Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    M-pilet harjutab tarbijaid mobiiliga maksma

    M-kommertsi arengust on räägitud aastaid. Ometigi ei ole tegelikkuses rakendunud pea ühtegi muud tõsiselt võetavat teenust peale mobiilse parkimissüsteemi, millega EMT on juba jõudnud ka maailma innovatiivsemate mobiiliteenuste arendajate nimekirja. Tehniliselt oleks ju võimalik palju enamat, kuid siiski on ka Eestis projekte ellurakendamisest hoidnud samad probleemid mis kogu maailmas ? teenuse pakkujad, pangad ja operaatorid ei jõua enamasti kõiki pooli rahuldavate kokkulepeteni. Ning ilmselt võib ka palju räägitud pudeliautomaatide telefonikõne peale mittetoimimist pidada kohaliku Coca-Cola esinduse liigseks tagasihoidlikkuseks uue teenuse tutvustamisel.
    M-kommertsi läbimurre saavutati aga hoopis uue teenusega: tänavuste m-pileti pilootprojektidega Tallinnas ja Tartus. Juulikuus võitis Tallinna m-pileti konkursi Tartu firmade Mobi Solutions ja Regio ühisprojekt, mille testperiood on tänaseks lõppenud. Vähem kui 200 000kroonise investeeringuga tehti pealinna ühistranspordi kasutajatele valmis SMSi abil toimiv piletisüsteem: tunnipileti ostmiseks ühistranspordis saadab bussi või trammi sisenenud klient teatud sisuga SMSi Mobi serverisse, kust saab vastuseks koodiga sõnumi, mis tähistab autentset piletit. Sedasama SMSiga saabunud piletit näitab sõitja piletikontrollile, kes kontrollib seda kiire mobiilse andmeside ehk GPRSi kaudu.
    Tallinnas juurutatud piletisüsteemi plussiks võib Mobi osaniku Rain Rannu sõnul pidada seda, et pileti ostmine on kasutajale lihtne ning teenust saavad kasutada kõigi mobiilsideoperaatorite kliendid. ?Meie uuring näitas, et Tallinnas on üle poole ühistranspordiga liiklejatest pigem Radiolinja ja Tele2 kui EMT kliendid ning seetõttu on eriti oluline pakkuda lahendust, mis töötab võrdsetel tingimustel kõikidele linnakodanikele, sõltumata sellest, missuguse operaatori mobiil neil taskus on,? ütleb Rannu.
    Pileti kontrollimise koha pealt on Mobi lahendusel uudne see, et iga piletit ei pea üksikult spetsiaalse seadmega kontrollima, vaid üldjuhul piisab sellest, kui kontroll enne bussi sisenemist laeb oma GPRS-telefoni hetkel kehtivate piletite seerianumbrite vahemiku. ?See võimalus muudab kontrollimise väga kiireks. Samas on turvalisuse huvides ning kahtluse korral võimalik alati iga piletit üksikult kontrollida,? märgib Rannu.
    Üheks turvaohuks on võimalus piletit sõpradele edasi saata. Kuid väidetavalt on pealinna piletikontrollid sellest ohust teadlikud ning saavad kahtluse tekkides pileti adekvaatsust mitmel viisil üle kontrollida. Näiteks helistades numbrile, kust SMS on saadetud, või tehes GPRSi abil päringu pileti numbri kohta Mobi serverile või lastes serveril saata üheaegselt nii enda kui pileti omaniku telefonile täiendav kinnitav teade.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Balti börsid vajusid, kuue kuu indeks plussis
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti esmaspäeval kokku 5283 tehingut, kogukäibeks osutus 1 942 673,75 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti esmaspäeval kokku 5283 tehingut, kogukäibeks osutus 1 942 673,75 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Puuluubi Marko Veisson: 5Miinust kukkus tooli pealt maha, kui kuulsid, et ropendasin
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.