Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EMT lepatriinulogo tunnistati parimaks turundusteoks 2001

    Eelmisel nädalal kogunesid marketingihuvilised Tartusse, et juba traditsiooniliselt autasustada möödunud aasta parimat turunduslikku tegu. Turundusteo valimisse oli kahe kuu vältel kaasatud ligi pool tuhat turundusspetsialisti üle Eesti, kes kahes voorus valisid välja oma lemmikud.
    Võitjaks tulnud EMT uus lepatriinulogoga visuaalne identiteet kuulub asjade hulka, mille kohta on igal eestlasel kindlasti oma arvamus.
    Oma arvamus oli ka Eesti aktiivsematel turundusspetsialistidel, kelle hinnangul oli brändi relansseerimine väärt aasta parima turundsteo tiitlit. Sealjuures edestas EMT napilt selliseid kaalukaid turundustegusid nagu Aura mahla ja Frederiku õlle turule toomist, Eurovisooni võidulaulu loomist ning Viisnurga MAXX-hokikeppide läbimurret maailma hokiväljakutel.
    Võib ainult fantaseerida, kas lepatriinu oleks omavahelises konkurentsis edestanud ka möödunud aasta turundustegu, milleks oli Hansa Capitali EGO järelmaksutoote turuletoomine, või mitte.
    Mis võisid siis olla EMT eelised teiste paljude heade ja silmapaistvate turundustegude ees, mida Eestis õnneks aasta-aastalt ikka rohkem leidub?
    Peamise põhjusena võiks välja tuua brändimuutuse kõikjale ulatuvust. Nagu ütles kord EMT turundusjuht Kadri Palu, oli EMT sooviks pigem tekitada furoori uue brändi ümber, mitte teha vaikselt midagi ümber, mida keegi suurt ei märka. See neil ka õnnetus. Seda enam, et EMT vana logo ei mäletanud ega veel vähem suutnud lahti mõtestada mitte ainult EMT kliendid, vaid ka firma enda töötajad.
    EMT edutegurite reas tasuks mainida ka väärtushinnangute kontrasti, mida suudeti brändi relansseerimisega luua: seni tehnoloogiakesksete investeeringute, meeletult suure kliendiarvu ning parima leviala ulatusega teisi edestanud bränd osutus äkitselt süütuks lepatriinuks, kes kutsus endaga hellalt mängima noori ja vanu. See kontrast ei saanud jääda märkamata.
    Väärtushinnangute muutuse teine väljund oli EMT slogani muutumine inimsõbralikumaks ja ääretult lihtsaks. Levialale viidanud "alati sinuga" asendus pehme ja lojaalse sõnumiga "väärtustades aega". Ei saa ka jätta märkimata reklaamifirma Division 400 000 krooni väärt strateegilist ponnistust, mille tulemusena uus EMT positsioneering, slogan ja lepatriinuidentiteet üldse sündisid. Tõsi, brände on Eestis positsioneeritud veelgi suurema summa eest.
    Teise EMT tugevusena peab märkima suuri kulutusi meediakampaaniale, mis jõudis lühikese ajaga kõigisse Eesti tarbijale nähtavatesse kanalitesse. Mitte iga turundaja ei saa tänapäeval brändi tootmiskuludesse ja meediareklaami panna kokku 6,6 miljonit krooni.
    Kui võrrelda EMT lepatriinuidentiteeti näiteks samuti turundajate lemmikuks tõusnud Viisnurga MAXX-hokikepi turundamisega laias maailmas, siis peab kindlasti märkima, et Viisnurga edu eestlased kahjuks ei tunneta. Paarimiljoniline turundus- ja müügitoetuskulu, mida Viisnurk kandis, jäi siinkandis märkamatuks. Seda enam, et paljudel turundajatel hokimänguharjumused ilmselt puuduvad.
    Kokkuvõttes võib väita, et aasta parima turundusteo valimine, mille eestvedajateks on Marketingi Instituut ja Eesti Konverentsikeskus, tekitab turundajateski iga aastaga aina suuremat ootusärevust. Eks näis, kas ka järgmisel aastal võidab turundusteo auhinna mõni igapäevaselt tuttav laiatarbekaup- ja teenus või tõuseb ka mõne kitsama valdkonna turundaja esikohale.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ivo Suursoo: lahjade eesmärkide seadmine on ohtlik
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Eesti ühe rikkaima ärimehe metallifirma koondab töötajaid
Betoonelementide tootja E-Betoonelement ja metallitööstus Exmet Services koondavad töötajaid.
Betoonelementide tootja E-Betoonelement ja metallitööstus Exmet Services koondavad töötajaid.