Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiiruskatsed kalade kohal

    Paraku ei saa rendijetiga ?lihtsalt minna?, ja niikuinii pole passi kaasas ja Soomes tekiks probleem. Helsingi vahet on jetidega sõidetud küll ja igal aastal üha kiiremini.
    Jetisõit oli Eestis populaarsuse tipul 5?6 aastat tagasi, mil igamees, kel vähegi raha, pidi mõnes lahesopis põristama. Praegu on see ala poosetajate käest üle läinud võistlussportlastele ja andunud harrastajatele.
    Jeti on umbes nagu mootorratas vees, aga lihtsam ja ohutum ? tal pole käike ja ümberminek on vees pehmem kui sillutisel. Samas on ilmselt jetivastaseid rohkem kui tsiklivastaseid, sest see 20 liitrit bensiini, mis riist tunnis põletab, ei ole looduskaitsjatele kuigi meeltmööda number ning mereäärsete külade elanikele ei meeldi päevast päeva merelt kostev põrin. Seepärast sõidetakse vaid sellistes kohtades, kus see elanikke ei sega.
    Jetit on kerge lõhkuda ? liiga madalas vees täisgaasiga sõit keerutab põhjakivid või -liiva turbiini ning see rikub masina ära. Remont on kallis, nagu jeti isegi. Ka renditunni hind alates 600 kroonist ja mõnes kohas nõutav neljakohaline tagatisraha teevad sõidu võimalikuks vaid paksul rahakotil. Kuid rahahulgast hoolimata purjus inimesi merele ei lasta!
    Ei maksa peljata oskuste puudumist ega kiirust. Sõidu õpetavad instruktorid kaldal selgeks ning kiirust saate ise gaasiga reguleerida. Aga kiirus on tegelikult väga tore. Tõsi, tavapäraseid pidureid veesõidukeil pole ? ainus pidur on gaasi mahavõtmine. Seda tuleb teha kaldast juba üsna kaugel, et mitte rannaliivale põrutada.
    Kui aga teistest merel liiklejatest ja kividest eemale hoida, pole jetisõit ohtlik ega hirmus. Loomulikult antakse teile selga ka päästevest. Päikesepaistelise ilmaga tulevad kasuks päikeseprillid, sest vesi peegeldab hästi ja vastu päikest sõites on raske näha.
    Esmalt tundub mulle, et sõit on keeruline ja ohtlik, mistõttu keeldun üksinda merele minemast. Jeti laenutanud instruktor Ain Polma istub mu selja taha nõustama ja julgestama ? juhul, kui kaotan pea, saan kohe abi küsida. Tegelikult polegi asi nii hull ning Ain tõestab järskude pööretega, nii et laine meid märjaks pritsib, et sellist suurt perejetit ümber ajada pole kuigi lihtne.
    Kahekesi sõites suudan masinast välja pigistada 30?40 miili tunnis, see on ca 60 km/h. Rohkem ei julge. Kui Ain juhtraua ja gaasikangi oma kätte võtab, on kurvid ja kiirus muidugi uljamad ning kihutame lainetel 80 km/h. Mis pole kuigi mugav, sest jeti peksab päris tugevasti vastu laineid ja kiiruse nautimise asemel keskendun enda sadulas hoidmisele.
    Kui ma masinat enam ei karda, lähen üksi merele. Tunne on hoopis teine ja jeti kõvasti kergem. Kui nüüd vajutan gaasi, nii palju kui julgen, tõuseb kiiruseseier samuti 80 km-ni tunnis, kuid sõit on pehme ja mõnus ? kaassõitja võrra kergem jeti sõidab pigem vee kohal laineharjadel kui vee sees ning laine ei sega kiiruse nautimist. Kujutlen, kui hea oleks täiesti siledal veel kihutada ning keeran ohkega tagasi sadama poole.
    Mõnigi jetilaenutaja pakub teenusena ka jetisafareid. Seda kasutavad Kaberneemes jetisid laenutava Aini sõnul sageli firmad vabas õhus seminaride pidamiseks. Tema pakutava viietunnise safari jooksul käiakse läbi mitu pisikest saart Kaberneeme lahe ümbruses. Saartel peetakse piknikke ja grillitakse liha, selle kõrvale räägitakse ka tööjutte, siis põristatakse järgmisele saarele, kus tehakse jälle töö- ja teepeatus. Paap Kõlari safarikeskus korraldab jetisafareid Hiiumaa ümbruses, Saaremaa põhja- ja looderannikul ning mujal. Koosolekud väljaspool nõupidamisruume on värskendavad ülemustele ja ilmselt pole ka töötajatel midagi sellise tööpäeva vastu.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.