Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EMT ja Hansapanga Tartu m-piletil ka plastikkaart

    Täiendus on mõeldud neile reisijaile, kes ei soovi oma telefoni avalikus kohas näidata. Sel juhul asendab ideekaart telefoni, kuna kogu info salvestub samuti sinna. Piletikontrollile saab Tartu reisija seega esitada kas ideekaardi (mida kontrolör kontrollib Siemensi pihuarvutist ehitatud GPRSi-põhise terminaliga) või näidata EMT serverist saabunud lühisõnumit oma telefoniekraanil.
    ?Olime seda projekti koos EMT ja Hansapangaga arutanud juba ligi aasta,? räägib Tartu piletiprojektile allhanget teinud OÜ Oskando tarkvara arendusjuht Andres Vimb. ?Mujal maailmas on analoogseid RF-ID-kaarte ühistranspordi piletitena palju kasutatud, meie innovatsioon seisnes üle GRPSi toimivas andmete reaalajas uuendamise süsteemis,? lisab ta.
    Ka Mobi turundusjuht Rain Rannu hindab tartlasena konkureerivat EMT piletisüsteemi. ?Meeldib väga, hea lahendus,? leiab ta. ?Samas, kahjuks ei saa paljud minu sõbrad seda lahendust kasutada, sest nad on Tele2 või Radiolinja kliendid.? Tartus saavad m-piletit osta vaid EMT kliendid.
    Mobi nooruslik kollektiiv arvab, et nende süsteem on praegu tagasihoidlikum ja lihtsam kui EMT lahendus, kuid see-eest saab seda vajadusel edasi arendada. Pakkusime, mida linn meilt ootas, selgitab Rannu. ?Kuigi hetkel sellist nõudmist polnud, võime tulevikus samuti pileti kontrollimiseks kontrollseadet pakkuda. Kuid plastkaarti me juurde ei teeks, pigem püüaks ära kasutada olemasolevat kohustuslikku ID-kaarti,? lisab Rannu.
    EMT Tartu m-pileti süsteemi plussiks on see, et lapsevanem saab oma telefonilt osta korraga pileti nii endale kui lapsele. Mobi pilootprojekt seda ei võimalda.
    ?Tallinnas polnud sellist lahendust vaja, sest lapsevanem võib lapsele tunnipileti osta ka lapse telefoniga,? märgib Rannu. Edaspidi kaalume loomulikult ka ühelt telefonilt mitmele inimesele pileti ostmise võimalust, lisab ta.
    EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul peaks ühe telefoniga olema võimalik osta mitu mobiiliga lunastatavat piletit. ?Mobi töötajad on alles nii noored, et nad ei osanud ilmselt süsteemi lapsevanema seisukohast näha,? usub ta.
    Pino rõhutab EMT m-pileti eelisena süsteemi saadetavat meeldetuletust, kui tunni- või kuupilet hakkab lõppema.
    EMT ja Mobi on üksmeelel, et lähiajal jõuab mobiilne ost ka muude teenuste juurde (klubid, avalikud üritused, taksod). Maksustamisse peavad aga tulema muudatused, sest operaatorid ei taha võtta krediidiriske vaid enda õlgadele. Seetõttu plaanitakse siduda m-makse telefoniomaniku pangaarvega.
    Tulevikus vaadatakse iga mobiilsele maksmisele avatavat teenust case by case (eraldi juhtumina), sest kõik lahendused sõltuvad eeskätt kokkulepetest teenusepakkuja ja operaatori vahel, kinnitab Kaja Pino. EMT avalike suhete juhi sõnul on ka nende firma kaalunud ID-kaardi kasutamist. Seetõttu nimetataksegi Tartu m-pileti juures kasutatavat elektronkaarti esialgu ideekaardiks.
    Tallinnas on m-pileti pilootprojekt lõppenud, Tartus aga alles hoogu sisse saamas. Pealinnas analüüsitakse praegu nii pilootprojekti tulemusi kui ka süsteemi töökindlust ning seejärel ilmselt korraldatakse riigihange m-pileti projekti jätkamiseks.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Hiina vastus majandusraskustele: triljoni jüääni võlakirjade emissioon
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.