Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õhtud Helsingi lähistel

    Soomes on jalgrattateed ja kogu rattakultuur arenenum kui meil. Spetsiaalsed teed katavad suurema osa pealinnast ning Helsingi lähedal metsades on samuti hulk matkaradu, mis rattureile loodud. Üks uuemaid neist on Reitti 2000.
    Rattasõit algab juba Helsingi südalinnast, sadamast, linnas näeb teel Ateneumi kunstimuuseumi, olümpiastaadioni, rahvusteatrit, linna talveaeda. Reitti 2000 algab Laakso ratsutamisväljaku juurest. Rada on terves ulatuses tähistatud sinivalgete kleebistega teeäärsetel postidel ja puudel.
    Esimese matkapäeva pikkuseks on ca 40 km, õhtuks peaks jõudma Helsingist Oittaa kämpingusse. 13 kilomeetrit enne kämpingut on Serena veepark, kus saab mõnetunnise vesise peatuse teha. Esimese päeva tee on lihtne ja hõlpsalt sõidetav, pole liigraskeid tõuse ega ebameeldivat kruusast teed.
    Teine päev viib Oittaast Nuuksio rahvuspargi kaudu tagasi Helsingisse. Metsateid pidi jõuab matkarada Nuuksio rahvuspargi teedele. Rahvuspargis on teed üsna mägised. Ümberringi on järvekesi ja kaljuseinu, ohtlikke ja järske tõuse-langusi on piisavalt, et õppida ratast korralikult käekõrval talutama. Kohati nimelt on teel lahtine kruus, mis järsul tõusul ei lase sõita ning järsul langusel on lihtsalt ohtlik. Tüütuim sel teel ongi see, kui jõudu väntamiseks jagub, aga mäest üles sõita ei saa: esimene ratas tõuseb õhku ja tagumine käib all ringi. Siis polegi muud kui ratta seljast maha ja jala üles. Kiiver pole Soomes küll kohustuslik, kuid neil teil tungivalt soovitatav, abiks on ka rattakindad ja -püksid.
    Teise päeva matkateele jääb lisaks järskudele kaljustele mägedele ka mõnusaid pikki asfaltlangusi, kus kilomeetrite viisi pole tarvis vändata. Tee viib mööda Helsingi kunstimuuseumist ja saarele rajatud Seurasaari vabaõhumuuseumist. Viimasesse, tõsi, jalgrattaga ei pääse. Muuseumi on kogutud ehitisi tervest Soomest, et tutvustada soomlaste ehitus- ja elamiskultuuri alates 16. sajandist.
    Üks sõitmist väärt koht on ka Helsingi mereäär. Erinevalt Tallinnast on seal sadamas kõik koos: kaatrid, Läänemere suurimad kruiisilaevad, jahid, purjekad, kummipaadid, rataslaevad ja ?linnasõidulaevad?, millega loomaaeda saab. Mereäärseid teid sõites näeb peaaegu elamurajoonide kaupa väiksemaid ja suuremaid kaatri- ja jahisadamaid. Miskipärast pole soomlastel kommet oma paatides sadamas elada, nagu näeme Ameerika filmides ja nagu näiteks stockholmlasedki teevad.
    Muide, kui liigute Soomes auto või ühissõidukitega, saate siiski pealinna põnevamad paigad rattaga läbi sõita. Helsingis on paarkümmend rattalaenutuspunkti. Laenutuseks pole muud tarvis muud kui ?lasipuu? küljes oleva jalgratta vastavasse pilusse kaheeurone münt lasta ning retk ette võtta. Pärast pange ratas mõnda laenutuspunkti tagasi lukku, saate ka oma kaheeurose tagasi.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.