Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nokk kinni, saba lahti

    Maanteeameti peadirektor olla pole kerge. Aeg-ajalt tuleb meeldiv-sõbralikust töömiljööst teha väljasõite maale. Seal ei kehasta peadirektor aga ühe poliitilisi otsuseid täide viiva ametkonna juhti, vaid üht kurja inimest, kes laseb maakonnasisestel teedel laguneda ning kel jätkub ülbust karm tõde ka välja öelda.
    Riho Sõrmus kohtus esmaspäeval Võrus Kagu-Eesti kahe maavanemaga. Tutvustas tuleva aasta kulutamisplaane, mis hõlmavad peamiselt suuri maanteid, riiklikult tähtsaid trasse, sõiduteid, kus sõidavad valdavalt autod.
    Need teed, mille peal autosid ei sõida või sõidab hobustest ja jalgratturitest tunduvalt vähem, suured rahastamisplaanid ei hõlma. Neid nimetatakse vallateedeks, mille alalhoiuks tuleb raha leida vallavalitsustel.
    Praktika näitab, et vallavalitsused sellist raha oma eelarvest reeglina ei leia või kui leiavad, siis on seda nõnda vähe, et seda on patt tee-ehitusrahaks nimetada. Kokkuvõtteks muutuvad riigiteed iga aastaga paremaks ja vallateed halvemaks. Kodanik vaatab, vangutab pead ja ütleb, et vallavanem ei saa hakkama.
    Vaatamata kõigele on aga Eesti erakonnad üksteise võidu, viimased 11 aastat järjepanu teatanud peatsest regionaalpoliitika käivitamisest, koguni minister on selleks tööle pandud. Poliitikud on öelnud ka, et korralikud teed on maaettevõtluse arengu üks eeldusi.
    Sellist mõtteviisi toetab iga ettevõtja, kes maakohas on äri alustanud. Muretu juurdepääs tehasele, farmile või turismitalule on tähtis asi. Juurdepääs peab olema muretu igal aastaajal ja iga pinnavormiga maakonnas.
    Kõik on ühel meelel, kuidas asjad olema peaks, kuid asjad ei ole nii, nagu peaks. Võrumaa äärealade teed muutuvad vesisematel aastaaegadel tihti sõiduautoga läbimatuteks ning mustkattega teed hüpitavad sõitjat ka siis, kui autol on supervedrustus.
    Riho Sõrmus kehitab selle peale õlgu, sest tema on ametnik, kes täidab poliitikute käsku. Poliitikud on käskinud teha korda suured maanteed ja Sõrmus teeb seda. Kokkuvõtteks teatab Sõrmus, et pärast ELiga ühinemist saab maakonnasiseseid teid euroabirahaga remontima hakata. Jälle õigus, kuid minieelarvega valdadel pole raha, et täita taolise projekti omaosalusnõue ning raha valatakse kokkuvõttes linnatänava asfalti. Ja tulgu siis veel mõni poliitik võrukale ütlema, et maaelu on võimalik, koguni rahustav.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.