju. Kui tavalise otsepostituse heaks vastusteprotsendiks peetakse 5, siis Leiburi kampaania puhul oli response 20

  • ületati plaanitud müüginumbrid

  • Leiburi kuklimüük on praegu möödunud aasta sama ajaga võrreldes kahekordne.

Tele2 avalike suhete juhi Inga Jagomäe sõnul pakub Tele 2 sarnast teenust läbi Everyday portaali, kus saadetavale tasuta lühisõnumile lisandub mõne firma spetsiaalsõnum ehk lühireklaam. Kusjuures läbi Everyday saab SMSsse saata kõikidesse võrkudesse.

EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul on hulgi?SMS teenus EMT-s põhimõtteliselt olemas, kuid hinnakiri on veel ametlikult kinnitamata. Tellimise protsess saab aga välja nägema nii, et teenust sooviva kliendiga sõlmitakse leping, mille järel saab ta CD vajaliku tarkvaraga ja saab sõnumeid saatma hakata. Hinnad kinnitatakse kindlasti veel selle aasta sees. SMSi teel on EMT edastanud ainult enda kampaaniate sõnumeid, mille kohta on tulnud klientide sooviavaldusi, et neile edaspidi enam selliseid sõnumeid ei saadetaks. Loomulikult on EMT siis seda soovi arvestanud ning kliendi reklaamisõnumite saajate seast välja võtnud. Mobiiltelefoni kaudu laureklaamiga spämmimist EMT õigeks ei pea.

Kommunikatsioonibüroo OÜ Nägu & Tegu on SMSi kui reklaamisõnumi kandjat soovitanud oma klientidele mitmel korral. Väikese reklaamieelarvega firmad lihtsalt peavad olema innovaatilisemad ja püüdma teha turul tähelepanu võitmiseks kavalamaid ja ootamatumaid käike. Samas aga ei tohi unustada, et edukas kampaania rajaneb ainult kliendi eelnevale nõusolekule, milles ta on selgelt väljendanud oma soovi saada ettevõttelt olulisi teateid.

Kõige esimene kogemus oli meil Casino London uue toote ? aaretelaeka reklaamimisel tänavu kevadel. Idee sai alguse sellest, et kasiinokülastajad soovivad enamasti jääda anonüümseteks ning püsikliendid jätavad ainsa kontaktina vaid mobiiltelefoni numbri. Uue toote võimalikult kokkuhoidlik tutvustamine sai seega toimuda ainult mobiiltelefoni vahendusel.

Läbi Radiolinja hulgi-SMSi saatsime kaks sõnumit ca 1000 kliendile, millest esimene hoiatas peatselt saabuva tähtsa sõnumi eest ning teine, mis kutsus inimesi Casino Londonisse aaretelaeka mänguga tutvuma. Pärast seda täitus kasiino mängijatest mitmeid kordi rohkem kui tavaõhtutel. Üks põhjuseid, miks seekord SMS sedavõrd vapustavalt töötas, võib olla ka seotud hasartmängijate suurema vastuvõtlikkusega uutele väljakutsetele ? võimaldas ju uus mäng võita igal õhtul lisaks rahalistele võitudele ka boonusena mitmeid hinnalisi auhindu, millest olulisim reis kahele Londonisse.

Kuid SMSi saatmine on toonud ka väikesi tagasilööke. Probleemi analüüsimisel selgus, et viga peitus firma kliendibaasis ? sinna polnud mitte sattunud inimesed oma vaba tahte alusel, vaid kokku oli korjatud kõigi töötajate visiitkaardialbumite kontaktid ning nende põhjal andmebaas koostatud. Seega oli ka mõningane pahane tagasiside õigustatud.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 12:09
Otsi:

Ava täpsem otsing