Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundusjuhi töö nõaub otsustusõigust

    Selleks, et turundusjuht saaks edukalt juhtida kõiki turundusprotsesse ? reklaam, müügitoetus, tootearendus, suhtekorraldus, samuti inimeste ja protsesside juhtimine ? peaks turundusjuhile andma ka piisavalt otsustusõigust.
    Igas ettevõttes ei pea olema oma turundusjuhti. Selle rolli täidavad tihti müügijuht või tegevjuht. Kui aga teha kulutus turundusjuhi või -spetsialisti tööle võtmiseks, siis tuleb turundusjuhile anda ka piisavalt laiad õigused oma tegevuse elluviimiseks.
    Kui tegemist on suurema ettevõttega, kus turundusjuht on ka inimeste juht, siis kuulub tema ülesannete hulka turundustöötajate valik ja värbamine, ametijuhendite koostamine, töö standardite määramine ja nende täitmise jälgimine, arendusvestluste läbiviimine ja arengukavade koostamine, erialaste koolituste planeerimine, töö protseduuride loomine ja elluviimise jälgimine ja töövahendite olemasolu tagamine.
    Sel juhul on turundusjuhil suur roll turundusstrateegia ja -tegevusplaanide väljatöötamisel ning nende elluviimise jälgimisel. Turundusstrateegia alla võib vastavalt ettevõtte eripärale kuuluda müügi- ja müügiedenduse, toote- või teenuste arenduse, sisseostude ja teeninduse, turukommunikatsiooni ehk nii reklaami-, sponsorluse-, avalike suhete strateegia . Nende strateegiate koostamisel on turundusjuhil protsessi vedaja roll ning tema ülesandeks on ka strateegia kinnitamine juhatuses. Koos meeskonnaga koostatakse tegevuskavad, turundusjuht koostab eelarved ja jälgib nende täitmist.
    Enamus ettevõtetes on aga turundusjuht ise ka põhiline strateegiate ja plaanide elluviija. Tema ülesanneteks on nii ettevõtte siseselt kui ka väliselt kaubamärgi kasutamise jälgimine, reklaami- ja müügiedenduskampaaniate elluviimine, kodulehekülje ja intraneti täiendamine, kliendi- ja siselehe väljaandmine, ürituste korraldamine, müügikohamaterjalide loomine ja kasutamise järelvalve, reklaammaterjalide koostamine, reklaamkingituste tellimine, ladustamine ja jaotamine, kliendi rahulolu mõõtmine ja tagasiside kogumine ning turuinfo kogumine. Kuna turundusjuhi kätte koondub klientide tagasiside, siis on oluline tema kaasamine ka uute toodete ja teenuste arendamisesse ja olemasolevate täiustamisesse. Turundusjuht valmistab ette ka turundustegevust puudutavad lepingud ning jälgib nende täitmist.
    Selleks, et turundusjuht saaks tegutseda paindlikult ja efektiivselt on tal vaja ka piisavalt otsustusõigust: turundustöötajate ja koostööpartnerite valik, koostöölepingute allakirjutamine, reklaammaterjalide ja -kingituste valiku kinnitamine, kokkulepitud mahus reklaami- ja müügiedenduskampaaniate ning turu-uuringute eelarve piiridesse jäävate hinnapakkumiste ja arvete kinnitamine.
    Juhtimaks edukalt kõiki turundusprotsesse ? reklaam, müügitoetus, tootearendus, suhtekorraldus, samuti inimeste ja protsesside juhtimine ? peaks turundusjuht olema kursis seadusandlusega, mis mõjutab kaudselt tema tööd.
    Kuna oma igapäevatöös puutub turundusjuht tihti kokku reklaami ja kommunikatsiooni edastamisega, siis peab ta end kursis hoidma reklaamile esitatavate üldnõuetega. Brändi loomiseks ja organisatsioonide ühinemisel uue kaubamärgi turule toomiseks peab olema kursis kaubamärgiseadusega ning kauba või teenuse müümisel füüsilisest isikust tarbijale on turundusjuhil oluline järgida tarbijakaitseseaduses kindlaks määratud nõudeid.
    Lisaks on oluline valida turundusjuhiks inimene, kelle professionaalsust ja maitset ettevõtte juhtkond saab usaldada. Turundusjuhi jaoks pole midagi hullemat kui käia igat pressiteadet, reklaamtrükise teksti, fotosid, kujundust ja paberi valikut, pastaka kuju ja värvi ning logo suurust sellel, teleklipi näitlejate valikut ja muud sellist juhatuses kinnitamas.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Dow ja S&P 500 võtsid hoo maha, meemiaktsiad said jõudu juurde
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Idufirmade kaasamised pöördusid kasvule
Eesti idusektori ettevõtete käive kasvas esimeses kvartalis 10 protsendi võrra võrreldes mullu sama ajaga.
Eesti idusektori ettevõtete käive kasvas esimeses kvartalis 10 protsendi võrra võrreldes mullu sama ajaga.