Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töötaja tunnetega peab arvestama

    Töötajaid juhendavad juhid muutuvad ise efektiivsemaks, võidavad aega ja tunnevad enda üle rohkem heameelt. Tuntud koolitusguru dr Wayne Dyer õpetab, et meie elu kvaliteet sõltub otseselt meie emotsionaalsest seisundist.
    Millega arvestada, et arenguvestlus oleks tulemuslik?
    Tähtis on arvestada inimeste tunnetega. Üks olulisemaid juhi võimeid on oskus toime tulla ja juhtida iseenda tundeid ja töötaja tundeid. Sest tunnetest sõltub see, kas inimene suunab oma energia firma hüvanguks või mitte.
    Häid tulemusi saavutab emotsionaalselt intelligentne juht, kes:
    Tunneb iseennast, teadvustab oma tundeid ning on teadlik oma võimetest ja piirangutest. Kes ma olen? Milline ma olen? Mis minuga praegu toimub? Mis on minu põhiväärtused?
    Oskab oma tundeid teadlikult juhtida. Kuidas tulen toime oma rahulolematusega? Kuidas ma midagi ütlen? Mis on minu kavatsus seda öeldes? Mis mind motiveerib arenguvestlusi tegema? Mida ma loodan sellega saavutada?
    Hoolib ja planeerib. Arvestab töötajate tunnete ja vajadustega, samuti ettevõtte strateegiliste eesmärkidega.
    Oskab töötajaid mõjutada ja veenda. Parim viis selleks on avatud küsimuste ja ühise dialoogi kasutamine. Otsides vastust juhi küsimusele, veenab töötaja end ise, saades seega oma otsuse peremeheks ja elluviimise eest vastutajaks.
    1. Juht mõtleb enne arenguvestlust läbi, et töötajal X on vaja arendada kuulamisoskust klientidega suhtlemisel. Arenguvestlusel ta ütleb seda töötajale otse: ?Olen tähele pannud, et sa ei kuula kunagi kliente lõpuni. Miks sul kannatust ei jätku? Viimane aeg on hakata rohkem tähelepanu pöörama klientide vajaduste kuulamisele.? Töötaja tunneb, et teda on ebaõiglaselt kritiseeritud, sest ta ise ei arva nii. Pahameel ja solvumine väljendub ükskõiksuse süvenemises. Hiljem klientidega suheldes on ta kuulamise ikkagi unustanud või teeb seda vaid juhi juuresolekul.
    2. Juht mõtleb enne arenguvestlust läbi, et töötajal X on vaja arendada kuulamisoskust klientidega suhtlemisel. Arenguvestlusel küsib ta töötajalt, mida töötaja ise arvab, millele ta võiks klienditeeninduses veel tähelepanu pöörata, mis võiks olla tema järgmine samm teenindusoskuste arendamisel. Kui juht küsimuste abil selgitab välja võimalused, kuidas töötaja ise saaks oma suhtlemist klientidega edasi arendada, siis võtab töötaja endale ise vastutuse areneda. Juht aitab töötajal luua innustava pildi uue käitumise kasulikkusest nii töötajale endale kui ka ettevõttele tervikuna. Niimoodi motiveerib töötaja ennast ise vältimatu muutuse ja arengu lainele. Suure tõenäosusega pöörab ta hiljem kuulamisele rohkem tähelepanu, sest ta ise ju otsustas nii.
    Kontakti loomine
    Kontakti loomine ja hoidmine on üks olulisemaid tegevusi selleks, et töötaja tunneks end vestlusel turvaliselt. End ebaturvaliselt tundvad töötajad jäävad suletuks ja kogu hea üritus jookseb liiva. Oleme märganud, et liiga sageli asuvad juhid kohe ?asja kallale?, töötajaga emotsionaalset kontakti loomata. Sellest, milline tunne töötajal tekib, sõltub vestluse lõpptulemus. Hirmu tundes on ta kaitses ja mõtleb pingsalt kõikvõimalikke õigeid vastuseid välja, lootes, et asi rutem läbi saaks. Või ta tunneb rõõmu võimaluse üle juhiga koos asju läbi arutada, saada endale uusi vaatenurki, kuulda hinnalist tagasisidet ja püstitada endale uusi väljakutseid.
    Vastupanu
    Vastupanu on muutuste protsessi loomulik osa ja vastupanuga käivad tunded käsikäes.
    Oluline on juhi empaatiavõime, oskus näha olukorda töötaja vaatenurgast ja tajuda teise tundeid. Kuna tunnetest tihti ei räägita, ei tähenda see seda, et neid olemas pole. Inimesed tunnevad muutuste ees hirmu, ebakindlust, abitust, solvumist, viha. Tasub meeles pidada ütlemist, et märgade mähkmetega laps on ainus, kes tahab kiiret muutust. Võime kohe märgata ja reageerida tunnetele on otseselt seotud juhi võimega toime tulla vastupanudega arenguvestluse käigus. Neid ignoreerides või mitte märgates võib arenguvestlus takerduda ja mitte anda soovitud tulemust.
    Tagasiside andmine
    Väärtuslik tagasiside jääb teinekord töötajatele andmata, sest kardetakse negatiivseid tundeid või siis öeldakse midagi hoolimatult ja lõpliku hinnanguna, mis töötajat kuidagi ei aita. Vastupidi, see tekitab trotsi ja negatiivseid tundeid. Samal põhjusel ei küsi juht ka enda kohta tagasisidet. Ta võiks küsida näiteks: kuidas ma saaksin sul aidata paremaid tulemusi saavutada? Nii hoitakse vestluses võrdset partnerlust ? mõlemal on midagi teineteiselt õppida. Kogenumad juhid annavad kõigepealt töötajale endale võimaluse hinnata töötulemusi ja oskusi. Neid koos analüüsides saab juht kinnitada arvamuste kokkulangemist või lisada oma ettepanekuid. Selliselt toimides tekib nii juhil kui ka töötajal võitja tunne.
    Kontakti lõpetamine
    Arenguvestlusel võetud eesmärke hakatakse suurima tõenäosusega püüdma, kui need on konkreetsed, kui töötaja on saanud osaleda nende püstitamisel ja kui ta lahkub vestluselt positiivsete tunnetega. Seetõttu on oluline vestlust mitte liiga kiiresti lõpetada, et see oligi nüüd kõik, mis ma öelda tahtsin. Oluline on tänada ja tunnustada töötajat tema panuse eest ja väljendada oma heameelt toimunud vestluse üle. Seda ka selleks, et viimane tunne jääb pikemalt meelde ja mõjutab järgmist kontakti.
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Kui palju oled sina väärt? Eksperdid arvutasid välja piiri, kust algab rahaline turvatunne
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Berliin üritab sakslasi rohkem töötama ahvatleda
Saksamaa otsib võimalusi, kuidas inimesi pikemaid töötunde tegema saada, olles ühes paadis Suurbritannia ja Hollandiga, kes püüavad lahendada piirkonna majandusprobleeme keskmise tööaja suurt langust ümber pöörates.
Saksamaa otsib võimalusi, kuidas inimesi pikemaid töötunde tegema saada, olles ühes paadis Suurbritannia ja Hollandiga, kes püüavad lahendada piirkonna majandusprobleeme keskmise tööaja suurt langust ümber pöörates.