Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müügimeeskonna värbamise edukust mõõdavad kolm kõige olulisemat näitajat

    Töötajate, eriti müügimeeskonna värbamisel tuleks tähelepanu pöörata kolmele kõige olulisemale indikaatorile, mis näitavad värbamisprotsessi efektiivsust.
    Rahvusvahelistes firmades on värbamisprotsessi kvaliteedi hindamisel välja kujunenud kolme põhiindikaatori hindamine:
    Värbamisvõimekus ? kas soovitud kvaliteediga inimesed on leitud?Värbamiskulu ? kui suured olid värbamistegevuse kulud?Värbamisvälp ? palju läks aega otsusest värvata kuni inimese tööleasumiseni?
    Nende kolme indikaatori samaaegne jälgimine annab soovitud tulemuse - tagades kiire ja efektiivse liikumise firma eesmärkide suunas. Odav nn ?molutav värbamine? ei taga firma eesmärgini jõudmist, kiire ja mõtlematu kulutamine ehk ?rabelev värbamine? võib aga juba ette nullida värvatava inimese poolt loodava lisaväärtuse. Aega aga raisata ei saa, sest iga nädal lisamüüki on olulise tähtsusega kasumieesmärgini jõudmisel. Kuidas siis juhtida värbamisprotsessi läbi ülaltoodud värbamisindikaatorite?
    Selle indikaatori juhtimise võtmeks on tavapärase turundustegevuse põhimõtete rakendamine - oluline on jõuda võimalikult suurearvuliselt sihtgrupini ja edastada neile õige peibutussõnum. Mida suuremalt ja mida rohkem erinevaid kanaleid on kaasatud, seda suurem on tõenäosus jõuda parima kandidaadini.
    Nagu turunduses, nii ka värbamises on erinevad meetodid sõnumi viimiseks sihtgrupini. Mõnel juhul annab lõpuks resultaadi reklaam, teisel juhul sõnumi suusõnalisest levitamine. Tihtilugu aga tuleb teha otsemüüki konkreetsele isikule, ehk siis headhuntingut.
    Inimesed, kes igapäevaselt värbamisega tegelevad, oskavad kogemuse põhjal parimat tulemust andva kanali ja meetodi kiiresti määratleda. Inimesed, kes harvem värbavad, saavad soovitusi küsida värbamisfirmadelt. See soovitus kujuneb välja ka juba pakkumise küsimise käigus, mis on klientidele tasuta.
    Kõige lihtsam on juhtida otsekulusid. Lihtsamate otsingute puhul saabki niimoodi hakkama
    a) kasutatakse tasuta meediakanaleid: töötajaskonna sugulased-tuttavad, tööpakkumiskuulutused trammipeatustes ja muud sarnased tasuta võimalused.
    b) kogu valikuprotsessi tegevused on algusest lõpuni ise tehtud.
    Nii on võimalik tõesti ilma kuludeta värvata.
    Pilt aga muutub oluliselt kui hakata arvestama värbamise kaudseid kulusid. Värbajateks on juhid, kelle otsene tunnihinne on oluliselt kõrgem keskmisest.
    Osa tegevusi saab küll assistendile delegeerida, ent aega kulub ikkagi, sest heade kandidaatideni jõudmiseks on vaja teha palju eeluuringut ning iga kandidaat vajab ju personaalset kohtlemist. Lisaks otsesele ajakulule lisandub ka alternatiivkulu ? värbamise ettevalmistamisele ja läbiviimisele kulutatud ajal jääb tegemata põhitegevus, näiteks kohtumised suurklientidega, ja sealt saamata jäänud tulu on juba kümnendastme võrra suurem kulu.
    Värbamiskulu juhtimisel on tarvis tegeleda tervikuga ? valida optimaalsed kanalid ja meetodid, ning viia miinimumini organisatsiooni poolt värbamisele kulutatud tööaeg.
    Eesti vanasõna ?kaua tehtud kaunikene? kuulub folkloori aga mitte ärimaailma. Enamike ettevõtete kasumimäära saab mitmekordistada kui aastas oleks vaid mõnikümmend päeva juures. Seda on lihtne arvutada: jagada puhaskasum keskmise päevamüügiga. Need mõnikümmend päeva lähevad aga kaotsi juba sellega, kui üks töötaja on lahkunud, aga uue töötaja leidmisega läheb nädalaid aega. Organisatsioon kaotab oma efektiivsuses ja püsikulud söövad ära võimaliku teenitava kasumi. Seetõttu ongi värbamiseks kulunud aeg ettevõtetes oluliseks tegevusindikaatoriks.
    Näiliselt võtab värbamisprotsessis kõige rohkem aega suure koguse kandidaatide hulgast kolme ? nelja lõppvaliku kandidaadini jõudmine. Kuidas ikkagi sorteerida nii, et andekad ja potentsiaaliga inimesed sõelale jääksid.
    Tegelik kogemus ja analüüs aga näitab, et veelgi olulisem on ebaõnnestumise ettenägemine. Värbajateks on inimesed ja värvatakse inimesi oma unistuste ja iharustega, ning tihtilugu just viimasel hetkel võetakse vastu loobumisotsuseid. Ja siis tuleb uuesti algusest alata, kahekordistades muidu 1-2 kuu pikkust värbamisvälpa 2-4 kuuliseks. Need kordusvärbamise juhtumid mõjutavad aga keskmist värbamisvälpa olulisemalt kui 1-2 päeva pikem eelvalik.
    Keskmist värbamisvälpa saab mõjutada eelkõige vähendades reaalsete ebaõnnestumiste tõenäosust ning projekteerides juba algfaasis sisse lisategevuse ja ressursi, mis tagaks eesmärgini jõudmise. Ehk teisisõnu, teostaks muidu jadas toimuvaid tegevusi paralleelselt.
    Tõenäosus, et tööpakkumiskuulutusele ei reageeri ühtegi sobilikku kandidaati eksisteerib igal ajal iga ametipositsiooni puhul.
    Õnnelikku juhust ootama jäädes kaotatakse tihti nii aega kui raha. Rakendades värbamisfirma aga kohe esimeses etapis antud otsingu heaks tegelema, suurendab see oluliselt tõenäosust sobiliku inimese kiiret leidmist.
    Lisaks on ka värbamisfirma poolt pakutud kandidaatide ?ärakukkumise? oht väiksem, sest värbamiskonsultandid on koolitatud juhtima ka kandidaadi motivatsiooni kujunemist värbamisprotsessi käigus.
    Sügisel toimub juhtide ärkamine suveloidusest ja tõdemine, kui vähe aega on jäänud oma aastaeesmärkide saavutamiseks. See toob kaasa kiired värbamisotsused. Reaalse tulemuse saavutamiseks ei tohi ?rahmeldada ega molutada?, vaid tegutseda kiiresti, planeeritult ning kontrollitult, mida võimaldab aga värbamisindikaatorite seadmine ja jälgimine.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Nõrk prognoos tõi kaasa Airbnb aktsia käesoleva aasta suurima languse
Kodumajutusele spetsialiseerunud Airbnb aktsiad tegid läbi käesoleva aasta suurima languse pärast seda, kui ettevõte avaldas teise kvartali ootuste osas nõrga prognoosi. Broneeritud ööde prognoositav kasv on aeglasem alates 2020.aastast, vahendas Bloomberg.
Kodumajutusele spetsialiseerunud Airbnb aktsiad tegid läbi käesoleva aasta suurima languse pärast seda, kui ettevõte avaldas teise kvartali ootuste osas nõrga prognoosi. Broneeritud ööde prognoositav kasv on aeglasem alates 2020.aastast, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.