Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansa Liising ehitab rentimiseks puksiirlaeva

    Hansa Liising Eesti juhatuse liige Tarmo Kärsna ütles, et nende tellitud puksiirlaeva ehitatakse Hollandis ja see peab valmis saama tänavu juunis. Tallinna Sadam saab laeva enda käsutusse kasutusrendi alusel. Eelmise aasta mais korraldatud riigihanke kohaselt on 10 aasta kasutusrendi hind 61,5 miljonit krooni.
    Tallinna Sadama juhatuse esimees Riho Rasmann ei näe selles, et Hansa Liising reederiks hakkab, midagi imelikku. ?Kui ta ehitab maju, siis miks ei võiks ta laevu ehitada,? lausus Rasmann. ?Meid huvitas lisaks laevale ka kindlus selle ehitamise finantseerimises.?
    Eesti laevaehitaja BLRT Grupp on seda meelt, et nende juures samalaadset puksiirlaeva ehitades oleks Tallinna Sadam kokku hoidnud enam kui 15 miljonit krooni.
    Samadele tingimustele vastav puksiirlaev on seal parajasti ASi PKL tellimusel ka töös. Küsimusele, miks BLRT oma pakkumist ei teinud, vastas laevaehitusfirma PR-esindaja Urmas Toominga vahendusel, et riigihanke kohaselt pidi laev valmis olema juba novembriks 2003, seega vähem kui poole aasta jooksul. Üldjuhul kulub sellise laeva ehitamiseks keskmiselt aasta.
    Küsimusele, miks PKL pakkumist ei esitanud, vastas juhatuse esimees Grigori Oni?t?enko, et nemadki poleks suutnud kuskilt leida kohta, kus uus laev oleks poole aastaga valmis ehitatud. Nagu nüüd selgub, võinuks ehitamisega venitada ka selle aasta juunini.
    Praegu opereerib Paldiski Lõunasadamas just ASile PKL kuuluv puksiir. Oni?t?enko kinnitas, et Hansa Liising ega ka Tallinna Sadam pole nendega uue laeva mehitamise suhtes kontakti võtnud. Kogu riigihanget nimetas ta aga nii: ?Võib-olla on see isegi midagi enamat kui bluff.?
    PKLi juhi sõnul võib Hansa Liising koostööd teha OÜga Euro-Baltic Shipping Services, kes läinud sügisel võttis PKLi kõrval osa Tallinna Sadama teisest riigihankest, kui otsiti Paldiski Lõunasadama teenindamiseks mõneks kuuks puksiirlaeva koos meeskonnaga.
    Euro-Balticu juhatuse esimees Aleksei Karuzski lepinguid Hansa Liisinguga ei kommenteeri.
    Tarmo Kärsna sõnas, et nende asi on laev vastavalt lepingule valmis ehitada, selle mehitamine on Tallinna Sadama mure.
    Puksiiri kasutamine läheb Tallinna Sadamale kallimaks kui riigihankes fikseeritud 61,5 miljonit krooni ehk keskmiselt 512 000 krooni kuus. Lisanduvad kulutused meeskonnale. PKL ja teisedki on pakkunud oma puksiiriteenust koos meeskonnaga olenevalt laevast hinnaga 100 000?450 000 krooni kuus.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.