Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hindade muutus jääb eeldatavalt 10 sisse

    Liikluskindlustuse hindade muutus jääb eeldatavalt 10 piiresse.
    Liikluskindlustuse seaduse muutmine ja sellest tulenevad võimalikud tariifimuutused on ikka palju kõneainet pakkunud. Kehtiva seaduse vastuvõtmisele, millega kaasnes 2001. a kindlustuskatte oluline laiendamine ja sisemaiste tariifide vabastamine, eelnesid kartused hindade liberaliseerimisega kaasneva hüppelise hinnatõusu kohta. Praktikas tõi uus seadus aga kaasa kindlustusandjate vahelise hinnakonkurentsi tekke ja hoopis tariifide languse. Nii langes 2000. a 3,66 kroonine keskmine kindlustuspäeva makse 2001. a 3,07 kroonini ja oli 2002. a 3,22 krooni. Täna pakub jälle kõneainet kevadelgi laineid löönud diskussioon liikluskindlustuse tariifi võimalikust tõusust seoses ELi nõuete inkorporeerimisega Eesti õiguskeskkonda.
    Kuivõrd 1. maist kaob piirikontroll ELi maade ja Eesti vahel, peavad tulevikus ka siinsed sõidukid omama kindlustuskatet, mis ulatub üle terve ELi territooriumi. See toob paratamatult kaasa vahetegemise lõpetamise sisemaise kindlustuse ja rohelise kaardi vahel ning eeldatavalt kaasa hinnatõusu liikluskindlustuses. Rääkides selle võimalikest määradest on esitatud ohtralt prognoose, millest osa ulatub kuni kolmandikuni senisest sisemaisest tariifist. Praegu ei tugine tariifiprognooside tegemine mitte ainult liikluskindlustuse statistikale, vaid on pigem sarnane mitme muutujaga võrrandi lahendamisele, millest enamik muutujaid ei ole teada ning seetõttu ei anna ka adekvaatset tulemust. Nii ei ole meil täna näiteks teada inimeste reisimisvõimaluste kasvust tekkiv mõju piiriülesele liikumisele ning asjaolu, kas ELi laienemisega kaasneb ka uute kindlustusseltside sisenemine turule ja sellega kaasnev konkurentsi tihenemine. Samuti võib liikluskindlustuse seaduse muudatuste menetlemisel Riigikogu nii suurendada või ka vähendada kindlustuskatet, mis omakorda mõjutab tariifi. Sellest tulenevalt saab Liikluskindlustuse Fond lähtuda prognooside esitamisel ainult olemasolevast statistikast, mitte tundmatutest väärtustest.
    Nii saab 2002. a liikluskindlustuse turu statistika alusel eeldada sõiduautode tariifi osas ainult kuni 9-list hindade muutumist. Võttes näiteks aluseks aastase poliisi keskmise riskikoefitsiendiga (0,6) liikleja suhtes, kes kasutab Järvamaal registreeritud 66 Kw võimsusega sõidukit, tooks see kaasa praegu keskmiselt 850 krooni maksvale poliisile 76,50 kroonise hinnalisa (vt hinnakalkulaator LKFi kodulehel). Mis aga puudutab põhilisi välisriikides kahjutekitajaid, busse ja veoautosid, siis nende osas võib hinnatõus ulatuda 20 ja enama protsendini. Fond on seisukohal, et sõiduautode osas ei too ELiga ühinemine kaasa üle 10-list hindade muutust.
    Tuleviku ennustamine on aga üldjuhul tänamatu tegevus. Näiteks 2001.a. seaduse vastuvõtmisel kõige suuremat ehk kuni 40-list hinnatõusu ennustanud kindlustusandja on osutunud praegu kindlustusvõtjale üheks soodsamaks seltsiks ja müüb liikluskindlustust endiselt madalamal kui 2000.a. tasemel. Saatuse tahtel prognoosib tänagi just sama selts kõige suuremat hinnatõusu. Siit ka osundus vanarahvatarkusele, mille kohaselt ajalugu kordub.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
GameStopi aktsiat lennutanud suunamudija naasmine tõstis aktsia taas lendu
Ameerika videomängude müüja GameStop aktsia hind hüppas esmaspäeval enne turu avanemist üle 40%. Hinnakasvu põhjustas sotsiaalmeedia mõjuisiku ja investori Roaring Kitty naasmine X-i ehk varasema Twitteri keskkonda.
Ameerika videomängude müüja GameStop aktsia hind hüppas esmaspäeval enne turu avanemist üle 40%. Hinnakasvu põhjustas sotsiaalmeedia mõjuisiku ja investori Roaring Kitty naasmine X-i ehk varasema Twitteri keskkonda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.