Tasulised firmakuulutused tõid Soovile ja Kuldsele Börsile hea rentaabluse

Andres Kärssin 03. märts 2004, 00:00

90 protsendi ulatuses Soome meediakontsernile Sanoma WSOY kuuluva Eesti suurima kuulutustelehe Kuldne Börs väljaandja ASi Infesto käive jäi küll mullu samale tasemele võrreldes 2002. aastaga, kuid kasum kasvas üle kahe korra, jäädes nelja-viie miljoni krooni vahele. See tähendas tegevdirektor Külliki Alekandi sõnul ligi 20protsendilist rentaablust, mis ületas ka suuromaniku poolt ette antud piiri.

Alekand lausus, et kasumi kasvu üheks põhjuseks on venekeelse tasuta kuulutustelehe Torgovoi Mir väljaandmise lõpetamine ? seegi oli Sanoma WSOY otsus. ?Firmade kuulutusi on tulnud juurde, tasuliste kuulutuste osa on suurem,? selgitas tegevdirektor eelmisel aastal toimund muudatusi. Tema sõnul on kolmandik lehes kinnisvarakuulutused, 20 protsenti autokuulutused ja umbes 40 protsenti erakuulutused, mis on tasuta.

?Meie kinnisvarafirmad saavad avaldada kuulutustelehes oma terve andmebaasi ja maksavad vähem kui päevalehtedes ilmuvate kuulutuste eest,? märkis Alekand.

13protsendilist rentaablust näitas mulluste tulemuste põhjal ka suuruselt teine kuulutusteleht, siinsel kapitalil põhineva IO Halduse OÜ väljaantav Soov. Lehe käive kasvas eelmisel aastal 2,4 miljoni krooni võrra, 10,6 miljonile kroonile ning 2002. aasta kahjum asendus 1,4 miljoni kroonise kasumiga.

Soovi peatoimetaja Evi Napp nimetas majandustulemuste paranemise põhjusena eelkõige firmakuulutuste arvukuse suurenemist: ?Kõige enam on kasvanud auto- ja kinnisvarakuulutuste hulk.? Samuti on kasvanud varasema A4 formaadi A3 vastu vahetanud lehe kriitpaberist värvilistele kaantele müüdavast reklaamist saadav tulu, lisas ta.

Napp ütles, et ärikuulutuste hulk on kasvanud ka seetõttu, et leht on hakanud kriitilisemalt suhtuma eraisikutena vahendusega tegelejatesse. ?Lähemal uurimisel on selgunud, et tegemist on väikefirmade või FIEdega. Seega osaleme omal moel n-ö turu korrastamises,? märkis ta.

Nii Soovi kui ka Kuldse Börsi esindajad pidasid teineteist oma valdkonna peamiseks konkurendiks. Samas lausus Alekand, et venekeelse elanikkonna hulgas on populaarne kuulutusteleht Privat Info ? sel läheb hästi, sest tal pole võistlejat ja reklaami on palju. ?Peale selle on Eestis veel mõned maakondades ilmuvad kuulutustelehed, kuid need on rohkem kohapealse kauba jaoks,? lisas ta.

Eesti väiksuse tõttu jäävad Alekandi sõnul siinkandis tundmata muus maailmas kuulutustelehtede turul valitsevad trendid. Seega pole ilmselt oodata seda, et mõni hiigelkontsern siinsed kuulutustelehed kokku ostaks. Vaevalt pakub siinne turg pinget ka eBay?le, mille tegevus mujal maailmas kuulutustelehti hirmutab.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing