Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turundusotsuseid tehakse jooksvalt vastavalt hetke vajadusele
Väikese ja keskmise suurusega ettevõtetes puudub turundusplaan ning turunduse planeerimine toimub jooksvalt ja ilma aastaeelarveta.
Iga kümnes TNS Emori läbiviidud uuringus osalenu väitis, et turunduse planeerimine toimub jooksvalt, neil ei ole ka aastaeelarvet. Iseloomulik on see firmadele, kus turunduseelarve jääb alla ühe miljoni krooni. Kõige kaugemale vaatav turundus (arengusuunad rohkem kui aastaks) on turundajatel, kelle turunduseelarve on üle 5 mln kr aastas.
Enamik turundusplaane tehakse eelarve ja tegevuse osas ainult aastaks, mis bränditurunduse seisukohalt on lühike ajaperspektiiv. Pikemaks brändiarenduseks on turundusplaanide ajaperspektiivi seisukohalt valmis viiendik turundajatest.
Seega kuldlõige 80:20 kehtib taas, kuid siin pikaajalise bränditurunduse kahjuks. Usutavasti pole küsimus teadmiste ja oskuste puudumises, vaid väärtushinnangutes, mis on orienteeritud paindlikule tegutsemisele ja mõtlemisele. Detailse tegevusplaani koostamata jätmine pole patt, vaid pigem väärtus. Pikem tulevikuvaade ei muutu plaaniks, sest ollakse valmis, et seda tuleb olukorra muutudes ümber kujundada.
Autor: Esta Kaal