Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome meediakontserni käive Eestis 700 miljonit
Meediakontserni Sanoma WSOY eilse börsiteate kohaselt oli tütarettevõtte Rautakirja 2003. aasta käive kokku 12,1 miljardit krooni. Sellest ligi 6% tuli Eestist, kus omakorda suurimaks panustajaks oli kioskikett, millele järgnes osakaalult ajakirjanduse hulgimüük.
R-Kioski operaatori Lehti-Maja Eesti tegevdirektori Mart Relve sõnul oli ettevõtte mullune käive 329 miljonit ja ärikasum 1,3 miljonit krooni. Viimase puhul tuleb arvestada, et 2002. aastal kustutas emaettevõte Lehti-Maja Eestile antud laenu summas 22 miljonit krooni, lisas ta. Kokku jätsid ostjad siinsetesse R-Kioskitesse mullu 600 miljonit krooni.
?Võttes arvesse, et luugikioskitel oli keelatud alkoholi müük ning et jaekaubanduses jätkuvalt tihenes konkurents, on meie kogumüügi kasv ca 8% hea tulemus,? tõdes Relve, viidates ka kasumlikkuse parenemisele. 2003. aastal müüs Lehti-Maja Eesti ka tütarettevõtte Megapanus aktsiad 4 miljoni krooni eest.
Tänavu plaanib ettevõte avada vähemalt viis uut sisekioskit, samuti eeldatakse käibe kasvuks 8% ning ärikasumi kahekordistumist.
Lehepunkti käive oli eelmisel aastal 219 miljonit krooni ja ärikasum 16,7 miljonit krooni, 2002 olid vastavad näitajad 210 ja 15,8 miljonit krooni. Tegevdirektor Priit Vakkum lausus, et Lehepunkti ajakirjanduse käibest annab kolmandiku müük kioskites, supermarketid ja kaubamajad annavad 21% käibest ja kauplused 19%. Lehepunkt alustas 2003. aastal Eesti lehtede ja ajakirjade eksporti Soome.
Apollo Raamatute tegevjuhi Arvo Pihli sõnul kasvas mullu ettevõte käive 13 protsenti, tõustes 69,2 miljoni kroonini. ?Kasumisse veel ei jõudnud,? tõdes ta, viidates 700 000kroonisele miinusele. Apollo Raamatute käibest umbes kaks kolmandikku annavad kolm raamatupoodi, 30 protsenti tuleb operaatorteenuse arvel. Nimelt varustab ettevõte raamatutega ostukeskuseid, koostades samuti sealse raamatu valiku.
Kosmose ja Coca-Cola Plaza kinode omanik MPDE ei soovinud mulluseid majandusnäitajaid täpsustada. 2002. aastal oli MPDE käive 91 miljonit krooni. Eesti Päevalehe andmetel vähenes 2003. aastal MPDE kinode külastajate arv üle 400 000 inimese võrra, veel 2002. aasta vaatas tema kinodes filme 1,3 miljonit vaatajat.
Tänavu jaanuaris ostis Sanoma WSOY 75% Videoplaneti kaubamärki arendava V & K Holdingu aktsiatest, saades nii enda kätte selle valdkonna turuliidri Eestis. Videofilme tootval, müüv ja laenutav V & K Holding teenis eelmisel aastal 39 mln krooni suuruse käibe juures ligi 8 mln krooni kasumit.