Radiolinja võit ennatlik

Eda-Liis Kann 10. veebruar 2004, 00:00

Radiolinja brändi juhi Lauri Talve sõnul toimub esimene põhjalikum mõõtmine (turu-uuringuga) veebruari alguses. ?Täpsed turu-uuringu tulemused selguvad selle nädala lõpus. Kuid esialgsed kampaania mõõtmise tulemused annavad tunnistust, et brändi kuvandi näitajad on tõusuteel.

Kui tüüpiline eestlane on reeglina kitsi positiivse tagasiside jagamisel, siis selle kampaania puhul kirjutavad ja helistavad nii meie kui teiste operaatorite kliendid ja jagavad väga palju kiidusõnu ?Ilusa leviala? kampaania teemal.

EBSi turunduse juhtimise lektori Toomas Dannebergi sõnul soovivad turundajad teha tegusid, mis jäävad meelde ja annavad emotsionaalse laengu, kuid ettevõtte seisukohalt määrab tulemus, mis oleks mõõdetav ettevõtte edukuses ja soovitavalt väljendatav ettevõttele loodavas väärtuses. ?Loeb see, kui palju ettevõtte väärtus kasvab, mitte see, kui vahvad me oleme,? lisas Danneberg.

Tunnustada tuleb meeskonda kes on suutnud teha kõige efektsema ja tulemuslikuma turundusteo.

Dannebergi arvates võiks turundustegu haarata endas midagi põhjalikumat, terviklikumat ettevõtte turunduse juhtimises, mis muudaks turundusteo ihaldatud ja tunnustatud autasuks. Võiks luua erinevad kategooriad, et võistlustules võrdseid töid hinnata oleks ja kindlasti tuleks määrata minimaalne ajaline piir (aasta), mille jooksul turundustegu saavutatud tulemuseni on jõudnud.

Hindamiseks võiks proovida lisaks turunduspublikule ka žü kus oleks erinevate huvirü esindajad ?firmajuhid, ajakirjanikud, lektorid jne.

Turunduse aastasündmuse Password korraldaja Endrik Randoja sõnul on iga aasta olnud teemaks, et võiks turundusteo valimist muuta. Kõne all on olnud erinevate kategooriate kasutamine, žüasutamine, samuti võid autorid ise turundustegusid konkursile esitada jne.

Samas aga oleme neli aastat järjest kutsunud kokku Eesti tippturundajad ja teoreetikud ning jõudnud järeldusele, et antud lahendus on igal juhul optimaalseim, kuigi mitte perfektne.

Samalaadse ajurünnaku korraldame ka seekord ja kui muutuse vajadus ja teostus on selge, siis tulevad ka oodatud muudatused.

  • Endrik Randoja, Passwordi korraldaja:
    Radiolinja kampaania näol on tegemist turundusteo konkursi esimese võiduka reklaamikampaaniaga. Seni pole reklaamikampaania turundusteo tiitlit võitnud. Kuna reklaam on üks osa turundusest, siis ma ei näe ühtegi põhjust, miks turundusteoks ei võiks olla hea reklaam. Kuigi kuvandit arendaval reklaamikampaanial on alati abstraktsemad eesmärgid kui nt müügikampaanial, ei alahindaks ma 340 turundaja arvamust, et seatud eesmärgid saavutatakse. Radiolinjal pole küll praegu täpseid mõõdetavaid tulemusi ette näidata, aga usutavasti kinnitab veebruarialguse uuring proffide prognoosi.

  • Ants Lusti, Leo Expressi juhatuse esimees:
    Võidu pälvinud Turundustegude ärilised saavutused jäid tänavu veidi ähmaseks. Kui turundustegu peaks olema olemuselt strateegiline muutus või tegu, mis aitab ettevõtte ärilisi eesmärke saavutada, jäid tegude kirjeldused minu jaoks pealiskaudseks ja ei selgitanud turunduslikku efekti mõõdetavates kategooriates. Radiolinja reklaamid on oma teostuses head, kuid ? kas seda tööd ei peaks hindama reklaamikonkursil, sest turunduslik efekt jäi ähmaseks. Võrdluseks nt Elion, kus muutus oli olemuslikult strateegiline. Oma eesmärgi, tutvustada uut reklaamiagentuuri, saavutas kindlasti Rakett, kuid ka see sobiks pigem reklaamikonkurssile.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:11
Otsi:

Ava täpsem otsing