Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Järelteeninduse määrab ostu suurus

    Mida suurem on kliendi ost või kliendi kulutuste osakaal meie tootele või teenusele, seda olulisem on järelteenindus.
    Ettevõtte tegevusi olemasoleva kliendi teenindamisel on mõistlik vaadelda läbi kliendi elutsükli, kus kliendi eluea staadiumid on kliendiks saamine, kliendi hoidmine ja tema väärtuse kasvatamine ning kliendisuhte lõpetamine.
    Igas etapis on põhirõhk erinev: kliendi hankimisel on oluline konkurentidest parema pakkumise tegemine, hoidmisel kliendi kasvatamine läbi lisamüügi ja tekkivate probleemide lahendamine ning lõpetamisel suhte lõpetamine nii, et klienti saaks hiljem tagasi värvata.
    Mida suurem on kliendi ost või kliendi kulutuste osakaal meie tootele või teenusele, seda olulisem on järelteenindus. Ostes kauplusest paki piima ei oota me seda, et keegi järgmisel päeval helistaks ja küsiks, kuidas meile piim maitses. Samas ostes uue auto eeldame, et automüüja huvi ei meie vastu ei kao peale müügitehingu vormistamist.
    Näiteks on suuremate ostude puhul on oluline klienti tehtud valiku eest tänada. Tegemist võib olla telefonikõne või tänukaartiga, suuremate tehingute puhul võib saata ka lilled.
    Järelteenindusest suure osa hõlmab logistika ja arveldus ning seetõttu on nende valdkondade täpne toimimine tihti olulisem kui turunduskommunikatsioon. Kui raamatupidamine väljastab kliendile kaksteist arvet aastas ning autojuht viib kohale kauba iga nädal, siis on nende kontaktide mõju palju tugevam kui tavaliselt turunduse poolt kord aastas saadetav jõulukaart ja mõni reklaampostitus.
    Lisaks finantsilisele kliendi sidumisele, kus väärtustatakse lojaalsust, mängib järjest suuremat rolli emotsionaalne side, mida on võimalik luua läbi klientide tundmise ning tõelise soovi klientidele nende vajadustest lähtuvaid lahendusi pakkuda. Emotsionaalset sidet kasvatab ka tähtpäevade äramärkimine.
    Kliendi järelteeninduses on oluline kliendi probleemide lahendamine esimesel korral õigesti. Klienditeeninduse kvaliteedi tajumisel mängivad suurimat rolli teeninduse kiirus ja kohene huvi kliendi suhtes, täpsus ja lubadustest kinnipidamine, kättesaadavus ja lühikesed ooteajad, kliendi mõistmine ja viisakas kohtlemine ning piisav kommunikatsioon ja selgitus selle kohta kuidas teenus toimib.
    Järelteeninduses on oluline roll lisamüügil. Teades toodete ja teenuste kasutusse võtmise järjekorda saab saata kliendile infomatsiooni temale tõenäoliselt järgmise vajaliku toote või teenuse kohta. Näiteks kindlustuses on tavaliselt esimesed lepingud kohustuslikus liikluskindlustuses ning alles peale seda sõlmitakse vabatahtlikud lepingud, mobiilsides õpitakse kõigepealt helistama ja kõnesid vastu võtma, siis sõnumeid vastu võtma ja saatma ning peale seda alles logosid ja helinaid tellima ning mobiiltelefoniga parkimise eest tasuma.
    Kliendi hoidmise staadiumis on olulisel kohal tagasiside saamine kliendi rahulolu kohta toote või teenuse erinevate aspektidega.
    Kui klient on otsustanud lõpetada meie toote ostmise või teenuse kasutamine, siis tuleb suhe lõpetada nii, et seda oleks võimalikult lihtne taasalustada. Kindlasti tuleb klienti tänada kliendiks olemise eest. Kliendisuhte jätkamiseks tulevikus on oluline on teada saada lõpetamise põhjus ning kui probleem on likvideeritud, siis on kindlasti mõistlik selleks ajaks juba endist klienti sellest teavitada ning teha uus pakkumine.
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Kangekaelselt kõrgel püsiv USA inflatsioon surub nafta hinda alla
Kuna USA majandusandmed näitavad, et inflatsioon on endiselt kõrge, siis nafta hinnad langesid ning West Texas Intermediate odavnes 78 dollarini barrelist. Hinnalangusele aitab kaasa, et mõned OPEC+ tootjad soovivad tootmisvõimsuse suurendamist.
Kuna USA majandusandmed näitavad, et inflatsioon on endiselt kõrge, siis nafta hinnad langesid ning West Texas Intermediate odavnes 78 dollarini barrelist. Hinnalangusele aitab kaasa, et mõned OPEC+ tootjad soovivad tootmisvõimsuse suurendamist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tallinna linnameedia 40 ametikohta kaovad
Tallinna linnavalitsus kustutab linnameedia osakonna ja koondab 40 ametikohta, sest väljaannete Pealinn ja Stolitsa ja linna teleuudiste tootmine lõpeb.
Tallinna linnavalitsus kustutab linnameedia osakonna ja koondab 40 ametikohta, sest väljaannete Pealinn ja Stolitsa ja linna teleuudiste tootmine lõpeb.
Lips läbi: skandaalne vitamiinifirma varises pankrotti
Läinud reedel kuulutas Tartu maakohus välja skandaalse Investoriteliiduga seotud olnud vitamiinitootja Medical Pharmacy Groupi ehk Meravita pankroti.
Läinud reedel kuulutas Tartu maakohus välja skandaalse Investoriteliiduga seotud olnud vitamiinitootja Medical Pharmacy Groupi ehk Meravita pankroti.