Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundajat tasub otsida õiges kontekstis

    Ikka ja jälle, nii umbes paar korda kuus, kohtan mõnda tuttavat, kes, kuulda saanud minu ameti ja tegevusvaldkonna, esitab trafaretse küsimuse: ega sa mõnda head turundajat soovitada ei oska. Siis tuleb mul kas viisakalt muud juttu teha või hakata koos pärijaga vestluse käigus edasi selgitama, keda ja milliseid omadusi ta siis ikkagi hea turundaja puhul silmas peab.
    Üldjuhul on Eesti juhid saanud turunduse vallas palju targemaks, kui nad olid seda aastate eest. Loomulik. Nad teavad, milliste ülesannete jaoks nad töötajat otsivad. Kuid tihti ei teata, milliste isikuomaduste ja oskustega otsitav töötaja olema peaks.
    Segadus ametinime ?turundaja? ümber on suur ning selle ametiga kaasnev müstika samuti. Miks siis? Üks põhjuseid võib seisneda selles, et targad raamatud ütlevad turundusprotsessi algavat enne, kui on olemas toode, ning lõppevat raha kokkukogumisega lojaalsetelt klientidelt ? seega on lihtne tuletada, et kõik äritegevusega seonduv, mis jääb toote sünni ja kasumi kulutamise vahepeale, peaks kuuluma turundaja pädevusse.
    Reaalses elus see aga nii proosaline pole, sest eeskätt otsivad ettevõtted mitte niivõrd suure egoga turundusjuhti, kes neile ütleks, mida, mis moel, kuidas ja kellele teha, kuivõrd pigem teatud kindla toote elutsükli sisse jääva probleemipuntra lahendajat.
    Nii peabki üks turundaja ühes firmas tegelema kohaliku turu müügiga, teine kuskil mujal toote väljamõtlemisega, kolmas aga reklaamikampaaniate planeerimisega. Kuues tegeleb ilmselt tarbijarahulolu uuringute ning seitsmes välisturu müügiga.
    Mõnel õnnelikul on vahel võimalik ka teatud tegevusi firma sees koordineerida, kuid haruharva lastakse turundaja kogu protsessi juhtima ? selleks on olemas direktor.
    Kujutage nüüd ette arusaamatust, mis võib juhtuda, kui võtate minu soovitusel välisturu müügi edendamist silmas pidades tööle väga hea turundaja, kelle CV?s seisab, et ta on varem kolmes ettevõttes sedasama ametit pidanud, kuid kelle senine töökogemus piirdub reklaamikampaaniate läbiviimise ja kliendilehe toimetamisega.
    Et mitte naasta kuivade raamatutarkuste juurde, püüan esitada oma nägemust, mis on vaid kogetu ja loetu oma sõnadega ümberütlemine. Minu jaoks on turundusprotsess sümbioos intuitiivsetest, analüütilistest ja veenmisvõimetest, mida tihti ühelt ja samalt inimeselt nõuda oleks ehk patt.
    Enese jaoks olen püüdnud turundaja või seda funktsiooni täitva turundusmeeskonna peamisi oskusi (juhuks kui endal kunagi otsida tuleb) lahterdada kindlatel isikuomadustel baseeruva pingerea alusel.
    Hea turundaja peab esiteks olema väga hea psühholoog, sest mitte ükski uuring ei näita meile tegelikku pilti tarbijate vajadustest ja soovidest. Ilma tarbijat mõistmata on aga kõik muu suhteliselt mõttetu.
    Teiseks peab ta olema geniaalne ideede genereerija, kes suudab loomingulise lähenemisega murda reegleid ja üllatada nii tarbijaid kui ka konkurente. Kolmandaks peab ta olema süstemaatiline infokoguja, sest ilma kliendipoolse tagasisideta pole tihedas konkurentsis võimalik ellu jääda.
    Neljandaks peaks turundaja olema julge ja vahetu müügimees, sest kui ta ise ei suuda müüa toodet või teenust, mida ta esindab, on ka kõik muu tema tööst vaid teoreetiline ja elukauge.
    Ja viimasena peaks kõigi nende isikuomaduste juurde kuuluma ka teatud haridus ja töökogemus. Hea, kui oleks ette näidata ka üldtunnustatud ja mõõdetavad saavutused. Vot sellist turundajat soovitaks iga kell.
    Pole olemas õiget turundamist, on efektiivne turundus. Turundusprotsess on loominguline äraarvamismäng, kus meil on kasutada teatud hulk tuntud ja teatud hulk tundmatuid tegureid, mille õige ärakasutamine konkurentsitihedal turul viib sihile: kasvab ettevõtte kasum ja kliendid on õnnelikud.
    Kuid seega on suurem osa turundusest tavaliselt jäämäe alumine ja mitte otseselt väljapaistev osa ? erinevalt kaugelt silmatorkavatest reklaamikampaaniatest ja brändimuutustest, mis on osa turundustegevusest, kuid kaugeltki mitte määravaim. Kui palju on olnud neid kampaaniaid, mida me aastate taha mäletame, kuid mis siiski ettevõtte pankrotti viisid? Kas hea turundaja on see, kes toote kõigi uuringute järgi kogu riigis oma klassi tuntuimaks tegi ja siis vale hinnapoliitika ning kesise klienditeenindusega tarbijad eemale peletas? Või on hea turundaja see, kes aitas omanikel iga aasta üha suuremat kasumit teenida seeläbi, et panustas reklaami tagasihoidlikult ning töötas personaalselt vaid suurte võtmeklientidega?
    Kõikide näidete peamiseks probleemiks on see, et laiahaardelise tegevuse edendamise tarvis võetakse kogemata tööle kitsa valdkonna professionaal, kes on parim kampaaniameister, edukaim müügimees või geniaalne ideede genereerija, ning usaldatakse kogu turunduseelarve tema pädevusse. Ja annaks jumal, et tal siis veaks ning et ta kiiresti juurde õppida suudaks!
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ivo Suursoo: lahjade eesmärkide seadmine on ohtlik
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.