Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ministeeriumide liitmine on naljanumber

    Kaksikliidu ametisse astumisel aplombiga välja käidud majandus- ning teede- ja sideministeeriumi ühendamine kipub üha enam kiiva kiskuma. Ühendministeeriumi loomine on praeguse kahe ministeeriumi juhi Liina Tõnissoni üks kahest peaülesandest.
    Kui uus valitsus ametisse astus, siis võis ennustada, et minister hakkab maadlema kahe eesmärgi kallal. Esimene neist, arvestades koalitsiooninõukogu esimehe hinnanguid, läks luhta. Populistlik katse energiaplokkide renoveerimise maksed edasi lükata oli võimatu ja elektri hinna allalöömine majandusseadusi eirates ei õnnestunud. Hinnad fikseeriti Eesti Energia pakutud kujul.
    Seda enam tuleb ministril maadelda võimalikult veelgi toredama tulemuse kallal, mis kujuneks kahe majandusega tegeleva ministeeriumi kokkuviimisel.
    Moodustatud on komisjonid ja palgatakse täideviijaid, kuid siiani ei pöörata tähelepanu, mida tähendab üritus ELiga ühinemise protsessis. EL teatavasti tegutseb üldise ja sarnase harmoniseerimise suunas.
    Üks näide. Eesti seadustikku on sinnapoole muudetud juba ligi kümme aastat. Haldusstruktuuride kooskõla on veel olulisem. ELiga peetud läbirääkimiste raportites on meile iga kord ette heidetud nõrka haldussuutlikkust. Kahe majandusministeeriumi kompetents hõlmab vähemalt kolme komissariaati. Kui keegi arvab, et Euroopa Komisjoni kolm eurokomissari hakkavad tiirlema ühe kandidaatriigi superministri ümber, siis eksivad nad küll rängalt.
    Nii võib kujuneda olukord, kus sel aastal ühendatakse ministeeriumid ja kahe-kolme aasta pärast lahutatakse. Maksumaksjal kulub mõnikümmend miljonit, aga kui arutleda küüniliselt, siis võib arvata, et meie riigieelarve puhul pole see enam tappev kaotus.
    Praegusel juhul pole see olulisim probleem. Enam häirib ühendamise metoodika, õigemini selle puudumine. Kolmikliidu pakutud ministeeriumide kokkuviimise eesmärk oli riigivalitsemiskulude vähendamine. Siis ei olnud võimalik seda kokkuhoidu tuvastada, uutes plaanides tahetakse aga ühendministeeriumile raha ja ametnikke juurde. Kui palju see tõele vastab, on raske ütelda, aga nii on peaühendaja Kostel Gerndorf väljendanud.
    Esimesed õied hakkavad punguma. Suunatud riigihange õlgu kehitama panevatele firmadele on esimene märk. Osav rahajaotus, mis võimaldas töid tellida ilma riigihanget korraldamata, on alles algus.
    Esiteks võib arvata, et IME- aegsed isandad asuvad looma uusi teooriaid. Strateegia loodud, võib suhteliselt kindlalt väita, et enne töösse võtmist ta aegub. Teine kahtlus tekib personalitöö määramisest peaaegu olematule firmale MPS Mainor, kes alles otsib endale töötajaid, sh juhti.
    Kolmas ja olulisim küsitavus on möödaminek riigihankest. Kui arvestada avalikkuse huvi ja ootust toimuva ürituse arusaadavusse ja õnnestumisse, siis on selline käitumine seda enam tõesti arusaamatu.
    Tegelikult on säärane käitumine suhteliselt arusaadav. Teavet saab jällegi Kostel Gerndorfilt, kes tunnistab, et valib tööde teostajaiks oma tuttavaid. Siiani on selgusetu, kelle favoriit on mainitud nõunik. Liina Tõnisson on esimesed töökuud olnud vaoshoitud ja oma väljaütlemistes arusaadav ning mõneti mõistetav. Seda enam tulevad ta nõuniku lapsused esile.
    Raske on ütelda, milline on Reformierakonna kaasus protsessis. Kõike peaks juhitama ju valitsuse tasandilt, veel enam, kui seda tehakse sealt ka praktiliselt.
  • Hetkel kuum
Raul Eamets: valitsus, äkki teeks midagi!
Oleme praeguses eelarvetasakaalu paanikas ära unustanud, et avaliku sektori arengu aluseks on maksud, mida kogutakse erasektorist. Teisisõnu: riik peaks igati soosima uute ettevõtete tulekut Eestisse, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
Oleme praeguses eelarvetasakaalu paanikas ära unustanud, et avaliku sektori arengu aluseks on maksud, mida kogutakse erasektorist. Teisisõnu: riik peaks igati soosima uute ettevõtete tulekut Eestisse, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
Kui palju oled sina väärt? Eksperdid arvutasid välja piiri, kust algab rahaline turvatunne
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Siit leiad kingisoovitusi peatsele koolilõpetajale!
Laps, sõber või sugulane on (üli)kooli lõpetamas ja kohe-kohe ellu astumas? Äripäeva kingikiirabi tuleb appi ja jagab soovitusi, mida kasulikku võiks lõpetajatele uue eluetapi veerel kinkida, et kingitu pakuks neile abi ja tuge ka pikas plaanis.
Laps, sõber või sugulane on (üli)kooli lõpetamas ja kohe-kohe ellu astumas? Äripäeva kingikiirabi tuleb appi ja jagab soovitusi, mida kasulikku võiks lõpetajatele uue eluetapi veerel kinkida, et kingitu pakuks neile abi ja tuge ka pikas plaanis.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ehitustrust kasvatas võimsalt käivet ja kasumit
Kaido Somelari juhitav Ehitustrust kasvatas eelmisel aastal pea kolmandiku võrra käivet ja üle kolme korra kasumit.
Kaido Somelari juhitav Ehitustrust kasvatas eelmisel aastal pea kolmandiku võrra käivet ja üle kolme korra kasumit.
Eesti seisab Airbnb ja Bolti teenusepakkujate lausmaksustamise vastu
Eesti seisab vastu Euroopa plaanile kehtestada käibemaksukohustus kõigile, kes pakuvad teenust digitaalsete majutus- ja taksoteenuste platvormide, näiteks Airbnb ja Bolti kaudu.
Eesti seisab vastu Euroopa plaanile kehtestada käibemaksukohustus kõigile, kes pakuvad teenust digitaalsete majutus- ja taksoteenuste platvormide, näiteks Airbnb ja Bolti kaudu.