Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kui suures ulatuses ja kellele kompenseerib teie firma töötajate mobiilikõnesid?
Mobiililimiidid on määratud vastavalt konkreetse töötaja vajadusele mobiilselt suhelda ning jäävad vahemikku 200?2000 krooni. Kes ei reisi ringi ega tegele väljapoole suunatud suhtlusega, selle kompensatsioon on minimaalne või puudub hoopis. Privador kompenseerib ainult tööga seotud mobiilsidekulud. Mobiiltelefoni vajavad oma töös müügiga ja klienditoega seotud töötajad. Kulutuse piir sõltub konkreetsest vajadusest ja lõpliku otsuse langetab juhataja igal juhul eraldi. Eraldi sidepoliitikat, et püüaksime lauatelefonile helistada ainult lauatelefonilt vms, meie firmas ei ole. Kasutame nii tavalist kõnesidet kui ka mobiilset andmesidet GPRSi. Osal töötajatel on isiklikud telefonid, teistele ostab mobiili firma. Telefoni ostmine töötajale sõltub konkreetsest vajadusest.
Mobiililimiidid määratakse meil sõltuvalt sellest, milline on inimese töö iseloom. Kui töötajal on vajalik tööülesannete täitmiseks viibida väljaspool töökohta ja samal ajal ka temaga ühendust saada (või temal kolleegidega), peab tal ka olema mobiiltelefon. Mobiili kasutamise limiidid on meil samuti olemas ja sõltuvad töö iseloomust ning telefoni kasutaja ametikohast. Mobiililimiidid on määratud koos üksuse juhtidega ja mitte kõigile korraga, vaid ikka igal üksikul juhul eraldi. Kompenseerime sõltuvalt ametikohast, aga kompenseerimise viis võib olla erinev. Telefonisuhtluse korraldamisel lähtume printsiibist, et sidekulud oleksid minimaalsed.
Meie ettevõttes on määratud töötajate mobiililimiidid vastavalt keskmisele kulule. Limiitide suurused ulatuvad 400 kroonist kuni 2000 kroonini. Kuulimiidid määrab ettevõtte tegevjuht ja seda tehakse igal üksikul juhul eraldi. Enerpointis kompenseeritakse tegevjuhtkonna, autojuhtide ja teiste liikuva iseloomuga töö tegijate mobiilikõned. Konkreetset n-ö sidepoliitikat meil määratletud pole, kuid sidekulude kokkuhoiu meetmetest on olnud firmas juttu. Osa töötajaid kasutab isiklikke mobiile, teistele on need ostetud firma poolt.
Kui ettevõttel on rahulikumad ajad, on ka telefoniarved väiksemad. Mobiililimiite meil määratud ei ole. Sellist süsteemi saab rakendada vaid väikeses ettevõttes, kus üksteise usaldus ja rollid on hästi selgelt paigas. Orangetime?is töötab kolm inimest. Meie käive ühe töötaja kohta on korralik, nii et näpuga mõnesaja krooni tagaajamine pole lihtsalt mõistlik. Sellise poliitika kehtestasin mina ja see toimib sajaprotsendiliselt. Kompenseerime kõikide töötajate mobiilikõned. Jõudu mööda proovime ikka ka lauatelefoni kasutada, ent mugavus on see, mis paneb ka lauatelefonile helistama mobiililt (kuna numbrid on mobiili mälus). Üsna kindlalt on meil välja kujunenud reegel, et kui on plaanis pikem kõne lauatelefonile, siis seda mobiililt ei võeta. Meie firmas on kõigil oma mobiilid. Eks näis, mis siis juhtub, kui hakkame telefone välja vahetama. Samas oleme õppinud, et kergekäeliselt telefoni vahetada pole mõtet, sellest tekib korralik ajakadu ning halvemal juhul ka osaline andmete kadu, eriti teise tootja telefonile üleminemisel.
Meil numbrilisi limiite kehtestatud pole, küll aga on määratud, milline on mingil ametikohal optimaalne telefoni kasutuse vajadus. See jääbüldiselt ka töötajate poolt nendesse piiridesse. Kui on vajadust rohkem telefoni kasutada, on aktsepteeritavad ka suuremad arved. Kontroll toimub ikkagi iga arve maksmise juures. Telefoni kasutamise piirid määrab juhtkond. Mõnel ametikohal on rohkem majavälist tegutsemist ja töötaja peab olema kättesaadav, samuti saama ka ise töökõned tehtud. Kompenseerime tippjuhtkonna, keskastmejuhtide, müügikonsultantide ja mõningate teeninduses töötavate inimeste kõned, kes peaksid olema teistest rohkem kättesaadavad. Sidekulude vähendamiseks on meil kasutusel ka mõningad reeglid: lauatelefonidelt võtame kaugekõnesid läbi operaatorkoodi ja mobiilile helistame mobiililt, kuna meil on oma telefonikeskjaam, tuleb viimane lahendus soodsam. Mobiili peetakse Scanias töövahendiks, seega võimaldatakse töötajale ametikohale asudes enamasti ka mobiiltelefon.
Autor: ÄP