Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Madal palk mitmekordistub päevarahadega

    Kaupade maanteeveoga tegelevais ettevõtteis maksuameti andmetel makstav 2900 kroonine töötasu võib AS Viru Trans juhataja Tõnu Läänemetsa sõnul olla väljapoole Eestit sõitvate juhtide puhul täiesti reaalne. ?Rahvusvahelises transpordis on see üldlevinud tava, et palgaga ei pingutata ja juht saab suure osa töötasust päevarahades,? sõnas ta. 500-kroonised päevarahad muudavad kuus näiteks 20 päeva välismaal sõitva juhi tegeliku palganumbri juba rohkem kui 10 000-krooniseks. Rahvusvahelisi vedusid teeb Eestis aga umbes 500 firmat ehk rohkem kui kolmandik kõigist maanteevedajatest.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) infojuhi Ermo Perolaineni sõnul pole palga päevarahadega üles upitamine välistatud. ?Samas näitas meie liikmete küsitlemine, et rahvusvahelised autovedajad maksavad Eesti keskmist või kõrgemat palka,? ütles ta. ?Lisaks tuleb arvestada, et veofirmades ei tööta ainult autojuhid.?
    Saku AB juhatuse liige Ole Loigu sõnas sotsiaalmaksu sisaldavat 2900 kroonist keskmist palganumbrit kommenteerides, et nende firmas on palk kolm korda kõrgem. ?Kaupade maanteeveo ettevõtete keskmine palganumber pole ju kauge miinimumpalgast,? lausus ta. ?Vaevalt on Eestis aga palju autojuhte, kes niisugust palka vääriksid.?
    Samas tunnistas Loigu, et väiksemat palka saavate juhtide osakaal võib viimasel ajal tõesti tõusnud olla. ?Osa hästi makstud juhte on välismaale tööle läinud ja uutele tulijatele nii palju ei maksta,? sõnas ta.
    Oma osa väiksemate palkade või nende ümbrikus maksmises on ka teravas konkurentsis. ?Vedaja võib konkurentsi tõttu mõnikord teha tööd ka alla omahinna,? sõnas Ermo Perolainen. ?Samas on autode arv pidevalt kasvanud.?
    Maksuameti andmetel on sotsiaalmaksu sisaldav töötasu keskmine väljamakse kuus siiski tõusnud: üle-eelmisel aastal oli see 2600 krooni. Paranemist näitas ka töötasu maksmist deklareerinud ettevõtete arv: kui aastal 2000 ei deklareerinud töötasude maksmist 170, siis eelmisel aastal 150 ettevõtet. Kokku on Eestis kaupade maanteeveo põhitegevusega deklareerinud 1400 äriühingut, neist enamus deklareeris ka käivet.
    Ermo Perolaineni sõnul ERAA liikmete hulgas maksuametile probleemseid firmasid sisuliselt olla ei saa. ?Meie liikmed peavad esitama kaks korda aastas maksuameti tõendi võlgnevuste puudumise kohta,? sõnas ta. ?Probleemide korral oleme teatavate teenuste osutamise õiguse peatanud.?
    Kaupade maanteeveoga tegelevate äriühingute keskmine käive eelmisel aastal oli 4,9 miljonit krooni. Võrreldes 2000. aastaga on keskmise käibe number 0,7 miljoni krooni võrra tõusnud. Sisuliselt tähendab 5 miljoni kroonine käive keskmiselt kolme-nelja autoga firmat, sest rahvusvahelisi vedusid tegeva veoauto keskmine läbisõit ulatub 100 000 ? 150 000 kilomeetrini aastas ning tekitatav käive 1,5 miljoni kroonini.
    Aastal 2000 oli Eesti maanteevedajate kogukäive 5,6, eelmisel aastal 6,6 miljardit krooni.
    Käibe hüppelise tõusu põhjustena näevad autovedajad ekspedeerimise osakaalu kasvu: üks sama kaup suurendab enne tegeliku vedajani jõudmist mitme firma käivet. Oma osa andis ka autode arvu kasv.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Suurbritannia keskpank jättis intressimäärad muutmata
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.