Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus jäätmeseadus muudab sõidukite kokkuostu vanametallina senisest karmimaks

    Samuti jätab seadus jõusse elektrikaabli eraisikutelt kokku ostmise keelu .
    Autoregistrikeskuse direktori Tamur Tsäkko sõnul kaob uue jäätmeseaduse jõustumisel võimalus viia vanametalli kokkuostupunkti varastatud sõidukeid. ?Seni pole vanametalli kokkuostupunktidel ega autolammutuskodadel olnud kohustust nõuda auto liiklusregistrist kustutamise tõendit, seadusemuudatuse jõustudes tuleb neil seda tegema hakata,? selgitas olukorda Tamur Tsäkko.
    Tema sõnul välistab liiklusregistrist kustutamise tõendi esitamise nõue ka olukorra, kus tegelikkuses juba ammu lammutatud auto võetakse mõnes muus riigis arvele. Juhtumeid, et lammutatud auto ilmub mõne muu riigi registrisse, on varemalt sageli ette tulnud. ?Kui nüüd uue seaduse kohaselt mootorsõiduk liiklusregistrist kustutatakse, ei saa sama VIN-koodi ehk tehasetähisega sõidukit kuskil mujal arvele võtta, kuna märge on nähtav Eucarise ehk Euroopa Sõidukite ja Juhilubade Otsingusüsteemis,? lisas Tsäkko.
    Uus jäätmeseadus sätestab ka teatud toodetele, nagu mootorsõidukid ja nende osad (k.a rehvid, elektri-elektroonikaseadmed, patareid ja akud) tootja vastutuse põhimõtte. Sellistest toodete jäätmed peavad toodete valmistaja ja turustajad, keda samuti tootjatena mõistetakse, kokku koguma ja nõuetekohaselt käitlema, nõudmata üldjuhul selleks jäätmevaldajalt tasu.
    Praktiliseks täitmiseks eeldab see keskkonnaministeeriumi andmeil kindlasti vastavate tootjate ühinemist ja tootjavastutusorganisatsioonide moodustamist.
    Seadus sätestab ka jäätmete ladestamisel saastetasude tõusu alates järgmisest aastast. Osa maksust laekub praegusest erinevalt otse kohalikele omavalitsustele sihtotstarbeliselt jäätmehoolduse arendamiseks.
    Seadus jõustub 1. mail, välja arvatud metallijäätmete kokkuostu sätestav osa, mis jõustub avaldamise järel. Seaduse rakendamiseks tuleb kehtestada ligi 30 alamat õigusakti.
    Juhul kui leitakse lahendus, kus erinevad materjalid saab peale purustamist eemaldada, tähendab see odavate varuosade turu lõppu, sest automüüjatel pole huvi utiilsete autode osi säilitada.
    ?Samas tuleb asja vaadata ka sotsiaalse nurga alt, sest kõik inimesed ei jõua endale kallist originaalvaruosa osta,? selgitab keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek.
    Riik peab siin Eegi hinnangul sekkuma, sest lisaks äri- ja keskkonnaaspektile tuleb vaadata sotsiaalset poolt. Nimelt ei jaksa paljud vanemate autodega sõitjad uusi, kasutatud varuosadest sageli kordi kallimaid originaalvaruosi osta.
    Auto lammutamise kulud aga liiguvad autotootja õlule, täna on see auto viimase omaniku koorem. See tähendab Eegi ennustusel autohindade mõningast tõusu. ?Auto omanikul peab kindlasti olema võimalus anda auto tasuta lammutusse,? leiab Eek.
    Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) juhataja Jaak Uudla aga ei usu, et tootjavastutuse printsiip ehk autofirmade esindajate kohustus lammutamist korraldada autode soetamist kallimaks muudaks või mingit moodi autode hinnas peegelduks. ?Utiliseerimise kulud peaksid katma autode jääkväärtusest saadava tulu,? selgitab Uudla. Hetkel käivad läbirääkimised firmadega, kes lammutust korraldama hakkavad, kuid midagi kindlat Uudla sõnul veel kokku lepitud ei ole.
    Autori ASi City Renault? poe turundusdirektor Henrik Raave ennustas, et uued regulatsioonid ja kohustused siiski kergitavad pisut autode hinda. Mil määral, ta ennustada ei tahtnud. See sõltub Renault? puhul ka maaletooja ehk Renault Polska regulatsioonidest, kus määratakse ka müügimarginaalid. Need regulatsioonid praegu Raave sõnul veel valmis ei ole.
    Esmaspäeval alustas Eesti Metallieksport (EMEX) eelregistreerimist elanike ja ühistute autovrakkide ja vanametalli tasuta äraveole Tallinnas ja Harjumaal. Teistes Eesti piirkondades võtab EMEX vanametalli vastu kohalikes esindustes tavatingimustel.
    Kõik Tallinna ja Harjumaa elanikud ja ühistud, kes soovivad oma koduhoovi ja -ümbruse puhastada keskkonnaohtlikest autoromudest või suuremõõtmelistest metallesemetest, saavad seda teha alates 12. aprillist 15. maini kestva heakorrakampaania ajal. Mujal Eestis kestab kampaania 15. märtsist kuni 15. maini.
    Seoses uue jäätmeseadusega on muutunud autovrakkide üleandmise kord. Auto tasuta äravedamiseks tuleb tellijal esitada isikut tõendav dokument ning kohapeal vormistatakse autoloovutajaga vara tasuta üleandmise akt.
    Kui sõiduk ei ole veel autoregistrikeskuse (ARK) registrist kustutatud, on võimalik loovutada sõiduki tehniline pass ning tehingu osapoolte vahel sõlmitakse volikiri mootorsõiduki registrist kustutamise kohta.
    Utiilsete sõiduautode vanametalliks müümisel on vajalik tõend sõiduki ARKi registrist kustutamise kohta.
    EMEX korraldab vanade autovrakkide ja olmemetalli tasuta äravedamise aktsiooni seitsmendat aastat koostöös Tallinna linnavalitsusega. Eelmisel aastal viidi kampaania korras vanametalliks ligi pool tuhat autot. Autovrakke ja vanametalli saab ka ise viia EMEXi esindustesse üle Eesti. Sel juhul makstakse vanametalli eest vastavalt kehtivale hinnakirjale.
    Lisainfo: www.emex.ee
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.