Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksu- ja tolliamet ühinevad kliendi huvides

    Tänaseks on kahe ametkonna koostööna valminud riigi kahe maksuhalduri ühinemise põhimõtted. Ametkondade ühinemisega tahame jõuda maksuhalduri keskendumiseni oma põhitegevustele ? maksude kliendikesksele ja infotehnoloogilisele kogumisele ning ühiskonna ehk nendesamade klientide kaitsmisele pettuste eest.
    Ametkondade ühendamise idee sai tegelikult alguse juba nende missioonide võrdlusest. Selgus, et kahel erineval ametil on koguni kolm vägagi sarnast mandaati: maksude tõhus ja täpne kogumine, ühiskonna kaitsmine maksupettuste ja salakaubanduse tõkestamise teel ning seadusliku kaubanduse hõlbustamine.
    Ametite ühistegevused lähenevad veelgi Eesti liitumisel Euroopa Liiduga, mil ELi siseselt liikuvatelt kaupadelt ei maksta käibemaksu enam mitte nende sisseveol mõnest ELi riigist Eestisse, vaid maksusumma deklareeritakse vastava perioodi maksudeklaratsioonil. Ühelt poolt tolliameti koormus käibemaksu kogumisel väheneb oluliselt, samas võib juba praegu tõstatada küsimuse, kuivõrd efektiivne, kliendikeskne ja riske välistav on maksukorraldus, kui üks amet tagastab kliendile sisuliselt sama raha, mida teine selleltsamalt kliendilt kogub.
    Võimaldamaks ühisametil keskenduda eeltoodud põhitegevustele, näeb ühinemiskontseptsioon ette kõikvõimalike tugiteenuste, nagu personalitöö, koolitus ja raamatupidamine, konsolideerimist. Tulemus on ressursi efektiivsem kasutamine ja tegevuskulude kokkuhoid ning põhifunktsioonide spetsialiseeritumast läbiviimisest tulenev töö kvaliteedi tõus. Riigitulud laekuvad ühtses halduses, elektroonilise suhtluse osakaalu tõusu tulemusena vabaneb tööjõudu.
    Lisaks muutub kliendi jaoks olulisemalt mugavamaks maksualane asjaajamine olukorras, kus tema partneriks on üks maksuhaldur. Seda enam, kui selle halduriga saab enamus kliente asjad aetud interneti-keskkonnas deklaratsioonil ?OK? vajutades. Elektroonilise asjaajamine saab toimuma ka näiteks käibemaksu tagastamise osas ? ettevõtte saab enammakstud summad tagasi loetud päevade jooksul.
    Ühendamet omalt poolt võtab seega kohustuse viia miinimumini klientide teenindamiseks kuluv aeg, tõsta samas osutatava teenuse kvaliteeti, kohelda seadusele tuginedes kliente võrdselt, informeerida täpselt ja õigeaegselt kliente muudatustest maksuseadustustes ja tollieeskirjades ja tagada isikuandmete kaitse maksumenetlustes. Kõigi võetud ülesannete alus on märksõna e-teenindus.
    Klientide elektroonilise teenindamise väärtustamise tulemusena on vastavad infotehnoloogia üksused maksu- ja tolliamet juba ühendanud. Ühendanud edukalt. Vägagi suur protsent maksukohustuslastest ja kaubavedajaist suhtleb mõlema ametkonnaga juba vaid elektroonilisi vahendeid kasutades. Töö selles osas jätkub: kui hetkel suhtleb tolliga juba ligi 30 ja maksuametiga 50% klientidest, siis ühendameti siht on kahe-kolme aastaga jõuda olukorrani, kus 75?80% klientidest suhtleb maksuhalduriga vaid arvuti tagant.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Ivo Suursoo: lahjade eesmärkide seadmine on ohtlik
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Omanikku vahetanud puiduäri kaotas käibest viiendiku
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Mööblitootjale saabus tunneli lõpp koos valgusega
Mööblitootja Wermo käive kahanes eelmisel aastal pisut, see-eest aga kasumlikkus kasvas kõvasti ja ettevõtte tegevuses on toimunud muutused.
Mööblitootja Wermo käive kahanes eelmisel aastal pisut, see-eest aga kasumlikkus kasvas kõvasti ja ettevõtte tegevuses on toimunud muutused.