Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaotatud aktsiis kahekordistas kasutatud autode impordi

    Eesti kaotas eelmise aasta alguses kasutatud sõiduautode riiki toomisel kehtinud aktsiisi, mida tuli maksta auto vanuse ja mootori töömahu pealt.
    Kui 2002. aastal toodi Eestisse maksu- ja tolliameti andmetel 14 282 kasutatud sõiduautot, siis 2003. aastal 28 117.
    ?Aktsiisi kadumine mõjutas just odavamate autode sissetoomist, nende hind kukkus rohkem,? ütles ühe suurema kasutatud autode müüja E-Autoline?i juhatuse liige Tauno Pank. Tänavu loodab Pank veelgi rohkem autosid müüa.
    ?Kuid ega täpselt ei ole veel teada, mida 1. mai tuua võib,? vihjab Pank Euroopa Liidu laienemisele, mil võib mõni uus reegel üllatuslikult kehtima hakata. Näiteks praeguse seisuga peaks kehtima hakkama kord, et käibemaks makstakse sellele riigile, kelle territooriumilt auto osteti. Saksamaal on aga käibemaks madalam kui meil, 16% (meil 18%), seega peaks auto toomine Saksamaalt veelgi tulusamaks muutuma.
    Autoregistrikeskuse direktori asetäitja Juhan Kaarpalu ütles, et 2003. aastal toimus sõidukite importimisel hüppeline kasv ka ARKi liiklusregistri andmete alusel. Sama suundumus oli ka veoautode, mootorrataste ja haagiste osas.
    Põhjuseks oli mootorsõidukiaktsiisi kadumine seoses raskeveokimaksuseaduse jõustumisega. ?Aktsiisi äralangemise positiivne mõju avaldus juba 2003. aasta esimestel kuudel,? lisas Kaarpalu.
    Et enamik kasutatud autosid tuuakse Eestisse treileriga ja mööda maismaad, kulub ainuüksi Saksamaalt, Hollandist, Belgiast ja ?veitsist nende siia vedamisele ligikaudu 130 miljonit krooni aastas.
    ?Suurema osa autodest toome treileritel ja põhiliselt Saksamaalt, eelmisel aastal läks aga treilerikohtadega kitsaks ja osa autosid pidime ka laevaga tooma,? ütles Pank. Treilerikoht maksab 5000?6000 krooni, laevakoht aga üle 7000 krooni.
    Enim (21 819 tk) toodigi kasutatud sõiduautosid Saksamaalt. Järgnesid Leedu (1939), Holland (1412), Belgia (728) ja ?veits (693). Sõiduautosid toodi ka Bulgaariast, Kõrgõzstanist, Islandilt, Kreekast, Liibanonist, Makedooniast, Moldovast ? igast riigist üks auto.
    Kasutatud autode väljavedu Eestist on vähenenud. Kui 2002. aastal viidi siit 1502 sõidukit, siis möödunud aastal vaid 821. Neist viidi Venemaale 536, Lätti 63 ja Soome 61. Sõiduautosid viidi ka USAsse, ?veitsi ja Iisraeli.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.