Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestlased teevad oma kohvikuketi
Agressiivselt laieneda kavatseval Coffee Plusil on kavas lähiaastail avada Eestis 7?10 kohvikut, plaanitavate investeeringute kogumaht ületab 10 miljonit krooni. Ülemiste Keskuses avatavasse esimesse kohvikusse investeeriti umbes miljon krooni.
?Tegu ilmselt väikseima investeeringuga avatava Coffee Plusi kohvikuga, sest kaubanduskeskuse avatud pinnal tegutsemise tõttu ei olnud võimalik rajada oma kööki, samuti pole kulutatud sentigi näiteks siseviimistlusele,? ütles Esplanade Kohvikute OÜ (kaubamärgi Coffee Plus omanik) juhatuse liige ja üks omanikke Silver Ojamets.
?Jämedalt võttes kulub ühe kohviku tegemiseks miljon krooni,? ütles ka kohvikuketi Roberts Coffee Eesti tegevjuht Erkki Makkonen.
Roberts Coffeel, mis kuulub Soome kohvitöösturite perekonda kuuluvale Robert Pauligile, on Eestis kaks kohvikut, lähiajal plaanitakse veel kaks kohvikut avada.
?Coffee Plus kontsentreerub vaid väga käidavatele kohtadele ? pigem maksta kõrgemat üürihinda ja tagada maksimaalne külastatavus, kui hoida kokku üürisummadelt ja vireleda madala külastatavuse tõttu,? ütles Ojamets. ?Samas tuleneb sellest ka meie äri suurim risk, kui me ei leia sobivaid pindu käidavates kohtades, võib laienemisperiood pikeneda.?
Ojametsa sõnul on Eestis küll suhteliselt palju kõrgetasemelisi üksikult tegutsevaid kohvikuid, kuid kohvikukettide osas on turg veel suuresti hõivamata. ?Samas annab just ketistumine olulised finantseelised ? tsentraliseeritud juhtimine ning turunduskulude jagunemine enamate istekohtade arvu kohta aitavad tegevuskulusid kokku hoida.?
Naaberriikides on sarnaseid kohvikukette 3?4, näiteks Lätis kolm. Eestis tegutseb praegu kaks kohvikuketti ? Waynes Coffee ja Roberts Coffee.
Roberts Coffee, mis tegutseb Soomes, Rootsis, Taanis, Eestis ja Silja Line?i laevadel, tegevjuht Makkonen ütles suureneva konkurentsi kohta vaid, et ?kui on head konkurendid, pole hullu midagi, üks aitab teist ? näiteks kui Saksamaal üks hea hamburgerifirma teeb reklaami, siis ka teised hamburgeriketid võidavad sellest. Loomulikult võib ka vastupidi juhtuda.?
Coffee Plus hakkab pakkuma Lavazza kohvi, lisaks tulevad menüüsse Costa-Rica, Mehhiko, Keenia ja Kolumbia kohv, suvekohvid, aroomikohvid, kohvikokteilid, kakaod, ?okolaadid, teed, veed, mahlad, veinid, liköörid, brändid, konjakid ja muud joogid. Saab ka süüa.
?Lisaks kümmekonnale rohelisele, mustale ja valgele teele pakume ka 3?4 eksklusiivteed mille kilohinnad küündivad 5000 kroonini, tassitäis hakkab maksma 40 krooni,? ütles Ojamets.