Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viimane aeg teha meediaplaani

    Mõned olulised reeglid, mida meediaplaanide tegemisel arvestada.
    Oluline on meediakasutuse järjepidevus, sest tihti ununeb reklaam kiiresti. Tavaliselt on raha raiskamine, kui üks reklaam on meedias kord kuu-pooleteise jooksul.
    Reklaami puhul tuleb arvestada ka sellega, et reklaami oleks näha või kuulda piisavalt tihti. Kasutades nelja?viit raadioklippi nädala peale ära hajutatuna, on tulemus peaaegu olematu.
    Lühike, kuid intensiivne kampaania annab paremaid tulemusi kui pika aja peale venitatud üksikud reklaamid. Väikese meediaeelarve puhul ongi soovitatav see kontsentreerida ühele perioodile.
    Meediakanalite valikul on oluline läbi mõelda ka see, kuidas kanalid sobivad meie sihtgrupi päevarütmiga. Kui sihtgrupiks on juhid ja spetsialistid, siis hommikul peale ärkamist saame sihtgruppi tabada raadioreklaamiga, töölesõidul välireklaamiga, tööle jõudes reklaamiga ajalehtedes ja õhtul kodus telereklaamiga.
    Kanalite valikul ei ole oluline mitte ainult lugejate-vaatajate arv, vaid ka see, kui palju nende hulgas on meie toote või teenuse suurtarbijaid. Tihti on mõistlik eelistada kanaleid, kus meie suurtarbijate hulk on suurem, kui neid, kus on lihtsalt suur lugejaskond.
    Kui meediaeelarve on väike ja kasutate vaid paari erinevat kanalit (mis väikese eelarve puhul on mõttekas), siis saab hakkama ilma meediaagentuurita. Kui olete oma valitud kanalites kindlad, siis kulude kokkuhoiuks on mõistlik sõlmida meediakanalitega ka mahulepingud terve järgneva aasta peale.
    Meediaplaanide koostamisel on hea otsida tavameediale alternatiive. Teatud sihtgruppide jaoks on hea kasutada reklaame üritustel, taksodes ja lennujaamades, õhupallireklaami, otsepostitust, reklaame kauplustes, spordivõistlustel, tualettruumides, piimapakkidel, kilekottidel, mobiiltelefoni kärjeteadet, reklaami kinos, teatripiletitel vms. Nende kanalite puhul seab ainult fantaasia piirid.
    Radiolinjal on plaanis järgmise aasta meediamahud enam-vähem samaks jätta. Tähelepanu pöörame aga järjest suuremale efektiivsusele.
    Mida me alanud aastal soovime? Kas:
    Suurendada tuntust?Suurendada turuosa? Mille või kelle arvel? Tänu millele?Laiendada toodete tarbijaskonda kindla sihtgrupi seas? (Näiteks teadvustada vanemaealistele, et sidevahendid pole kallid ega keerulised)Tuua turule uus toode ja leida sellele püsitarbijaskond?Parandada või muuta ettevõtte mainet?
    Kõrvutades lähtepositsiooni (Mis meil praegu on? Mis on meie tugevad ja nõrgad kohad?) eesmärkidega (Kuhu tahame jõuda? Mida selleks teha?), ilmestub tulemus ja säästlik meediaplaan.
    Reklaam ei täida eesmärki ka meediaagentuuri abil, kui ülesanne on: ?Teeme midagi vinget? või ?Kavandame asju, millest praegu ei tohi rääkida. Tehke meile nüüd aastane meediaplaan?.
    Kui ettevõte koostab meediaplaani ise, tuleb silmas pidada asjaolusid, mille eest muidu hoolitseks agentuur:
    Kas valitud reklaamikanal aitab täita eesmärki? Kui ülesanne on muutunud, siis kaaluge ka reklaamikanalite muutmist.Turundusinimeste eelistused ei pea kattuma sihtrühma eelistustega ? ?Mina küll ?Naistelehte? ei loe, sinna ma reklaami ei pane?.Odavus võib olla näiline. Ahvatlev on osta reklaami, mille hind on tõstetud 10 000 kroonini, et anda 60 protsenti soodustust. Sama head 4000 kroonist pinda polegi nii mõnus osta.Kui ei oska valida, siis tuleb küsida. Kogenud turundusinimene suudab eristada informatsiooni magusast müügijutust.
    Lühidalt on hea meediaplaani tagamiseks mitu pidepunkti:
    Eesmärgistamine. Tulemused tagatakse lähtepositsiooni ja ülesande tundmisega.Kliendikesksus. Lähtutakse mitte enda vaid tarbija eelistustest.Info. Kui firmal endal puudub info eesmärkide kohta või ei soovita seda jagada, ei ole ei ise ega ka spetsialisti abil võimalik koostada mõistlikku meediaplaani.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Dow ja S&P 500 võtsid hoo maha, meemiaktsiad said jõudu juurde
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.